Achterste ramen coupé "uitschakelen"

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jeremy

Achterste ramen coupé "uitschakelen"

Bericht door Jeremy » 25 jun 2014, 18:39

Goeieavond,

Nu met het goeie weer is het fijn dat de E46 door middel van de afstandsbediening de ramen en het schuifdak kan openen en sluiten. Wat ik persoonlijk echter best irritant vind is dat de achsterste raampjes wel open gaan maar niet dicht wanneer ik de sleutel gebruik. Ik heb beschikking over een werkende BMW scanner en heb de "rear windows" al uitgevinkt bij de ZKE module, maar toch gaan ze nog steeds open wanneer ik de open-knop ingedrukt houd ("One touch"). Voor zover ik het begrepen heb van de BMW dealer is dit een stukje veiligheid, omdat het niet over een auto-stop functie beschikt die de motortjes automatisch stopt bij teveel weerstand (zoals een vinger of een hondenstaart.. :rolf: )

Daaruit volgend twee opties;

1.) Kan ik ze toch zo instellen dat ze wel automatisch dichtgaan met "one touch"?
2.) Zo nee, kan ik wel instellen dat ze niet open gaan met "one touch"?

Nu zou je kunnen denken dat ik de motortjes ook compleet kan demonteren dat ook de interne knopjes niet meer werken, maar ik wil geen eventuele foutcodes of vragen later bij een verkoop.

Groetjes,
Jeremy

aaroenz0r

Re: Achterste ramen coupé "uitschakelen"

Bericht door aaroenz0r » 30 jun 2014, 23:47

Jep, bij de coupe gaan de achterste raampje standaard niet dicht met de remote, maar dat kun je inschakelen met de bmw scanner

Jeremy

Bericht door Jeremy » 01 jul 2014, 13:15

Bedankt voor je antwoord. Die vinkjes die ik had gevonden bij de BMW scanner zijn het automatisch volledig opengaan na het indrukken van het knopje. Dit doen die raampjes dus niet meer en dit vind ik al erg fijn, zodat ze niet ongemerkt door mij of door mijn passagier compleet opengaan. Weet je toevallig ook welke optie ik moet aan- of uitzetten via de BMW scanner om deze raampjes niet open te laten gaan door de sleutel?

aaroenz0r

Bericht door aaroenz0r » 02 jul 2014, 00:08

Hoi, ik heb al een ruime tijd de scanner niet meer gebruikt dus ik zou het niet zo 1 2 3 weten.

Het is trouwens ook mogelijk (door de schakelaar fysiek te modificeren) en een optie aan te vinken om de achterste ramen "one touch" te sluiten,

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”