Hallo, ik heb af en toe problemen met het openen en sluiten van de auto, soms reageert de auto helemaal niet op het openen met de sleutel.
Ik moet dan de auto openen met de sleutel en snel de sleutel in het contact doen om het alarm uit te zetten..
De auto reageert dan ook niet op de knop van de centrale vergrendeling op de middenconsole.
Heb wel al iets gelezen over een module die ik zou kunnen vervangen, maar dat zou dan precies de juiste moeten zijn?
Problemen met openen en starten
Re: Problemen met openen en starten
Als je de auto met de sleutel open doet, gaan dan alle portieren open? Ofwel, werkt de centrale vergrendeling dan wel?
Anders zijn er een paar mogelijkheden:
GM5 module defect, ontvanger van de CV defect.
Succes,
Rob
Anders zijn er een paar mogelijkheden:
GM5 module defect, ontvanger van de CV defect.
Succes,
Rob
Re: Problemen met openen en starten
Klinkt als een defecte module, onder de DIY sectie staat een uitleg om hem eventueel zelf te repareren.
viewtopic.php?f=34&t=8210
viewtopic.php?f=34&t=8210
Re: Problemen met openen en starten
Toch nog een hoop rare problemen gehad met de auto...
De auto wilde niet meer starten als hij warm was, de ene keer zonder problemen en de andere keer niet.
Liet ik hem nou een tijdje staan startte hij weer als vanouds, en reed hij ook goed. Niet inhouden of andere rare dingen.
Uit laten lezen bij de garage en nou bleek dat de krukassensor een storing gaf. Toen ze deze gemonteerd hadden leek het probleem weg, totdat ik boodschappen ging doen, tien minuten binnen was en hij weer niet wilde starten.
Ik had al eens gehoord dat het ook in de injectoren zou kunnen zitten, met name in de retour. Heb toen een setje met slangetjes en buisjes gekocht waarmee je de retour kon meten.
Zat redelijk veel verschil in, heb gelukkig van een kennis nog een paar oude injectoren over kunnen nemen. Deze laten testen bij de dieselspecialist en daarvan twee goede gebruikt. Nu was de retour bij allemaal redelijk gelijk.
Weer leek het probleem een paar dagen verholpen, startte goed, tot vandaag... Auto was niet ver van de garage, dus daar maar heen gesleept. Bij het uitlezen kwamen twee storingen naar boven, 3505 gloeiplugmodule regelcircuit, en 1E25 motor snelheidsregeling.
Iemand enig idee wat het nu zou kunnen zijn?
De auto wilde niet meer starten als hij warm was, de ene keer zonder problemen en de andere keer niet.
Liet ik hem nou een tijdje staan startte hij weer als vanouds, en reed hij ook goed. Niet inhouden of andere rare dingen.
Uit laten lezen bij de garage en nou bleek dat de krukassensor een storing gaf. Toen ze deze gemonteerd hadden leek het probleem weg, totdat ik boodschappen ging doen, tien minuten binnen was en hij weer niet wilde starten.
Ik had al eens gehoord dat het ook in de injectoren zou kunnen zitten, met name in de retour. Heb toen een setje met slangetjes en buisjes gekocht waarmee je de retour kon meten.
Zat redelijk veel verschil in, heb gelukkig van een kennis nog een paar oude injectoren over kunnen nemen. Deze laten testen bij de dieselspecialist en daarvan twee goede gebruikt. Nu was de retour bij allemaal redelijk gelijk.
Weer leek het probleem een paar dagen verholpen, startte goed, tot vandaag... Auto was niet ver van de garage, dus daar maar heen gesleept. Bij het uitlezen kwamen twee storingen naar boven, 3505 gloeiplugmodule regelcircuit, en 1E25 motor snelheidsregeling.
Iemand enig idee wat het nu zou kunnen zijn?
Re: Problemen met openen en starten
Nog even wat extra informatie, in februari vorig jaar is zowel de diesel pomp als de opvoerpomp vervangen ivm storing in het brandstofsysteem.
Nu gaf hij bij het uitlezen aan dat de raildruk 286 bar is..
Nu gaf hij bij het uitlezen aan dat de raildruk 286 bar is..
Re: Problemen met openen en starten
Bij de garage de nokkenassensor vervangen.. probleem bleef hetzelfde.
Auto heeft uiteindelijk bijna 2 weken bij de garage gestaan (gelukkig een vriend..) en nu bleek dat er in de kabelboom 2 draden open lagen, dit was wsch. gebeurt door het schuren.
Alles gerepareerd en voorlopig doet ie het! Blijft toch wel spannend elke keer weer starten, maar krijg er steeds meer vertrouwen in:)
Ga nu maar eens aan de gang met de GM5 module!
Auto heeft uiteindelijk bijna 2 weken bij de garage gestaan (gelukkig een vriend..) en nu bleek dat er in de kabelboom 2 draden open lagen, dit was wsch. gebeurt door het schuren.
Alles gerepareerd en voorlopig doet ie het! Blijft toch wel spannend elke keer weer starten, maar krijg er steeds meer vertrouwen in:)
Ga nu maar eens aan de gang met de GM5 module!