Lesley E46 330i Cabrio
Lesley E46 330i Cabrio
Bij deze stel ik mij even voor.
Na lang geen BMW meer gereden te hebben wil ik weer een BMW gaan kopen. Ik reed altijd graag oude BMW's, een E28 M535i en een E30 323i. Maar sinds ik getrouwd ben is dat er niet meer van gekomen. Nu is er wat meer tijd en zijn de kindjes het kinderwagentijdperk ook een beetje voorbij dus wil ik weer iets. Een oude BMW is gezien het feit dat ik geen geweldige knutselaar ben, die daar ook niet heel veel tijd voor heeft, niet meer echt realistisch en het hele nieuwe kost me simpelweg teveel geld en ik heb er ook minder mee.
Het model waar ik altijd een zwak voor gehad heb uit de meer recente geschiedenis is de E46. En waar bij mij een belangrijk deel van de liefde om draait is de 6 cilinder. Dus is mijn oog gevallen op een 330 cabrio. De zwaarste 6-pitter maar geen M. Een M lijkt me een beetje riskant en is ook wat duurder in de verzekering natuurlijk, al is het natuurlijk als laatste 6-pitter-M eigenlijk bijna de heilige graal wat mij betreft.
Maar een 330i is de keuze die denk ik het best bij mij past. Dus daar ben ik nu naar op zoek en ik moet zeggen, dat er niet eens heel veel zijn eigenlijk. Dus ik loer ook stiekem een beetje over de grens.
Maar aangezien ik geen flauw benul heb van wat de mogelijke risico's zijn bij deze auto heb ik me bij dit forum aangemeld in de hoop daar meer over te leren.
Gr.
Lesley
Na lang geen BMW meer gereden te hebben wil ik weer een BMW gaan kopen. Ik reed altijd graag oude BMW's, een E28 M535i en een E30 323i. Maar sinds ik getrouwd ben is dat er niet meer van gekomen. Nu is er wat meer tijd en zijn de kindjes het kinderwagentijdperk ook een beetje voorbij dus wil ik weer iets. Een oude BMW is gezien het feit dat ik geen geweldige knutselaar ben, die daar ook niet heel veel tijd voor heeft, niet meer echt realistisch en het hele nieuwe kost me simpelweg teveel geld en ik heb er ook minder mee.
Het model waar ik altijd een zwak voor gehad heb uit de meer recente geschiedenis is de E46. En waar bij mij een belangrijk deel van de liefde om draait is de 6 cilinder. Dus is mijn oog gevallen op een 330 cabrio. De zwaarste 6-pitter maar geen M. Een M lijkt me een beetje riskant en is ook wat duurder in de verzekering natuurlijk, al is het natuurlijk als laatste 6-pitter-M eigenlijk bijna de heilige graal wat mij betreft.
Maar een 330i is de keuze die denk ik het best bij mij past. Dus daar ben ik nu naar op zoek en ik moet zeggen, dat er niet eens heel veel zijn eigenlijk. Dus ik loer ook stiekem een beetje over de grens.
Maar aangezien ik geen flauw benul heb van wat de mogelijke risico's zijn bij deze auto heb ik me bij dit forum aangemeld in de hoop daar meer over te leren.
Gr.
Lesley
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Welkom Lesley.
330i cabrio is een mooie auto Maakt het je nog wat uit of het een facelift of ervoor is? In duitsland kijken is voor een BMW altijd een interessante optie.
330i cabrio is een mooie auto Maakt het je nog wat uit of het een facelift of ervoor is? In duitsland kijken is voor een BMW altijd een interessante optie.
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Jazeker. Als liefhebber van de ouwetjes had ik voor dit model ook altijd al en zwak. Voor of na facelift maakt me niet zo heel veel uit Ik heb er nu eentje op het oog uit 2004, dat is erna toch?
Enige nadeel aan die, is dat ik de wielen niet geweldig vind die erop zitten en dat er geen M3 tupperware op zit. Maar heel erg is dat ook niet.
Wat voor mij eigenlijk de belangrijkste dingen zijn;
- Vriendelijk kilometrage
- handgeschakeld
- Goeie opties, met name bijv kuipstoelen
- En zo nieuw als mogelijk binnen de middelen die ik ongeveer wil besteden.
En daarnaast minder iets minder belangrijk wellicht maar;
- Mooie wielen
- M3 spoilerset
Ik zag een perfect staan in Winschoten, alles erop en eraan <140K en BJ 2006. Maar 18K vragen ze ervoor. Dat vind ik wel veel. Dus tis zoeken geblazen. Vooral ook omdat ik een handbak wil. Die hebben bijna altijd meer kilometers. Daarom merk ik dat DLD wel interessant is want daar hebben ze soms wat mooiere standen. Mrja, dat kun je dan moeilijk checken, garantie is lastig, bezichtigen ook en qua prijs is het verschil in deze modellen ook weer niet enorm te noemen. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik moet me ook nog even verdiepen in de kosten van import.
Enige nadeel aan die, is dat ik de wielen niet geweldig vind die erop zitten en dat er geen M3 tupperware op zit. Maar heel erg is dat ook niet.
Wat voor mij eigenlijk de belangrijkste dingen zijn;
- Vriendelijk kilometrage
- handgeschakeld
- Goeie opties, met name bijv kuipstoelen
- En zo nieuw als mogelijk binnen de middelen die ik ongeveer wil besteden.
En daarnaast minder iets minder belangrijk wellicht maar;
- Mooie wielen
- M3 spoilerset
Ik zag een perfect staan in Winschoten, alles erop en eraan <140K en BJ 2006. Maar 18K vragen ze ervoor. Dat vind ik wel veel. Dus tis zoeken geblazen. Vooral ook omdat ik een handbak wil. Die hebben bijna altijd meer kilometers. Daarom merk ik dat DLD wel interessant is want daar hebben ze soms wat mooiere standen. Mrja, dat kun je dan moeilijk checken, garantie is lastig, bezichtigen ook en qua prijs is het verschil in deze modellen ook weer niet enorm te noemen. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik moet me ook nog even verdiepen in de kosten van import.
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Import is een eitje. Je kunt een schatting maken wat er aan BPM bij komt met de bpm calculators die je via google vindt. Reken nog zo'n 300,- voor de rest (RDW, benzine, etc) en dan heb je een aardig idee.
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 27 aug 2013, 20:37
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Welkom! Ook hier een cabrio nu de kinderen uit de giga-stoelen zijn en gewoon op de achterbank kunnen genieten.
Enne 330i is leuk, maar als toer-cabrio vind ik de 325i ook al prima. En kom uit 968, dus was wel iets aan power gewend, zo'n cabrio heeft gewoon een heel ander karakter. Misschien als M3 niet, maar als non-M echt veel meer cruiser dan sporter.
Enne 330i is leuk, maar als toer-cabrio vind ik de 325i ook al prima. En kom uit 968, dus was wel iets aan power gewend, zo'n cabrio heeft gewoon een heel ander karakter. Misschien als M3 niet, maar als non-M echt veel meer cruiser dan sporter.
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Dankjewel T-Rex. Ik zal er eens in duiken. Ik ben nu met de monteur die mijn auto's normaal altijd onderhoud even aan het kijken naar een 4 tal 330 cabrio's. Even kijken of dat iets wordt en daarna zal ik vermoedelijk de grens over moeten.
--------
Rogier, toekomstig mede-cabriorijder, dat is grappig want dat is ook echt het idee wat ik erbij heb. Ziet er sportief uit mag zelfs pittig geveerd zijn maar rijd gewoon lekker afstandjes. De tijd van meer PK hebben dan de hele wereld heb ik achter mij gelaten zeg maar. Maar nog niet helemaal. Dus wel lekker als je af en toe eens een douw in je rug hebt en achter je de brul van die 6 uit de uitlaten hoort komen. Dat gedeelte is iets waarin ik vermoedelijk altijd een klein jongetje ben.
Maar als ik het goed begrijp, dan is er dus tussen een 330i en een M3 een wereld van verschil? Is ook wel logisch eigenlijk. Ik vermoed dat een M3 wat hoogtoerigeris en wat plakkeriger en meer stuiterig op het asfalt. Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee.
Kunnen jullie me een beetje helpen met de kritieke puntjes van deze auto's wellicht. Wat zijn eventuele zwaktes, waar herken ik een ragbak aan en zijn er nog dingen die steevast vervangen moeten worden vanaf Pak em beet 150K. Ik vermoed dat het blok er niet zo'n probleem mee heeft maar wellicht draagarmrubbers, fuseekogels dat soort zaken zal dan wellicht aan vervanging toe zijn?
Of moet ik dit even in een ander topic kwijt?
--------
Rogier, toekomstig mede-cabriorijder, dat is grappig want dat is ook echt het idee wat ik erbij heb. Ziet er sportief uit mag zelfs pittig geveerd zijn maar rijd gewoon lekker afstandjes. De tijd van meer PK hebben dan de hele wereld heb ik achter mij gelaten zeg maar. Maar nog niet helemaal. Dus wel lekker als je af en toe eens een douw in je rug hebt en achter je de brul van die 6 uit de uitlaten hoort komen. Dat gedeelte is iets waarin ik vermoedelijk altijd een klein jongetje ben.
Maar als ik het goed begrijp, dan is er dus tussen een 330i en een M3 een wereld van verschil? Is ook wel logisch eigenlijk. Ik vermoed dat een M3 wat hoogtoerigeris en wat plakkeriger en meer stuiterig op het asfalt. Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee.
Kunnen jullie me een beetje helpen met de kritieke puntjes van deze auto's wellicht. Wat zijn eventuele zwaktes, waar herken ik een ragbak aan en zijn er nog dingen die steevast vervangen moeten worden vanaf Pak em beet 150K. Ik vermoed dat het blok er niet zo'n probleem mee heeft maar wellicht draagarmrubbers, fuseekogels dat soort zaken zal dan wellicht aan vervanging toe zijn?
Of moet ik dit even in een ander topic kwijt?
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Lesley schreef:Jazeker. Als liefhebber van de ouwetjes had ik voor dit model ook altijd al en zwak. Voor of na facelift maakt me niet zo heel veel uit Ik heb er nu eentje op het oog uit 2004, dat is erna toch?
Enige nadeel aan die, is dat ik de wielen niet geweldig vind die erop zitten en dat er geen M3 tupperware op zit. Maar heel erg is dat ook niet.
Wat voor mij eigenlijk de belangrijkste dingen zijn;
- Vriendelijk kilometrage
- handgeschakeld
- Goeie opties, met name bijv kuipstoelen
- En zo nieuw als mogelijk binnen de middelen die ik ongeveer wil besteden.
En daarnaast minder iets minder belangrijk wellicht maar;
- Mooie wielen
- M3 spoilerset
Ik zag een perfect staan in Winschoten, alles erop en eraan <140K en BJ 2006. Maar 18K vragen ze ervoor. Dat vind ik wel veel. Dus tis zoeken geblazen. Vooral ook omdat ik een handbak wil. Die hebben bijna altijd meer kilometers. Daarom merk ik dat DLD wel interessant is want daar hebben ze soms wat mooiere standen. Mrja, dat kun je dan moeilijk checken, garantie is lastig, bezichtigen ook en qua prijs is het verschil in deze modellen ook weer niet enorm te noemen. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik moet me ook nog even verdiepen in de kosten van import.
Aangezien Winschoten niet zo ver bij mij vandaan is, en ik heel benieuwd was naar de 330CI Cabrio die ze hebben staan, ben ik vorige week eens gaan kijken. Want als ze er 18K (daar binnen staat ie voor 19K) voor vragen dan MOET het wel een pareltje zijn! NOT!!
Voorbumper is meerdere keren lelijk bijgewerkt en er was alweer wat lak af. Daarnaast vond ik de motorkap ook niet al te netjes. Persoonlijk ben ik ook niet over het personeel te spreken. Ben een half uur wezen kijken en had wel wat vragen willen stellen. Niemand komt naar mij toe, totaal geen reactie. (Misschien omdat ik een wat jonger persoon ben?)
Weet niet of je echt opzoek bent naar een 330CI? Maar ik heb mijn eigen BMW, een E46 320CI Cabrio uit 2004 (facelift) ook te koop.
Handgeschakeld, CSL velgen in nette staat, winterbanden en velgen, 108duizend op de teller, 170PK 6-in-lijn. Zwart met zwart lederen bekleding, multifunctioneel stuur etc etc. En dit alles voor de prijs van 12850,-
Mocht je meer willen weten over de BMW, stuur me maar een berichtje!
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Angelo,
Bedankt voor je reactie en de moeite om te gaan kijken in Winschoten. Is goed om te weten wat je daar gezien hebt. Want zoals je terecht opmerkt, voor 18K moet het wel echt om een Pareltje gaan en dan ook echt een pareltje.
Maar daarbij, de reden dat ik voor een E46 330i kies is omdat het een combinatie is van Sjiek, goed toeren, Power als je het nodig hebt etc etc maar vooral ook betaalbaar. Wat dat aangaande ben ik een beetje een zeikerd. Ik hou van mn auto's. Maar ook van lekker eten en op vakantie gaan, dus moet wel leuk blijven.
Dat gezegd hebbende, bedankt voor je aanbod Angelo. Klinkt wel interessant. Ik wil eerst nog even rustig een aantal 330's aflopen. Als dat allemaal niks wordt ga ik mijn horizon wat verbreden.
Waar ben je zelf naar op zoek dan?
Bedankt voor je reactie en de moeite om te gaan kijken in Winschoten. Is goed om te weten wat je daar gezien hebt. Want zoals je terecht opmerkt, voor 18K moet het wel echt om een Pareltje gaan en dan ook echt een pareltje.
Maar daarbij, de reden dat ik voor een E46 330i kies is omdat het een combinatie is van Sjiek, goed toeren, Power als je het nodig hebt etc etc maar vooral ook betaalbaar. Wat dat aangaande ben ik een beetje een zeikerd. Ik hou van mn auto's. Maar ook van lekker eten en op vakantie gaan, dus moet wel leuk blijven.
Dat gezegd hebbende, bedankt voor je aanbod Angelo. Klinkt wel interessant. Ik wil eerst nog even rustig een aantal 330's aflopen. Als dat allemaal niks wordt ga ik mijn horizon wat verbreden.
Waar ben je zelf naar op zoek dan?
Re: Lesley E46 330i Cabrio
De 330 in Winschoten is mij echt tegen gevallen, vooral voor dat geld. Maar zo zie je maar weer dat er een hoop te duur te koop staat. Zelf ben ik opzoek naar een E46 M3 Coupe of een E92 335I. Ik heel erg zuinig op mijn BMW en ik laat hem regelmatig checken voor onderhoud, daardoor is die nog in een nette staat. Vrienden en familie verklaren mij compleet voor gek omdat ik altijd met de auto bezig ben, wassen, poetsen, onderhoudLesley schreef:Angelo,
Bedankt voor je reactie en de moeite om te gaan kijken in Winschoten. Is goed om te weten wat je daar gezien hebt. Want zoals je terecht opmerkt, voor 18K moet het wel echt om een Pareltje gaan en dan ook echt een pareltje.
Maar daarbij, de reden dat ik voor een E46 330i kies is omdat het een combinatie is van Sjiek, goed toeren, Power als je het nodig hebt etc etc maar vooral ook betaalbaar. Wat dat aangaande ben ik een beetje een zeikerd. Ik hou van mn auto's. Maar ook van lekker eten en op vakantie gaan, dus moet wel leuk blijven.
Dat gezegd hebbende, bedankt voor je aanbod Angelo. Klinkt wel interessant. Ik wil eerst nog even rustig een aantal 330's aflopen. Als dat allemaal niks wordt ga ik mijn horizon wat verbreden.
Waar ben je zelf naar op zoek dan?
Je zult dan ook wel begrijpen dat ik een hoop eisen heb aan mijn volgende BMW, daardoor zal het nog wel even duren voordat ik een andere auto heb... Wel heb ik (ondanks dat ik nu liever een coupe koop) komende woensdag een bezichtiging bij een E46 M3 Cabrio hier in de buurt. Ben benieuwd naar de staat van de wagen en hoe het eventueel met inruil zit. Op de foto ziet de M3 er goed uit, maarja foto's zeggen helaas niks als ik even aan die 330 denk...
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Die 330ci, is dat deze? Ik was wellicht ook van plan om te gaan kijken over een kleine twee weken mocht ie er nog zijn... Mocht dit 'm zijn die jij bedoeld, wat was er allemaal mis/niet goed/minder aan?
Het is voor mij toch een rit van een kleine 400 kilometer dus als jij al aangeeft dat het niks is ga ik de moeite niet eens nemen. Ik herken mijzelf namelijk helemaal in wat jij zegt over hoe je voor jouw auto zorgt.
Het is voor mij toch een rit van een kleine 400 kilometer dus als jij al aangeeft dat het niks is ga ik de moeite niet eens nemen. Ik herken mijzelf namelijk helemaal in wat jij zegt over hoe je voor jouw auto zorgt.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Yes 320ciE46, dat is de 330 die ik bedoel. Helaas had ik niet de kans om hem te starten maar qua ex- en interieur vielen me de volgende dingen op:320ciE46 schreef:Die 330ci, is dat deze? Ik was wellicht ook van plan om te gaan kijken over een kleine twee weken mocht ie er nog zijn... Mocht dit 'm zijn die jij bedoeld, wat was er allemaal mis/niet goed/minder aan?
Het is voor mij toch een rit van een kleine 400 kilometer dus als jij al aangeeft dat het niks is ga ik de moeite niet eens nemen. Ik herken mijzelf namelijk helemaal in wat jij zegt over hoe je voor jouw auto zorgt.
- Zichtbare voorbumper beschadigingen. De laagste 2 punten op de bumper waren ruw, lak er af, en heel slecht bijgewerkt. Verder wat steenslag op de voorbumper.
- Voorop de motorkap wat steenslag wat ook lelijk was bijgewerkt
- 2 0f 3 (weet niet meer precies) velgen beschadigd.
- Verder kan de BMW ook wel een polijstbeurtje gebruiken. Veel plekjes / vlekken die wel diep waren ingetrokken. En geloof mij als ''poetser'', dit krijg je er niet uit met even een dagje met de hand poetsen. Daarnaast stond de auto ook erg vies daar binnen, remstof op de velgen, auto goed stoffig etc etc.
Het is niet zo dat bovengenoemde dingen de 330 een wrak maken, maar ik stoor me er gewoon aan. Voor deze prijs kun je gewoon heel wat netters krijgen...
Re: Lesley E46 330i Cabrio
Yep, dat is het inderdaad ook hoor. Het zal evengoed nog best een mooie zijn maar het geld wat ze er voor vragen, 18K en wat je dan uiteindelijk gaat betalen, laten we zeggen 15K is echt heel veel als je kijkt wat je voor dat geld nog meer hebt.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 29 jun 2014, 15:54
- Locatie: Overijssel
Re: Lesley E46 330i Cabrio
http://www.autohan.nl/aanbod/934/BMW-32 ... akket.html
Weliswaar geen 330 maar wel een auto in perfecte conditie
Weliswaar geen 330 maar wel een auto in perfecte conditie