[E46] Xenon lamp knippert/valt uit.
Re: Xenon lamp knippert/valt uit.
Ik heb inmiddels ook een extra massadraden gelegd bij de achterlichten, wil soms helpen zeggen ze. En relatief een goedkope en eenvoudige ingreep het proberen waard, maar... je raad het al.
Geen effect
wat ik reeds gedaan heb;
- nieuwe xenonlamp merk onbekend
- andere 2e hands BMW ballast en omgewisseld met elkaar maar blijft RV storing hebben
- andere nieuwe universe ballast en nastarter
- auto compleet uitgelezen en alle storingen gewist
- nieuwe dure phillips lamp er in
- extra massa aangelegd bij de achterlichten
- weer aan de computer gehad maar geen gekke dingen...
En nog steeds na ongeveer 5 a 10 min rijden knippert hij een enkele keer. Vreselijk irritant, iemand nog ideeën?
Geen effect
wat ik reeds gedaan heb;
- nieuwe xenonlamp merk onbekend
- andere 2e hands BMW ballast en omgewisseld met elkaar maar blijft RV storing hebben
- andere nieuwe universe ballast en nastarter
- auto compleet uitgelezen en alle storingen gewist
- nieuwe dure phillips lamp er in
- extra massa aangelegd bij de achterlichten
- weer aan de computer gehad maar geen gekke dingen...
En nog steeds na ongeveer 5 a 10 min rijden knippert hij een enkele keer. Vreselijk irritant, iemand nog ideeën?
Misschien een aparte kabelboom proberen?
Ik heb een aftermarket xenon set (morimoto) en daar zat zo'n aparte kabelboom bij die je rechtstreeks op de accu aansluit. Maar ik heb mijn xenon nu gewoon via de normale kabelboom kunnen aansluiten.
Ik heb een aftermarket xenon set (morimoto) en daar zat zo'n aparte kabelboom bij die je rechtstreeks op de accu aansluit. Maar ik heb mijn xenon nu gewoon via de normale kabelboom kunnen aansluiten.
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Ik ga het liefst niet in de originele kabelboom rommelen, zeker omdat ik OEM xenon heb en de computer ook zaken regelt mbt xenon. Wel zou er mogelijk ergens een draadbreuk of iets in kunnen zitten, maar geen idee waar dit mogelijk zou kunnen zitten.
Ik heb hetzelfde probleem en ik word er niet wijzer van.. Ik wil van alles vervangen maar als het probleem terug blijft komen is het geld over de bank smijten
Wie heeft wel positieve ervaringen en wat heb je toen vervangen?
Kan ik terug naar non xenon in die koplampen?
Wie heeft wel positieve ervaringen en wat heb je toen vervangen?
Kan ik terug naar non xenon in die koplampen?
Ik zit ook nog steeds met het zelfde probleem, heb er al redelijk veel geld in gestoken maar het blijft onopgelost...
Alleen de LCM module vervangen en herprogrammeren bij de garage kan ik nog proberen (duur!) of anders een draadbreuk.
Liefst ga ik ook terug naar non-xenon beter hallogeen licht dan een knipperende xenonlamp
Alleen de LCM module vervangen en herprogrammeren bij de garage kan ik nog proberen (duur!) of anders een draadbreuk.
Liefst ga ik ook terug naar non-xenon beter hallogeen licht dan een knipperende xenonlamp
het probleem is dat het meerdere dingen kunnen zijn, sommigen zijn met andere (philips/osram) lampen geholpen. Anderen zijn geholpen met andere ballasten. Met aan beide zijden knipperen werkt de extra massadraad bij een aantal. Het is onmogelijk van te voren al met zekerheid te zeggen waar het probleem zich bevind.Ik heb hetzelfde probleem en ik word er niet wijzer van.. Ik wil van alles vervangen maar als het probleem terug blijft komen is het geld over de bank smijten
Beste heren, heb aandachtig zitten lezen en ben er ook niet uit.
Het gaat om een 330i uit 2004 sedan Met xenon af-fabriek.
Bij mij ging het zo eerst werd 1 lamp slechter(ouderdom) heb ze toen allebei vervangen en toen begon het met knipperen. Eerst links, daarna weer een nieuwe lamp erin want dacht dat het gewoon de lamp was... vond het namelijk heel raar, had nooit problemen tot ik allebei de xenonlampen heb verwisseld... misschien helpt deze informatie ook andere om het probleem te vinden. Maarja nu knippert me rechter unit? zal het weer een kapotte nieuwe xenon lamp zijn geweest?
Graag hoor ik van jullie! En heel veel succes met de zoektocht. Ik ga in ieder geval binnenkort alles doormeten.
Keep you guys posted
Het gaat om een 330i uit 2004 sedan Met xenon af-fabriek.
Bij mij ging het zo eerst werd 1 lamp slechter(ouderdom) heb ze toen allebei vervangen en toen begon het met knipperen. Eerst links, daarna weer een nieuwe lamp erin want dacht dat het gewoon de lamp was... vond het namelijk heel raar, had nooit problemen tot ik allebei de xenonlampen heb verwisseld... misschien helpt deze informatie ook andere om het probleem te vinden. Maarja nu knippert me rechter unit? zal het weer een kapotte nieuwe xenon lamp zijn geweest?
Graag hoor ik van jullie! En heel veel succes met de zoektocht. Ik ga in ieder geval binnenkort alles doormeten.
Keep you guys posted
Bij mij bleken het dus gewoon slechte nieuwe xenonlampen te zijn. Bij mij kwam ook het knipperen pas na het vervangen van de xenon units omdat er een slacht a op was.
Lang knipperend rond gereden. Zowel rechts als link na de wissel. Eerst rechts, daar weer een nieuwe in gedaan en toen begon links. Gisteravond was het te erg en wilde echt met de 3 opstap dus heb een oude xenon lamp die nog goed was gemonteerd en probleem voorbij
Lang knipperend rond gereden. Zowel rechts als link na de wissel. Eerst rechts, daar weer een nieuwe in gedaan en toen begon links. Gisteravond was het te erg en wilde echt met de 3 opstap dus heb een oude xenon lamp die nog goed was gemonteerd en probleem voorbij