Werking idrive

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
touringtim

Werking idrive

Bericht door touringtim » 24 jun 2014, 20:05

Ik heb een vraag mbt de werking van idrive. Als ik de navigatie aan heb staan en ik wil bijvoorbeeld van radio naar cd gaan, dan doe ik dat nu via het hoofdmenu. Dan moet ik daarna opnieuw de bestemming in de navigatie invoeren.
Is er geen andere manier, dat ik de cd start en dan via een "terugknop" of iets dergelijks weer het navigatiescherm in beeld krijg?
Ik heb een e90 uit 2005 met de Navi Professional (CCC).
Ik hoor graag tips. Binnenkort ga ik naar Duitsland en dan is het wel vervelend als ik iedere keer opnieuw de bestemming moet programmeren. Ook als van een Nederlands radiostation bij de grens een Duits radiostation moet opzoeken.
e90 325i Dynamic Executive

psycholander

Re: Werking idrive

Bericht door psycholander » 25 jun 2014, 14:30

Als je NAV ingeprogrammeerd is dan moet je terug naar NAV, bv door de knop 2sec naar rechts te duwen en dan moet je meteen weer in je nav scherm komen. Ga je eerst via het menu heen en weer dan kom je niet in dat scherm en dan kies in je nav menu scherm 2x naar beneden en dan voor manier hou jij je kaart wil zien. (bij mij perspectief weergave)
BMW G31 530i
www.bimmercodes.nl

touringtim

Bericht door touringtim » 26 jun 2014, 15:30

Ik heb het uitgeprobeerd en inderdaad werkt dit :) .
Maar nu de volgende vraag :gek: , mijn auto is ook uitgerust met Voice control. Ik heb op het stuur en onder de i-drive knop, naast de menuknop een knop hiervoor. Maar jullie begrijpen het al, hoe werkt dit. Ik heb de knop ingedrukt gehouden, kort ingedrukt maar ik heb geen idee wat er moet gaan gebeuren. Volgens mij gebeurt er niks. Ik heb al in het boekwerk gekeken en heb iets gelezen over de taal instellen maar dat staat al op Nederlands. Doe ik iets verkeerd? Of zou het bij mij niet meer werken? Zo ja, is dit een dure grap om te laten maken?
Hoor graag jullie onschatbare info hier over -_-.
e90 325i Dynamic Executive

Source

Bericht door Source » 28 jun 2014, 08:36

Knop indrukken dan moet het geluid dimmen en kan je een naam roepen. Als dit niet meer werkt dan staat het misschien uitgeschakelt of dient het opnieuw geactiveert te worden.
Ik weet zo niet uit m'n hoofd of je het in de i-drive kan aan/uitzetten.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”