BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
Goh de 4-KFZ-62 staat ook weer te koop. Dat is de derde keer dat ik 'm zie in een half jaar.. Niet doen dus. Dan zal die schade niet goed hersteld zijn of is er meer mee aan de hand. Jammer, want qua looks issie wel erg dik.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: E46 M3 Occasions
Niet gek. 12k met die tellerstand, diegene moet er gewoon snel vanaf.
Re: E46 M3 Occasions
Wat zijn nou echt de dingen waar je op moet letten als je een E46 M3 gaat bekijken?
Ik weet dat er een recall is geweest voor de lagerschalen, maar hoe controleer je of dit ook gebeurd is?
Subframe is een kritiek punt begreep ik, maar wat nog meer?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Bovenstaande wil ik volgende week gaan bekijken namelijk.
Oh ja wat vinden jullie van de prijs, redelijk netjes? Of is die te hoog geprijsd?
Ik weet dat er een recall is geweest voor de lagerschalen, maar hoe controleer je of dit ook gebeurd is?
Subframe is een kritiek punt begreep ik, maar wat nog meer?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Bovenstaande wil ik volgende week gaan bekijken namelijk.
Oh ja wat vinden jullie van de prijs, redelijk netjes? Of is die te hoog geprijsd?
Re: E46 M3 Occasions
Iedere dealer kan in principe kijken of er terugroepacties zijn uitgevoerd als je de laatste 7 cijfers van het chassisnr hebt. Waarschijnlijk kunnen ze ook wel zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad (in Nederland).
Dit exemplaar is een facelift waarbij de terugroepactie van de lagerschalen niet meer van toepassing is.
Subframe is inderdaad een punt van aandacht. Het is niet de vraag of hij scheurt maar eerder wanneer dat hij scheurt. Dit is echter wel prima te maken, ook in een wat verder stadium.
Het is moeilijk om een beginnende scheur te ontdekken als je geen kenner bent en de auto niet op de brug kan zien.
Kijk eventueel eens op youtube, daar staan wel filmpjes hoe je het moet vinden.
Zoekterm: E46 M3 subframe crack. Echter als hij flink is uitgescheurd moet je het wel kunnen zien en ook merken.
Van achteruit naar vooruit of bij hard optrekken, of net wegrijden bonkt hij dan vaak.
Verder letten op de gebruikelijke zaken.
Als de mogelijkheid er is zou ik hem terplekke uit laten lezen door de garage waardoor je kunt zien of er foutmeldingen in staan. Het beste na een proefrit voor het geval ze het geheugen net daarvoor gewist zouden hebben.
Het belangrijkste vind ik nog altijd je gevoel over de auto. Twijfel je over de auto of over de verkoper dan moet je er nog eens goed over nadenken.
Dit exemplaar is een facelift waarbij de terugroepactie van de lagerschalen niet meer van toepassing is.
Subframe is inderdaad een punt van aandacht. Het is niet de vraag of hij scheurt maar eerder wanneer dat hij scheurt. Dit is echter wel prima te maken, ook in een wat verder stadium.
Het is moeilijk om een beginnende scheur te ontdekken als je geen kenner bent en de auto niet op de brug kan zien.
Kijk eventueel eens op youtube, daar staan wel filmpjes hoe je het moet vinden.
Zoekterm: E46 M3 subframe crack. Echter als hij flink is uitgescheurd moet je het wel kunnen zien en ook merken.
Van achteruit naar vooruit of bij hard optrekken, of net wegrijden bonkt hij dan vaak.
Verder letten op de gebruikelijke zaken.
Als de mogelijkheid er is zou ik hem terplekke uit laten lezen door de garage waardoor je kunt zien of er foutmeldingen in staan. Het beste na een proefrit voor het geval ze het geheugen net daarvoor gewist zouden hebben.
Het belangrijkste vind ik nog altijd je gevoel over de auto. Twijfel je over de auto of over de verkoper dan moet je er nog eens goed over nadenken.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: E46 M3 Occasions
Goed advies Martijn...
Als je gevoel 'nee' zegt dan moet je hem gewoon laten staan. Heel belangrijk.
Heeft mij al meerdere keren een miskoop voorkomen
Martijn, wie heeft jouw zwarte M3 nu? Daar wil ik wel een bod op doen
Er staat echt belabberd weinig knap spul te koop... Zeker als je budget hebt en je wilt M3 rijden is dat frustrerend
Als je gevoel 'nee' zegt dan moet je hem gewoon laten staan. Heel belangrijk.
Heeft mij al meerdere keren een miskoop voorkomen
Martijn, wie heeft jouw zwarte M3 nu? Daar wil ik wel een bod op doen
Er staat echt belabberd weinig knap spul te koop... Zeker als je budget hebt en je wilt M3 rijden is dat frustrerend
Re: E46 M3 Occasions
Thanks voor je tips!Martijn. schreef:Iedere dealer kan in principe kijken of er terugroepacties zijn uitgevoerd als je de laatste 7 cijfers van het chassisnr hebt. Waarschijnlijk kunnen ze ook wel zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad (in Nederland).
Dit exemplaar is een facelift waarbij de terugroepactie van de lagerschalen niet meer van toepassing is.
Subframe is inderdaad een punt van aandacht. Het is niet de vraag of hij scheurt maar eerder wanneer dat hij scheurt. Dit is echter wel prima te maken, ook in een wat verder stadium.
Het is moeilijk om een beginnende scheur te ontdekken als je geen kenner bent en de auto niet op de brug kan zien.
Kijk eventueel eens op youtube, daar staan wel filmpjes hoe je het moet vinden.
Zoekterm: E46 M3 subframe crack. Echter als hij flink is uitgescheurd moet je het wel kunnen zien en ook merken.
Van achteruit naar vooruit of bij hard optrekken, of net wegrijden bonkt hij dan vaak.
Verder letten op de gebruikelijke zaken.
Als de mogelijkheid er is zou ik hem terplekke uit laten lezen door de garage waardoor je kunt zien of er foutmeldingen in staan. Het beste na een proefrit voor het geval ze het geheugen net daarvoor gewist zouden hebben.
Het belangrijkste vind ik nog altijd je gevoel over de auto. Twijfel je over de auto of over de verkoper dan moet je er nog eens goed over nadenken.
Alleen snap ik 1 ding niet. Je hebt het er over dat de desbetreffende M3 een facelift versie is en dat daardoor de terugroep actie niet meer van toepassing is? Bedoel je daarmee dat alleen pre-facelift versies een recall hebben gehad of begrijp ik het verkeerd?
Re: E46 M3 Occasions
Voor diegene die een M3 cabrio zoeken lijkt dit me ook wel een interessant exemplaar. Zo op de foto dan.
http://link.marktplaats.nl/822551205
http://link.marktplaats.nl/822551205
E46 M3 cabriolet
G31 520d touring
BMW Cruise Bike..
-------------------------
Goede herinneringen: E21 320/6 - E21 323i - E30 318i cabrio - E39 525TDS - E39 530d touring - E61 535d touring - E93 335i cabrio - E46 330Ci cabrio - F11 520d touring
G31 520d touring
BMW Cruise Bike..
-------------------------
Goede herinneringen: E21 320/6 - E21 323i - E30 318i cabrio - E39 525TDS - E39 530d touring - E61 535d touring - E93 335i cabrio - E46 330Ci cabrio - F11 520d touring
Re: E46 M3 Occasions
Ja klopt, de facelift versies dus vanaf 2003 ik weet niet exact welke maand hebben verbeterde drijfstanglagers en oliepomp. Ook hebben de facelift versies al de nieuwere software voor de SMG-bak.
Dus die 3 terugroepacties zijn niet van toepassing op facelift M3's en wel heel belangrijk voor de pre-facelift versies. Echter als dit gewoon is uitgevoerd is dat verder ook helemaal geen probleem.
Geen idee Roderik, degene die hem van mij kocht heeft hem een goed half jaar geleden verkocht en ik weet nu dus niet wie de nieuwe eigenaar is. Dat was ook echt een extreem nette M3 en is volgens mij voor niet al teveel geld verkocht onlangs. Ik heb nog getwijfeld om hem terug te kopen, maar ik wou dit keer een SMG en een grijze
Er komt er vast een op je pad. Het is inderdaad waar dat ook al heb je een ruim budget voor een M3 het niet wil zeggen dat je er ook makkelijk en snel een vind. Bij mij duurde het ook behoorlijk lang,
Ik hou de markt ook in de gaten mocht ik iets horen of zien.
Dus die 3 terugroepacties zijn niet van toepassing op facelift M3's en wel heel belangrijk voor de pre-facelift versies. Echter als dit gewoon is uitgevoerd is dat verder ook helemaal geen probleem.
Geen idee Roderik, degene die hem van mij kocht heeft hem een goed half jaar geleden verkocht en ik weet nu dus niet wie de nieuwe eigenaar is. Dat was ook echt een extreem nette M3 en is volgens mij voor niet al teveel geld verkocht onlangs. Ik heb nog getwijfeld om hem terug te kopen, maar ik wou dit keer een SMG en een grijze
Er komt er vast een op je pad. Het is inderdaad waar dat ook al heb je een ruim budget voor een M3 het niet wil zeggen dat je er ook makkelijk en snel een vind. Bij mij duurde het ook behoorlijk lang,
Ik hou de markt ook in de gaten mocht ik iets horen of zien.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: E46 M3 Occasions
Martijn nogmaals bedankt voor de toelichting. Ik wil gewoon zo veel mogelijk weten voordat ik een aankoop doe. Zelf heb ik trouwens ook nog achter je zwarte M3 aangezeten!
- makeapullup
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 29 jan 2013, 09:10
Re: E46 M3 Occasions
Ben heel benieuwd over jouw kommende bezoek bij deze M3.Angelo-V schreef:Wat zijn nou echt de dingen waar je op moet letten als je een E46 M3 gaat bekijken?
Ik weet dat er een recall is geweest voor de lagerschalen, maar hoe controleer je of dit ook gebeurd is?
Subframe is een kritiek punt begreep ik, maar wat nog meer?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Bovenstaande wil ik volgende week gaan bekijken namelijk.
Oh ja wat vinden jullie van de prijs, redelijk netjes? Of is die te hoog geprijsd?
Re: E46 M3 Occasions
Ben zelf ook heel erg benieuwd naar de staat van deze M3. Ben best wel een mierenneuker, dus hij moet wel echt perfect zijn. Wellicht verwacht ik ook wel te veel voor 22 duizend, maar we zullen het zien. Daarnaast ben ik ook benieuwd wat mij dit aan verzekering gaat kosten als 22 jarige bestuurdermakeapullup schreef:Ben heel benieuwd over jouw kommende bezoek bij deze M3.Angelo-V schreef:Wat zijn nou echt de dingen waar je op moet letten als je een E46 M3 gaat bekijken?
Ik weet dat er een recall is geweest voor de lagerschalen, maar hoe controleer je of dit ook gebeurd is?
Subframe is een kritiek punt begreep ik, maar wat nog meer?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr
Bovenstaande wil ik volgende week gaan bekijken namelijk.
Oh ja wat vinden jullie van de prijs, redelijk netjes? Of is die te hoog geprijsd?
-
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: E46 M3 Occasions
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: E46 M3 Occasions
Bekleding vind ik spuuglelijk, maar verder is het wel een net ding zo te zien.
Best nog een pittige prijs met die km-stand vind ik, maar wel mooi.
Best nog een pittige prijs met die km-stand vind ik, maar wel mooi.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: E46 M3 Occasions
Ziet er netjes uit maar ik ben ook niet zo'n fan van die bekleding!
Prijs lijkt mij ook wat aan de hoge kant als ik kijk naar ontbrekende opties (Navi, H/K audio) en de kilometerstand.
Prijs lijkt mij ook wat aan de hoge kant als ik kijk naar ontbrekende opties (Navi, H/K audio) en de kilometerstand.
Re: E46 M3 Occasions
Graag MartijnMartijn. schreef:Ja klopt, de facelift versies dus vanaf 2003 ik weet niet exact welke maand hebben verbeterde drijfstanglagers en oliepomp. Ook hebben de facelift versies al de nieuwere software voor de SMG-bak.
Dus die 3 terugroepacties zijn niet van toepassing op facelift M3's en wel heel belangrijk voor de pre-facelift versies. Echter als dit gewoon is uitgevoerd is dat verder ook helemaal geen probleem.
Geen idee Roderik, degene die hem van mij kocht heeft hem een goed half jaar geleden verkocht en ik weet nu dus niet wie de nieuwe eigenaar is. Dat was ook echt een extreem nette M3 en is volgens mij voor niet al teveel geld verkocht onlangs. Ik heb nog getwijfeld om hem terug te kopen, maar ik wou dit keer een SMG en een grijze
Er komt er vast een op je pad. Het is inderdaad waar dat ook al heb je een ruim budget voor een M3 het niet wil zeggen dat je er ook makkelijk en snel een vind. Bij mij duurde het ook behoorlijk lang,
Ik hou de markt ook in de gaten mocht ik iets horen of zien.
Heb me aan proberen te melden bij dat duitse M forum, maar helaas. Ik moest echt veel te veel invullen en daardoor is mijn aanmelding niet goedgekeurd. Als jij dat forum ook een beetje in de gaten wil houden voor me.
Duitsland is namelijk geen enkel probleem (al is daar een aankoopkeuring niet heel makkelijk te regelen).
Nederlandse markt is bijna uitgesloten helaas. Al zijn de duurdere exemplaren niet echt een optie voor het gros van het volk. Die willen voor 15K een perfect exemplaar met 70K op de teller
Hopelijk komt er eerdaags wat voorbij van een verzamelaar oid met de juiste opties en kilometerstand.
Ik had goede kijk op jouw oude zwarte en de ex van Telly.
Die heeft ook belachelijk kort te koop gestaan en was/is ook een plaatje!
Wel grappig, jij wilde per se een grijze met SMG... Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een zwarte/donkere met handbak...