Vermogen verlies M5

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
Chris

Re: Vermogen verlies M5

Bericht door Chris » 09 jul 2014, 19:48

@streamline, dat dacht ik ook al.. bij mijn was deze auto allang weggeweest.. deze kosten, dat zijn verloren kosten. hier ga je geen fun meer van hebben of krijgen.

(maar ik blijft dit draadje volgen)
//.00.-// > /.-////.-///.-

streamline

Bericht door streamline » 10 jul 2014, 00:18

Ik hoop ook van harte voor Ozan dat deze auto een keer zijn ding gaat doen, maar ik had het ding onderhand ook al een rotschop gegeven. Autorijden is leuk en ben best bereid om er kosten aan te maken, maar zulke geintjes zou me net te gek gaan worden.

Edgar1234

Bericht door Edgar1234 » 10 jul 2014, 07:22

streamline schreef:Ik hoop ook van harte voor Ozan dat deze auto een keer zijn ding gaat doen, maar ik had het ding onderhand ook al een rotschop gegeven. Autorijden is leuk en ben best bereid om er kosten aan te maken, maar zulke geintjes zou me net te gek gaan worden.
Wat denk je wat voor verlies hij gaat pakken na al deze investeringen... Hij geeft aan de auto "goedkoop" gekocht te hebben, nu verkopen kan ongunstig zijn aangezien de kans dat een particulier de auto zo koopt vrij klein is en een handelaar zo'n lage prijs wilt geven dat waarschijnlijk houden toch de beste oplossing is..

Heb wel respect voor Ozan dat hij niet bij de pakken neer gaat zitten ;)

Maar Ozan, klopt het dat je nu en niet meer in Winkel bij koops welkom bent en ook niet meer in HHW?

streamline

Bericht door streamline » 10 jul 2014, 10:02

Ja dat klopt, ik meen dat deze auto 10k onder de gangbare vraagprijs aangeboden werd. Volgens mij is hij al hard op weg om over dat bedrag heen te gaan en dan is de auto nog niet zoals deze moet zijn. Plus het feit dat er een hoop gezeik is met garagehouders waar de auto geweest is. Zou mij het niet waard zijn...

En dan is de vraag nog, waar houdt het op

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 10 jul 2014, 15:30

Edgar1234 schreef:
streamline schreef:Ik hoop ook van harte voor Ozan dat deze auto een keer zijn ding gaat doen, maar ik had het ding onderhand ook al een rotschop gegeven. Autorijden is leuk en ben best bereid om er kosten aan te maken, maar zulke geintjes zou me net te gek gaan worden.
Wat denk je wat voor verlies hij gaat pakken na al deze investeringen... Hij geeft aan de auto "goedkoop" gekocht te hebben, nu verkopen kan ongunstig zijn aangezien de kans dat een particulier de auto zo koopt vrij klein is en een handelaar zo'n lage prijs wilt geven dat waarschijnlijk houden toch de beste oplossing is..

Heb wel respect voor Ozan dat hij niet bij de pakken neer gaat zitten ;)

Maar Ozan, klopt het dat je nu en niet meer in Winkel bij koops welkom bent en ook niet meer in HHW?
Hoi Edgar, ik ben overal welkom. Ik zelf heb besloten om niet meer naar Molenaar te gaan, want tegen hun start ik na mijn vakantie een juridisch proces.
Ik heb inmiddels contact gehad met Hein Koopman in Winkel, om mijn auto voortaan daar in onderhoud te brengen en dat vond ie goed :duim:

Om antwoord te geven aan andere forum leden die steeds hebben over de "goedkoop" aankoop van mijn auto wil ik een en ander uitleggen.

M5 heeft eenmaal zwakkeplekken zoals Vanos verstellers, vanos hogedruk olie leiding, vanos hogedruk oliepomp, drijfstanglagers etc.... Elke M5 eigenaar moet weten dat deze storing altijd op de loer ligt.

Ik heb dit allemaal vervangen. Als je de kosten opteld met mn aankoop kom ik uit nu op gemiddelde M5 prijs. Ik probeer positief te kijken naar afgelopen periode. Ik heb nu een auto die bijna reviseerd is, en dat ik zeker geen probleem krijg met bekende zwakke plekken zoals hier boven genoemde. Dat scheeld een heleboel.

Stel je koopt een auto van €24k, je wilt uit voorzorg de lagers doen, of weet ik wat, dan ga je de kosten maken die ik heb gemaakt die bovenop de €24K komt

Met deze auto auto wist ik dat er iets aan de hand was. De auto trilde maar reed best goed. Het was een simpele vliegwiel. Maja het duurde wel even om erachter te komen. Daarna storing in brandstof pomp. Die ook vervangen.

Voor de mensen die mijn topics van begin af hebben gevolgd zullen weten dat vanaf het moment van vervangen van brandstofpomp, de kosten die hierna zijn gemaakt meer esthetische kosten zijn. Want ik had minder pk en wou die terug hebben. Daarom druk gemeten van vanos olie leiding. Je hebt M5 die lekke leiding hebben maar toch de 507 pk halen op testbank, zie grafiek van MR-tin.
Ik had net zo goed kunnen zeggen, ik ben hier tevreden mee en rij lekker enkele jaartjes en doe hem dan weg. Zo ben ik niet. Als ik voel dat er iets niet goed is aan mijn auto MOET ik het fixen. Daarna kwamen dus de kosten die voor velen onnodig is geweest.
Volgende week komt een vriend van mijn uit vakantie, die gaat de compressie meten van mijn motorblok. Als blijkt dat er slijtage is ga ik geen verdere kosten maken om de 507 pk te halen. Als blijkt dat de blok goed is, ga ik ZEKER kosten maken om de resterende 35 pk boven water te halen :duimen:

Ik ga 24 juli lekker 4 weken op vakantie 8) met mn auto :driving: lekker genieten van de zon. Daarna rij ik nog lekker 3 jaar in deze auto. Dan ruil ik hem in voor een audi ( rs6 of Q7)

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 10 jul 2014, 17:12

Ozan, je gaat met de M5 op vakantie? Is het probleem met de koppeling al verholpen? Ik hoop het voor je!
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 10 jul 2014, 17:33

BM-DUB schreef:Ozan, je gaat met de M5 op vakantie? Is het probleem met de koppeling al verholpen? Ik hoop het voor je!
Dylan ik ga met de M5 op vakantie. Koppeling is goed alleen ik ga morgen voor het laatste keer naar molenaar. De koppeling moet ie beter inleren.
Morgen ga ik 2 nieuwe achterbandjes (dunlop sport) kopen. Airco heb ik opnieuw laten vullen, en een orginele nieuwe accu :duimen:

İk ga zo een 10.000 km rijden :driving:

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 10 jul 2014, 20:42

mooi zo Ozan. waar gaat de reis heen?

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 10 jul 2014, 20:43

BM-DUB schreef:mooi zo Ozan. waar gaat de reis heen?
8) 8) Turkije 8) 8)

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 10 jul 2014, 20:50

Lekker man. Auto is nu wel lekker fris om zo'n lange rit te maken ;).

Ozan_M5

Bericht door Ozan_M5 » 16 jul 2014, 19:08

Jaaaaaa daar zijn ze dan :duimen:

Dunlop SP SPORT MAXX GT

Afbeelding

Afbeelding

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 16 jul 2014, 19:22

Uhhhhhhh, wat heeft dit te maken met het topic onderwerp ????

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 17 jul 2014, 23:57

Ik heb zo juist het topic van begin tot eind gelezen, wat een drama helaas. Wel knap dat je er alles aan doet om de M5 te herstellen. Moet wel eerlijk bekennen dat dit de verhalen zijn waardoor ik het zelf niet aandurf om een M5/M6 te kopen :bang:

jbvdb

Bericht door jbvdb » 18 jul 2014, 06:51

Ozan_M5 schreef:
BM-DUB schreef:Ozan, je gaat met de M5 op vakantie? Is het probleem met de koppeling al verholpen? Ik hoop het voor je!
Dylan ik ga met de M5 op vakantie. Koppeling is goed alleen ik ga morgen voor het laatste keer naar molenaar. De koppeling moet ie beter inleren.
Morgen ga ik 2 nieuwe achterbandjes (dunlop sport) kopen. Airco heb ik opnieuw laten vullen, en een orginele nieuwe accu :duimen:

İk ga zo een 10.000 km rijden :driving:
Wat rijd je nou precies met een volle tank met een M5?
Waar rijd je heen?
Zou wel lekker slurpen.. :gek: :gek:

patjuh1978

Bericht door patjuh1978 » 18 jul 2014, 07:53

Ligt aan je voet :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”