op zoek naar een LCI E61 benzine...
op zoek naar een LCI E61 benzine...
Hoi allemaal..
Ben nieuw hier en al een tijdje aan het lezen mbt onderwerpen die horen bij een E61 benzine versie.
Ik ben dus op zoek er naar en heb uiteraard een aantal "eisen".
Het moet een e61 LCI worden....en dan een 525 of 530i en in automaat. Dat is makkelijk...PUNT.
En dan het liefst 1 met OEM M onderstel en aeropakket en in high exe uitvoering.
maja..daar zijn er niet veel van in Nederland. En die er zijn..hebben meestal een panodak (waardeloze webasto uitvinding).
Dus..dan maar een gewone 530i/525i zonder m pakket. Dat kan ik er zelf ook opzetten tenslotte.
Het volgende probleem doet zich aan...ik heb een budget van ong 17000 euro. Kan ff erboven..of beneden.
Dat moet genoeg zijn voor een LCi toch?
Overigens moeten ze niet meer dan 150k gedraaid hebben.
De 1e heb ik al bekeken.
Afgelopen 2 zaterdagen wezen kijken in Den Haag bij van Gils/Holland car company..die ziveren E61met 71-PFZ-4 als kenteken.
1e x voor het contact te leggen en even een stukje te rijden met snelle check.
Afgelopen zaterdag voor een langere (snelweg) rit, check op de brug en uigebreide controle in de zaak.
Dmv laatste 7 cijfers via een concollega bij BMW gekeken of er nog mod's of garantie openstonden. Dit was niet het geval. Alles was gedaan bij BMW kalfsbeek. Hij speelde open kaart en het was een aardige gozer. Echte hagenees maar wel ok.
Werkte in alles mee...al duurde mn controles hem maybe even te lang (zeker 1.5 uur).
Waarom ik hem liet staan?
Dit waren mijn bevindingen cq gevonden punten:
*bij openen achterklep viel me gelijk de verdwenen verf op bij de punten waar de achterklep aansluit op de carroserie. Dit zou kunnen komen omdat de rubbers daar aansluiten/slijten (dus in de naad waar de dakrails loop).
* bij het op de brug zetten viel me op; bij subframe bevestiging aan bodem was de verf op sommige plekken weg op de lasnaden (zelf al wat roest zichtbaar), de rechterachtervelg (bmw 18 of 19 inch velg) was krom aan de binnezijde en er zat wel erg veel plakzink op en er liep een grote horizontale blanke lakdruiper van achter naar voren over de RA bumper
.
Ook sloot de achterklep niet smymetrisch aan bij de kont. Rechts zat meeer ruimte dan links.
Dit levert bij mij het id op..schade. Wat niet erg is..mits goed opgelost.
het blok en de bak was wel droog en voorin/onder zag het er goed uit.
Ook het brandende waarschuwingslampje op het dashboard...dat vetrouwde ik niet. BIj idrive stond dat de accu was losgeweest en de datum niet gereset. Niet zo erg..maar waarom los geweest? Laswerk her en der??
En..waarom dmv accumanagement dan de accu niet opnieuw aangemeld?
Hoe dan ook..het meeste is te vergeven..maar wat ik echt fout vond was dat tijdens de snelwegrit de gehele kont begon te trillen. Tussen de 80-120 km/u bleef het.
Hij garandeerde mij dat dmv balanceren dat wel weg ging. Als ik hem kocht...dan werd dat verholpen.
Helaas...dat maak ik te vaak mee in de autowereld en kan het ook een kromme as zijn, krom subframe of wat dan ook.
Hij gaf aan dat het geen schadeauto is. En geloof hem ook wel...denk ik..ware het niet dat het echt wel een schadebak moet zijn. Jammer...en dat voor 16990 euro. Welke ik voor 16850 meekreeg inc 3 mnden op de bak/motor. Ook zat er aflevering bij..maar dat wou ik niet.
Ze besteden het werk ook uit,...bij een garage waar (klinkt even lullig) alles werd gepraat qua talen..behalve nederlands. dat wekt bij mij vraagtekens op.
De volgende waar ik naar wil kijken is de bmw 530i bij Trade Ard in zandvoort. Iemand bekent met deze zaak?
de kleur staat mij zeker aan en de uitvoering ook. Het interieur vind ik wel wat somber..dat houtgebeuren erin hoeft van mij niet zo..
Als iemand er nog 1 weet..of wil wegdoen. Ik houd me aanbevolen.
Thanks...Bas
Ben nieuw hier en al een tijdje aan het lezen mbt onderwerpen die horen bij een E61 benzine versie.
Ik ben dus op zoek er naar en heb uiteraard een aantal "eisen".
Het moet een e61 LCI worden....en dan een 525 of 530i en in automaat. Dat is makkelijk...PUNT.
En dan het liefst 1 met OEM M onderstel en aeropakket en in high exe uitvoering.
maja..daar zijn er niet veel van in Nederland. En die er zijn..hebben meestal een panodak (waardeloze webasto uitvinding).
Dus..dan maar een gewone 530i/525i zonder m pakket. Dat kan ik er zelf ook opzetten tenslotte.
Het volgende probleem doet zich aan...ik heb een budget van ong 17000 euro. Kan ff erboven..of beneden.
Dat moet genoeg zijn voor een LCi toch?
Overigens moeten ze niet meer dan 150k gedraaid hebben.
De 1e heb ik al bekeken.
Afgelopen 2 zaterdagen wezen kijken in Den Haag bij van Gils/Holland car company..die ziveren E61met 71-PFZ-4 als kenteken.
1e x voor het contact te leggen en even een stukje te rijden met snelle check.
Afgelopen zaterdag voor een langere (snelweg) rit, check op de brug en uigebreide controle in de zaak.
Dmv laatste 7 cijfers via een concollega bij BMW gekeken of er nog mod's of garantie openstonden. Dit was niet het geval. Alles was gedaan bij BMW kalfsbeek. Hij speelde open kaart en het was een aardige gozer. Echte hagenees maar wel ok.
Werkte in alles mee...al duurde mn controles hem maybe even te lang (zeker 1.5 uur).
Waarom ik hem liet staan?
Dit waren mijn bevindingen cq gevonden punten:
*bij openen achterklep viel me gelijk de verdwenen verf op bij de punten waar de achterklep aansluit op de carroserie. Dit zou kunnen komen omdat de rubbers daar aansluiten/slijten (dus in de naad waar de dakrails loop).
* bij het op de brug zetten viel me op; bij subframe bevestiging aan bodem was de verf op sommige plekken weg op de lasnaden (zelf al wat roest zichtbaar), de rechterachtervelg (bmw 18 of 19 inch velg) was krom aan de binnezijde en er zat wel erg veel plakzink op en er liep een grote horizontale blanke lakdruiper van achter naar voren over de RA bumper
.
Ook sloot de achterklep niet smymetrisch aan bij de kont. Rechts zat meeer ruimte dan links.
Dit levert bij mij het id op..schade. Wat niet erg is..mits goed opgelost.
het blok en de bak was wel droog en voorin/onder zag het er goed uit.
Ook het brandende waarschuwingslampje op het dashboard...dat vetrouwde ik niet. BIj idrive stond dat de accu was losgeweest en de datum niet gereset. Niet zo erg..maar waarom los geweest? Laswerk her en der??
En..waarom dmv accumanagement dan de accu niet opnieuw aangemeld?
Hoe dan ook..het meeste is te vergeven..maar wat ik echt fout vond was dat tijdens de snelwegrit de gehele kont begon te trillen. Tussen de 80-120 km/u bleef het.
Hij garandeerde mij dat dmv balanceren dat wel weg ging. Als ik hem kocht...dan werd dat verholpen.
Helaas...dat maak ik te vaak mee in de autowereld en kan het ook een kromme as zijn, krom subframe of wat dan ook.
Hij gaf aan dat het geen schadeauto is. En geloof hem ook wel...denk ik..ware het niet dat het echt wel een schadebak moet zijn. Jammer...en dat voor 16990 euro. Welke ik voor 16850 meekreeg inc 3 mnden op de bak/motor. Ook zat er aflevering bij..maar dat wou ik niet.
Ze besteden het werk ook uit,...bij een garage waar (klinkt even lullig) alles werd gepraat qua talen..behalve nederlands. dat wekt bij mij vraagtekens op.
De volgende waar ik naar wil kijken is de bmw 530i bij Trade Ard in zandvoort. Iemand bekent met deze zaak?
de kleur staat mij zeker aan en de uitvoering ook. Het interieur vind ik wel wat somber..dat houtgebeuren erin hoeft van mij niet zo..
Als iemand er nog 1 weet..of wil wegdoen. Ik houd me aanbevolen.
Thanks...Bas
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... =EstateCar
Klein beetje onderhandelen, meestal niet veel in Duitsland oveigens en dan 2500 bmp afrekenen en dan heb je een plaatje toch al zou ik ook liever geen panorama dak hebben vanwege de problemen die zich vaak voordoen.
Klein beetje onderhandelen, meestal niet veel in Duitsland oveigens en dan 2500 bmp afrekenen en dan heb je een plaatje toch al zou ik ook liever geen panorama dak hebben vanwege de problemen die zich vaak voordoen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
De BMW bij trade art ziet er op de foto's goed uit. Let op kabelbreuk,( injectoren en bobines vervangen?). Versleten dvd speler en niveauregeling, alsmede NOx sensor. Dat zijn de zaken die bij mijn auto hebben gespeeld, is zelfde type en van dezelfde productiemaand. Succes!
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
sja..dat van de mods heb ik zo uitgevonden als ik laatste 7 vin heb.
dat van die nox zou ik moeteb uitlezen. weet alleen niet of.ie erop zit te w8en als ik met een kts 570 aankom en alles uitlees.
@martijn.
ja..daar heb ik ook naar.gekeken.
maar sommige staan zo diep in duitsland...pfieww.
en die rompslomp erom heen.
bedoel...particuliere koop..geen brug oa ter beschikking.
en hey is niet ff op een zaterdag gedaan.
Eerst zaterdag even naar zandvoort toe.
die duitser wacht ik nog even mee
staat een zilveren op mobile..die ik erg mooi vind..en geen panodak heeft. :Y
dat van die nox zou ik moeteb uitlezen. weet alleen niet of.ie erop zit te w8en als ik met een kts 570 aankom en alles uitlees.
@martijn.
ja..daar heb ik ook naar.gekeken.
maar sommige staan zo diep in duitsland...pfieww.
en die rompslomp erom heen.
bedoel...particuliere koop..geen brug oa ter beschikking.
en hey is niet ff op een zaterdag gedaan.
Eerst zaterdag even naar zandvoort toe.
die duitser wacht ik nog even mee
staat een zilveren op mobile..die ik erg mooi vind..en geen panodak heeft. :Y
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
hoe check je de luchtvering btw? is daar een check voor?
en die kabelbreuk..is even het doorvoerrubber lossen toch?
en die kabelbreuk..is even het doorvoerrubber lossen toch?
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
Kabelbreuk is niet te checken. Het enigste wat je kan doen is checken of alles werkt op de klep.
Compressor ook moeilijk te checken. Iets zwaar in de koffer leggen en zien of hij snel terug omhoog komt is zowat het enigste denk ik.
Compressor ook moeilijk te checken. Iets zwaar in de koffer leggen en zien of hij snel terug omhoog komt is zowat het enigste denk ik.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
Klep open, contact aan en in de achterbak zitten. Als ie da niet bromt, of niet op niveau komt, kaduuk. Wordt uiteraard ook in idrive weergegeven.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
kijk...goed advies..
bij gaan zitten hoor je dus ee pomp zachtjes brommen. ?
bij gaan zitten hoor je dus ee pomp zachtjes brommen. ?
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
Yep, zit rechtsonder en zeer goed hoorbaar.
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
Thanks...ik ga erop letten zaterdag....tijdens de TT
Maja...auto is ook nodig.
Ik lees wel aardig wat problemen mbt trillen aan de achterzijde.
Meer mensen met deze problemen ??
De 525i uit 2008 bij van Gils had ook een trillende kont...maar dat zou goed kunnen komen door de kromme achtervelg.
Heb eens een klant gehad die mij vertelde dat hij bij 160 pas trilde.
Dus ik proefrijden....en warempel..bij 160 ong begon het. Bleek de velg ook een slag te hebben..en toen pas echt te gaan "werken"...
Ff retourtje nico bakker...en hij was weer ok (voor de klant dan).
Maja...auto is ook nodig.
Ik lees wel aardig wat problemen mbt trillen aan de achterzijde.
Meer mensen met deze problemen ??
De 525i uit 2008 bij van Gils had ook een trillende kont...maar dat zou goed kunnen komen door de kromme achtervelg.
Heb eens een klant gehad die mij vertelde dat hij bij 160 pas trilde.
Dus ik proefrijden....en warempel..bij 160 ong begon het. Bleek de velg ook een slag te hebben..en toen pas echt te gaan "werken"...
Ff retourtje nico bakker...en hij was weer ok (voor de klant dan).
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
Ik heb nergens last van !
Mijn 530i is van 2008 en heeft nu 82.000km gelopen.
Ik ben zeer tevreden over de auto. Super ruim, veel power en hij loopt ontzettend mooi.
Tuurlijk zijn er een paar kwaaltjes maar dat heeft iedere auto wel. Ik heb de bekende kabelbreuk gehad in de achterklep en dat is onder garantie gemaakt. Verder nog beginnende roest gehad zoals elke E61 heeft onder het achterraam.
Ook kostenloos gemaakt op kosten van BMW Nederland.
Verder perfecte auto tot zover !
Mijn 530i is van 2008 en heeft nu 82.000km gelopen.
Ik ben zeer tevreden over de auto. Super ruim, veel power en hij loopt ontzettend mooi.
Tuurlijk zijn er een paar kwaaltjes maar dat heeft iedere auto wel. Ik heb de bekende kabelbreuk gehad in de achterklep en dat is onder garantie gemaakt. Verder nog beginnende roest gehad zoals elke E61 heeft onder het achterraam.
Ook kostenloos gemaakt op kosten van BMW Nederland.
Verder perfecte auto tot zover !
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
ok ok....dus toch?
Bij die van van Gils viel me ook op dat de achterklep wat oxidatie kreeg in de hoek buitenzijde/binnezijde.
Daar waar de omvouw is zeg maar in het midden. Dacht eerder..auto komt uit Dresden..maybe heftigere winters..en dus meer pekel?
Ook bij de hoekpunten van de portieren was dit heeeell licht te zien.
Is dus een garantie klus van BMW nederland? Kan je mij jou roestschade laten zien zoals ie eerst was??
Of op welke plekken??
Bij die van van Gils viel me ook op dat de achterklep wat oxidatie kreeg in de hoek buitenzijde/binnezijde.
Daar waar de omvouw is zeg maar in het midden. Dacht eerder..auto komt uit Dresden..maybe heftigere winters..en dus meer pekel?
Ook bij de hoekpunten van de portieren was dit heeeell licht te zien.
Is dus een garantie klus van BMW nederland? Kan je mij jou roestschade laten zien zoals ie eerst was??
Of op welke plekken??
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
Ik heb het ook gehad, en het is ook onder garantie opgelost.
Probleem gebied is de hoek van de koffer onder het raampje.
Probleem gebied is de hoek van de koffer onder het raampje.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
Zo zag het er bij mij ook uit in iets mindere mate.
Verder heb ik nergens roest kunnen ontdekken.
Verder heb ik nergens roest kunnen ontdekken.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: op zoek naar een LCI E61 benzine...
Die roest bij het achterraam wilden ze bij martinistad BMW niet verhelpen omdat er sinds 2009 geen carrosserie check gebeurt was bij BMW dealer. Dus alleen bij volledig dealer onderhouden autos doen ze hier iets aan.