E61 2005 uitvallende Xenon lamp
E61 2005 uitvallende Xenon lamp
Mijn E61 heeft sinds kort een vreemd probleem. Bij start doet de verlichting het meestal prima, maar na een tijdje, soms na 5, soms na 15, zelfs soms na 45 min en soms helemaal niet, valt mijn rechter dimlicht uit en krijg dat ook op mijn display te zien. Komt dit vaker voor? Ik kan er wel mee naar de garage om de lamp a 200Euro te vervangen, maar als het een draadbreuk is, heeft dat weinig zin. Aan de andere kant, als het een draadbreuk is en ik zet de motor af met de lamp die uit is, is de kans groot dat wanneer ik de motor weer start het euvel weg is, dus geloof ik ook niet meteen dat het een draadbreuk is. Iemand ideeen ?????
Re: E61 2005 uitvallende Xenon lamp
Lampjes omwisselen en kijken wat er dan gebeurt
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber
Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203
Dit gebeurt bij HID lampen die einde levensduur zijn. Lampspanning verhoogd tijdens opwarmen waardoor de ballast de lamp dooft. Ik verwacht dat de kleur ook meer roze is.
Om het lampje uit te sluiten is het idd niet slecht links en rechts te wisselen. Kan altijd de ballast zijn.
De D2S die ik vermoed erin zit kost +/- 50Euro in een webwinkel. Zijn ook goedkoper te vinden.
Als er een D1S inzit zal hij iets duurder zijn ronde de 70Euro. Zelf heb ik ze gevonden voor 35euro op Ebay.
Om het lampje uit te sluiten is het idd niet slecht links en rechts te wisselen. Kan altijd de ballast zijn.
De D2S die ik vermoed erin zit kost +/- 50Euro in een webwinkel. Zijn ook goedkoper te vinden.
Als er een D1S inzit zal hij iets duurder zijn ronde de 70Euro. Zelf heb ik ze gevonden voor 35euro op Ebay.
525d E61 2007 pre-LCI
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vroeger ook een E39 gehad en daar al een paar keer een roze lamp meegemaakt voordat ie stuk ging, maar deze is nog steeds helder wit/blauw. Ik dacht dat je een Xenonlamp niet zomaar kon vervangen, daarom dacht ik dat omwisselen van links en rechts een geen optie was. Bij die E39 heb ik het altijd laten doen. Ik dacht dat die lampen zo lang meegingen, maar bij de E39 was het 3x en nu bij de E61 1x.
Die kunnen gewoon vervangen worden, of omgewisseld links naar rechts. Dealer vraag woeker prijzen.
525d E61 2007 pre-LCI