Upgrade audio systeem
Upgrade audio systeem
Hallo,
Ik heb recent een E93 aangeschaft en ik ben niet helemaal tevreden over het geluid die het audio systeem voort brengt.
Ik heb de navi prof versie en volgens mij de standaard speakers(4 in totaal en geen tweaters) dus ik zou graag de set willen uitbreiden. De 4 boxen vervangen voor betere en dan als extra tweaters installeren. Ik heb al een site gevonden waarin ogenschijnlijk goede speakers staan --> bavsound
Bij dit laatste ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen of er al bedrading al afwezig is of dat ik gewoon het signaal kan splitten naar de tweaters??
Tevens ben ik nieuwsgierig of de nav prof standaard een usb uitgang heeft want dan zou ik zelf een usb aansluiting willen maken naast de bestaande aux ingang.
Bij voorbaat bedankt!
Alex
Ik heb recent een E93 aangeschaft en ik ben niet helemaal tevreden over het geluid die het audio systeem voort brengt.
Ik heb de navi prof versie en volgens mij de standaard speakers(4 in totaal en geen tweaters) dus ik zou graag de set willen uitbreiden. De 4 boxen vervangen voor betere en dan als extra tweaters installeren. Ik heb al een site gevonden waarin ogenschijnlijk goede speakers staan --> bavsound
Bij dit laatste ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen of er al bedrading al afwezig is of dat ik gewoon het signaal kan splitten naar de tweaters??
Tevens ben ik nieuwsgierig of de nav prof standaard een usb uitgang heeft want dan zou ik zelf een usb aansluiting willen maken naast de bestaande aux ingang.
Bij voorbaat bedankt!
Alex
Laatst gewijzigd door Alex72 op 24 jun 2014, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- largeproject
- Contacteer:
Re: Upgrade audi systeem
Geen idee hoe je de audio bij een audi kunt upgraden.
Re: Upgrade audi systeem
Ik dacht ook al... Voor het Audi systeem moet je op het Audi forum zijn..
Re: Upgrade audio systeem
Ik hoop dat de antwoorden waar ik wat aan heb ook zo scherp zijn.....
- largeproject
- Contacteer:
Tweeters worden gewoon parallel over de 10 cm speakers gezet, dus er liggen geen extra kabels, echter kun je ze zo op de 10cm speakers bij pluggen, de tweeters zijn voorzien van een filter.
Je zult alleen 2 zwarte raamlijsten moeten kopen bij de dealer of van een sloop plukken, anders ga je de tweeters niet plaatsen.
Bij audio is het net als met auto's hoe meer je der voor betaald hoe beter de kwaliteit.
Goede after sales speakers zijn Focal, Eton, Audio sound (gladen), Jehnert.
Uiteraard doen deze speakers het beter naar maten er meer vermogen op komt te staan.
Je zult alleen 2 zwarte raamlijsten moeten kopen bij de dealer of van een sloop plukken, anders ga je de tweeters niet plaatsen.
Bij audio is het net als met auto's hoe meer je der voor betaald hoe beter de kwaliteit.
Goede after sales speakers zijn Focal, Eton, Audio sound (gladen), Jehnert.
Uiteraard doen deze speakers het beter naar maten er meer vermogen op komt te staan.
Er zijn een hoop 'spuit 11 figuren' aanwezig inderdaad op dit forum ...Alex72 schreef:Ik hoop dat de antwoorden waar ik wat aan heb ook zo scherp zijn.....
Anyway, bavsound is een goed product heb ik zelf ervaren, het is echter een mooi 'compleet pakket', dit komt met een prijs. Persoonlijk vind ik de prijs te hoog, maar het product is erg goed, als je het ervoor over hebt. Als je creatief bent, tijd hebt en het leuk vind zijn er betere pakketten samen te stellen ... voor een lagere prijs. Het is maar net wat de prioriteiten zijn dus zoals te lezen is. Bavsound is een goed product, vele malen beter dan de standaard BMW pakketten (standaard, HiFi en Harman Kardon) sowieso.
Ik hoop dat dit antwoord 'scherp' genoeg is
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Hier trouwens een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst.
Best triest eigenlijk dat hier niet standaard een goede audio sound in zit
Best triest eigenlijk dat hier niet standaard een goede audio sound in zit
- largeproject
- Contacteer:
Mooie auto , is idd jammer dat BMW (op de L7 naar) belabberde audio sh** in de auto bouwt, zeker als je zo'n dikke auto als jij nu hebt, ik snap de eerste koper ook niet, veel geld uitgeven en dan op de audio bezuinigen.
Kan natuurlijk zijn dat die persoon niet van muziek houd of hij heeft gedacht'" ik rij toch altijd met het dak open, dan hoor ik de sound toch niet".
Maar der is best wel een goeie sound uit de auto uit te halen, maar dan ben je wel een €1000/1500 verder.
Je wilt niet weten hoeveel ik al kwijt ben en ben nog niet tevreden (kijk maar eens in mijn showroom).
Kan natuurlijk zijn dat die persoon niet van muziek houd of hij heeft gedacht'" ik rij toch altijd met het dak open, dan hoor ik de sound toch niet".
Maar der is best wel een goeie sound uit de auto uit te halen, maar dan ben je wel een €1000/1500 verder.
Je wilt niet weten hoeveel ik al kwijt ben en ben nog niet tevreden (kijk maar eens in mijn showroom).