E60 530d M Olivin metallic *Bye E60, welcome F20*
Re: E60 530d ///M *Optie bijgevoegd + onderhoud*
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: E60 530d M *stand van zaken*
Weer aan aantal weken verder en niet stil gezeten.
Vorig weekend vond de turbo het plots genoeg geweest en sneuvelde,asje met de schoepen lag er los in waarbij ik geluk had dat ik bij rustig rijden merkte dat er iets niet klopte.
Wel een rib uit mijn lijf van bijna 2K maar ach,als het hierbij blijft
Dus nu is gebeurd;
Nieuwe turbo
Nieuwe olie
Nieuw koelvloeistofpijpje (dat harde kunstof ding voorop je blok wat poreus wordt)
nieuwe koelvloeistof
En de oem electrische zonnerollo ingebouwd
Normaal hadden we dat samen gedaan,maar omdat de auto nu toch bijna de hele week bij mijn maat stond voor het vele werk heeft hij het maar alleen gedaan,dus geen how-to helaas.
De zonnerollo zit niet op de oem schakelaar in het deurpaneel maar met een externe schakelaar bovenin het opbergvakje linksonder bij het stuur,uit het zicht dus.
De reden?
De zonnerollo wordt langst 3 modules aangestuurd waarbij de plus en min bij op/neer door een module wordt omgedraaid.
Om te weten of mijn auto die modules bezit moet je eerst bij BMW een of andere info opvragen wat €150,- kost.
Kans is groot dat er dus een of meerdere modules gewisseld moeten worden wat ook weer een hoop geld kost,en dat allemaal voor een simpel knopje op je deurpaneel
Dus niet eens de moeite genomen om alles uit te (laten) zoeken en een externe schakelaar uit het zicht
De rollo staat toch op en blijft op
Ook vanmiddag nog privacyshades besteld voor de zijruiten en dan is het voorlopig weer goed...Denk ik
Vorig weekend vond de turbo het plots genoeg geweest en sneuvelde,asje met de schoepen lag er los in waarbij ik geluk had dat ik bij rustig rijden merkte dat er iets niet klopte.
Wel een rib uit mijn lijf van bijna 2K maar ach,als het hierbij blijft
Dus nu is gebeurd;
Nieuwe turbo
Nieuwe olie
Nieuw koelvloeistofpijpje (dat harde kunstof ding voorop je blok wat poreus wordt)
nieuwe koelvloeistof
En de oem electrische zonnerollo ingebouwd
Normaal hadden we dat samen gedaan,maar omdat de auto nu toch bijna de hele week bij mijn maat stond voor het vele werk heeft hij het maar alleen gedaan,dus geen how-to helaas.
De zonnerollo zit niet op de oem schakelaar in het deurpaneel maar met een externe schakelaar bovenin het opbergvakje linksonder bij het stuur,uit het zicht dus.
De reden?
De zonnerollo wordt langst 3 modules aangestuurd waarbij de plus en min bij op/neer door een module wordt omgedraaid.
Om te weten of mijn auto die modules bezit moet je eerst bij BMW een of andere info opvragen wat €150,- kost.
Kans is groot dat er dus een of meerdere modules gewisseld moeten worden wat ook weer een hoop geld kost,en dat allemaal voor een simpel knopje op je deurpaneel
Dus niet eens de moeite genomen om alles uit te (laten) zoeken en een externe schakelaar uit het zicht
De rollo staat toch op en blijft op
Ook vanmiddag nog privacyshades besteld voor de zijruiten en dan is het voorlopig weer goed...Denk ik
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Showroom
Zonnenrollo heb ik bij mijn zo gemonteerd alleen met twee draadjes naar knoppenbalk en de schakelaar voor de deur en het werkt coderen is niet nodig.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
dat klopt idd het is gewoon een no contact.
//.00.-// > /.-////.-///.-
Cool dat je opties zelf inbouwd!
Re: E60 530d M *foto's rollo & privacy shades*
Had de foto's van de ombouw nog niet geplaatst
De meeste hier hebben vast al een zonnerollo (80% van de E60's heeft er een) maar zal voor de mensen die het nog niet gezien hebben even showen.
Voor
Na
Was ook nog even op zoek naar deurpanelen met oem zonneschermpjes,maar kreeg ze niet gevonden in die paar weken dat ik zocht dus heb maar vaste privacy shades besteld ivm de kleine die sinds 8 juni mee rijd
Ben dus ook niet meer op zoek naar deurpanelen want laat het nu zo.
Die flapjes om ze te verwijderen heb ik inmiddels weg gesneden,staat weer iets netter en ik krijg ze er toch wel uit die paar keer per jaar met zemen
Nu langzaam maar eens op zoek naar style 128.
Ik weet dat het hier op het forum een 13-in-een-dozijn-wiel is,maar dit lijkt mij toch het mooiste wiel onder mijn kleur
Als ik een carbon zwarte had die ik eerst zocht nam ik namelijk style 172
De meeste hier hebben vast al een zonnerollo (80% van de E60's heeft er een) maar zal voor de mensen die het nog niet gezien hebben even showen.
Voor
Na
Was ook nog even op zoek naar deurpanelen met oem zonneschermpjes,maar kreeg ze niet gevonden in die paar weken dat ik zocht dus heb maar vaste privacy shades besteld ivm de kleine die sinds 8 juni mee rijd
Ben dus ook niet meer op zoek naar deurpanelen want laat het nu zo.
Die flapjes om ze te verwijderen heb ik inmiddels weg gesneden,staat weer iets netter en ik krijg ze er toch wel uit die paar keer per jaar met zemen
Nu langzaam maar eens op zoek naar style 128.
Ik weet dat het hier op het forum een 13-in-een-dozijn-wiel is,maar dit lijkt mij toch het mooiste wiel onder mijn kleur
Als ik een carbon zwarte had die ik eerst zocht nam ik namelijk style 172
Laatst gewijzigd door DennieV op 11 jul 2014, 18:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Showroom
Showroom
Knap dat je dit zo hebt ingebouwd. Ziet goed uit man!
Wat bedoel je met de privacy shades? De ramen zelf, of de deuren met rollo's?
Groetjes
Wat bedoel je met de privacy shades? De ramen zelf, of de deuren met rollo's?
Groetjes
Daar ben ik nu naar op zoek.DennieV schreef:Als ik een carbon zwarte had die ik eerst zocht nam ik namelijk style 172
Ziet er gelikt uit hoor, mooi gedaan!
NOS?! Bottles are for babies.
Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101
Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511
Carbon swarz + style 172 =
@ Kevv18,
Privacy shades zijn 'vaste' zonneschermen voor de zijruiten ipv rollo's die uit de deuren komen.
Die deurpanelen kreeg ik zo snel niet meer gevonden vandaar ik nu vaste genomen heb en die blijven ook gewoon erin nu.
Enkel nog een setje 128's (hoogstwaarschijnlijk,ik wil iig 10J achter) en daarna als het 4x4 lijkt nog zo'n 30mm verlagen en dan stop ik ermee,voor ik het weet zit er weer,net als met al mijn andere auto's,een godsvermogen in waar je geen euro meer van terug gaat zien
Hoewel...Ik mis eigenlijk wel een lekker stukje muziek met die schrale speakertjes en 2 karige woofertjes onder de voorstoelen
@ Kevv18,
Privacy shades zijn 'vaste' zonneschermen voor de zijruiten ipv rollo's die uit de deuren komen.
Die deurpanelen kreeg ik zo snel niet meer gevonden vandaar ik nu vaste genomen heb en die blijven ook gewoon erin nu.
Enkel nog een setje 128's (hoogstwaarschijnlijk,ik wil iig 10J achter) en daarna als het 4x4 lijkt nog zo'n 30mm verlagen en dan stop ik ermee,voor ik het weet zit er weer,net als met al mijn andere auto's,een godsvermogen in waar je geen euro meer van terug gaat zien
Hoewel...Ik mis eigenlijk wel een lekker stukje muziek met die schrale speakertjes en 2 karige woofertjes onder de voorstoelen
Showroom
Showroom
Woofers en trillende kentekenplaten zijn voor Civic's en E36's. (No hard feelings, ik doel niet op iedere E36 bezitter.)
Uhmm,wat ik op noemde zit in iedere E60
Alleen is het zulk mini spul dat er geen volume uit kan komen
Alleen is het zulk mini spul dat er geen volume uit kan komen
Showroom
Showroom
I know, doel ook op de grotere woofers.
Re: E60 530d M * Lak verwend*
Vandaag de lak even verwend zonder polijsten.
Was eigenlijk wel de bedoeling maar ik heb steeds maar een halve dag tijd in principe
Gelukkig is ie waarschijnlijk dit jaar nog door de vorige eigenaar (laten) gepolijst gezien de witte randen die ik op het dak al eerder zag,maar de lak was wel vrij ruw.
Dus enkel;
Gekleid
Poorboys non-ferro op de wielen
Poorboys black hole (glaze)
Natty's paste wax
Smartwax rimwax,uiteraard op de wielen
Nu is ie weer lekker glad met een mooie glans
Was eigenlijk wel de bedoeling maar ik heb steeds maar een halve dag tijd in principe
Gelukkig is ie waarschijnlijk dit jaar nog door de vorige eigenaar (laten) gepolijst gezien de witte randen die ik op het dak al eerder zag,maar de lak was wel vrij ruw.
Dus enkel;
Gekleid
Poorboys non-ferro op de wielen
Poorboys black hole (glaze)
Natty's paste wax
Smartwax rimwax,uiteraard op de wielen
Nu is ie weer lekker glad met een mooie glans
Showroom
Showroom
Re: E60 530d M * Lak verwend*
Netjes!
Die witte randen zijn waxresten. Zegt niks over polijsten.
Is dat een 206 met esquiss bodykit?
Die witte randen zijn waxresten. Zegt niks over polijsten.
Is dat een 206 met esquiss bodykit?
BMW 130i