BMW e36 325i cabriolet diamantschwarz
BMW e36 325i cabriolet diamantschwarz
Even een schaamteloze copy paste van een ander forum.
Hier ook maar even een topic openen over mijn 325i Cabriolet.
Toen ik de auto kocht had ik niet zien aankomen dat de auto technisch zo'n ramp was. Had bewust 1 van de goedkoopste E36 cabriolet's uitgezocht. Enige eis die ik had was eigenlijk dat er een nieuw of zo goed als nieuw dak op moest zitten, niet teveel roest en de motor moest goed lopen. Dat was bij dit exemplaar het geval. Maar ondertussen zit er sinds september vorig jaar toch alweer aardig wat onderhoud in.
Wat ondertussen vervangen is:
- Remschijven rondom
- Remblokken rondom
- Remklauw rechtsvoor gereviseerd
- Remleidingen doorgespoten (achter zat helemaal verstopt)
- Handremschoenen
- Olie
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Koplampen
- Knipperlichten
- Stuur
- Stuurnaaf
- Motorsteunen
- Bougies
- Bobine's zijn weer goed vastgezet, zaten zo'n beetje los in de kop. Dus er zijn helicoils in de kop gedraaid om ze weer vast te zetten
- Uitlaatdemper
- Ruitensproeierpomp
- Ruitenwissers
En ik ben vast nog wel wat kleine dingen vergeten die ondertussen vervangen zijn.
Volgende wat op de planning staat zijn:
- Banden en velgen
- Stoelen
- Koppeling
Heb een set style 68 liggen van m'n vorige BMW en die komen er eerst onder tot ik eens de moeite neem om een nette set style 32 te zoeken. :mrgreen: Style 68 krijgen nog een kek kleurtje omdat ik ze in standaard kleur niet echt vind passen onder een e36. Zit te denken aan fluor oranje, fluor groen of wit.
Lange termijn plannen zijn er genoeg. Het is de eerste auto waarbij ik niet binnen een half jaar het idee heb dat ik weer toe ben aan iets anders. :mrgreen:
Wat er uiteindelijk nog aan moet gebeuren is het volgende:
- M3 uitlaat
- Style 32
- M-Pakket
- Bilstein onderstel
- Onderstelrubbers vervangen + draagarmen
- Wielnaven vervangen
- Eventueel S50 ITB's als dat past en anders een DBilas Throttle Body kit.
- M3 US nokkenassen
- Chip
Nog genoeg te doen dus de komende tijd. :mrgreen:
Ook maar even een paar foto'tjes van hoe de auto er nu bij staat.
Hier ook maar even een topic openen over mijn 325i Cabriolet.
Toen ik de auto kocht had ik niet zien aankomen dat de auto technisch zo'n ramp was. Had bewust 1 van de goedkoopste E36 cabriolet's uitgezocht. Enige eis die ik had was eigenlijk dat er een nieuw of zo goed als nieuw dak op moest zitten, niet teveel roest en de motor moest goed lopen. Dat was bij dit exemplaar het geval. Maar ondertussen zit er sinds september vorig jaar toch alweer aardig wat onderhoud in.
Wat ondertussen vervangen is:
- Remschijven rondom
- Remblokken rondom
- Remklauw rechtsvoor gereviseerd
- Remleidingen doorgespoten (achter zat helemaal verstopt)
- Handremschoenen
- Olie
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Koplampen
- Knipperlichten
- Stuur
- Stuurnaaf
- Motorsteunen
- Bougies
- Bobine's zijn weer goed vastgezet, zaten zo'n beetje los in de kop. Dus er zijn helicoils in de kop gedraaid om ze weer vast te zetten
- Uitlaatdemper
- Ruitensproeierpomp
- Ruitenwissers
En ik ben vast nog wel wat kleine dingen vergeten die ondertussen vervangen zijn.
Volgende wat op de planning staat zijn:
- Banden en velgen
- Stoelen
- Koppeling
Heb een set style 68 liggen van m'n vorige BMW en die komen er eerst onder tot ik eens de moeite neem om een nette set style 32 te zoeken. :mrgreen: Style 68 krijgen nog een kek kleurtje omdat ik ze in standaard kleur niet echt vind passen onder een e36. Zit te denken aan fluor oranje, fluor groen of wit.
Lange termijn plannen zijn er genoeg. Het is de eerste auto waarbij ik niet binnen een half jaar het idee heb dat ik weer toe ben aan iets anders. :mrgreen:
Wat er uiteindelijk nog aan moet gebeuren is het volgende:
- M3 uitlaat
- Style 32
- M-Pakket
- Bilstein onderstel
- Onderstelrubbers vervangen + draagarmen
- Wielnaven vervangen
- Eventueel S50 ITB's als dat past en anders een DBilas Throttle Body kit.
- M3 US nokkenassen
- Chip
Nog genoeg te doen dus de komende tijd. :mrgreen:
Ook maar even een paar foto'tjes van hoe de auto er nu bij staat.
- Ramon 325 Vanos
Re: BMW e36 325i cabriolet diamantschwarz
Welkom
Mooie cabrio
Mooie cabrio
- GreyCooperS
- Contacteer:
Nette cabrio...en goed bezig met onderhoud, vinden ze altijd fijn die oudjes
Mss het "tow" stickertje er nog even afhalen?
Mss het "tow" stickertje er nog even afhalen?
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Stickers gaan er af zodra m'n andere velgen klaar zijn. Anders wordt het een kleuren chaos. Komen wel weer wat andere stickers voor terug. En thnx voor de reacties!
Heb wel een vreemd probleem. Tellerbak valt afentoe uit. Binnenkort maar even alle massakabels bijlangs lopen.
Heb wel een vreemd probleem. Tellerbak valt afentoe uit. Binnenkort maar even alle massakabels bijlangs lopen.
Gisteren eindelijk m'n nieuwe velgen gemonteerd. Wel even mee bezig geweest vanwege slotbout problemen. Maar het resultaat mag er zijn. Hele auto lijkt direct anders.
Voor:
Na:
Voor:
Na:
Nice, hele verbetering!
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Thnx!320ciE46 schreef:Nice, hele verbetering!
Nog even een paar foto'tjes!
BMW E36 cabrio by RobinH., on Flickr
BMW E36 Cabrio by RobinH., on Flickr
Leuk ding, al ben ik geen fan van de stickers. Volgens mij doen je achterlichten het overigens maar half: op bovenstaande foto's brandt alleen het buitenste gedeelte, terwijl er twee lampjes per unit moeten branden.
Indeerdaad altijd mooi die style32 velgen
En wat mij betreft mogen die stickertjes er ook wel af......
Verder een mooie cabrio!
En wat mij betreft mogen die stickertjes er ook wel af......
Verder een mooie cabrio!
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Stickers gaan er zeer binnenkort af. Binnenste lampjes doen het inderdaad niet. Is gerommeld met de achterlichtunits waardoor niet alle aansluitingen er meer in zitten. Maar ik wil er toch nog achterlichten in hebben met oranje knippers. Dus dat komt dan wel!
Ondertussen weer wat kleine dingen gefixt. Planning voor de winter, volledig onderstel vervangen; schroefset, draagarmen, stabilisator, achterasrubbers, draagarmrubbers, veerpootbruggen. Daarnaast de roest bij de wielkasten laten fixen van de winter. Voor de herfst nog even de VANOS laten reviseren. En dan maar eens nadenken over wat ik met de motor wil doen.
Ondertussen weer wat kleine dingen gefixt. Planning voor de winter, volledig onderstel vervangen; schroefset, draagarmen, stabilisator, achterasrubbers, draagarmrubbers, veerpootbruggen. Daarnaast de roest bij de wielkasten laten fixen van de winter. Voor de herfst nog even de VANOS laten reviseren. En dan maar eens nadenken over wat ik met de motor wil doen.