Krassen in navigatiescherm

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Stefan325
Contacteer:

Krassen in navigatiescherm

Bericht door Stefan325 » 17 jul 2014, 21:43

Ik heb 2 lichte krassen in mijn navigatiescherm. Dacht deze er uit te poetsen met Plastic X van Meguiars. Dit is een product om op plastic krassen weg te werken. Dit product heb ik aangebracht op een foampad en heb het scherm behandeld.

Resultaat: een scherm vol krassen en het anti reflectielaag is aangetast (kom ik nu achter, wist er niet van).
Herkent iemand dit probleem? Hoe is dit op te lossen?

Vind het behoorlijk k*t. Wilde twee krassen wegwerken en nu is het hele scherm beschadigd :(
BMW 130i

BMWe46Mike

Re: Krassen in navigatiescherm

Bericht door BMWe46Mike » 18 jul 2014, 08:16

Dat is k*t
Denk dat het spul wat jij gebruikt hebt niet echt voor dit type scherm is, omdat dit een soort zacht plastic is. Misschien kun je eens kijken bij een goede computerzaak, misschien hebben ze hier een oplapmiddeltje.

erikselhorst

Bericht door erikselhorst » 18 jul 2014, 08:44

Ik heb hetzelfde gehad. Ik heb de gehele reflectielaag verwijdert, door er tandpasta op te smeren en te poetsen met een zachte doek. Tandpasta heeft een licht polijstende werking, dus na een kwartiertje boenen is de laag eraf. Vervolgens heb ik bij de plaatselijke Mediamarkt een anti-reflectie folie gekocht voor een iPad en deze tot op de mm nauwkeurig uitgesneden. Het folie blijft keurig op het scherm plakken en ziet eruit als nieuw

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 18 jul 2014, 08:47

Je kunt deze schermen niet polijsten zonder de toplaag te verwijderen.
Je zult nu door moeten zetten en het gehele scherm polijsten met een pluizige doek en polijstcreme die ook voor mobieltjes wordt gebruikt. Gebruik een nieuwe doek die nergens anders voor is gebruikt. Het minste korreltje zand of plastic zorgt al voor nieuwe krassen. Als het gehele scherm gedaan is kun je over het gehele scherm een anti reflectie folie plakken.
Optie 2 zou een vervangend scherm zijn (LCD scherm). Zijn dacht ik rond de € 100.
Optie 3 een vervangende unit, maar die zijn aardig ad prijs.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

erikselhorst

Bericht door erikselhorst » 18 jul 2014, 12:17

Marcel RSD schreef:Je kunt deze schermen niet polijsten zonder de toplaag te verwijderen.
Je zult nu door moeten zetten en het gehele scherm polijsten met een pluizige doek en polijstcreme die ook voor mobieltjes wordt gebruikt.
Polijstcreme voor mobieltjes gaat niet werken. Ik heb het ook geprobeerd, maar de laag laat niet los. Met tandpasta (goedkoper kan bijna niet) gaat het prima!

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 18 jul 2014, 13:21

erikselhorst schreef:Polijstcreme voor mobieltjes gaat niet werken. Ik heb het ook geprobeerd, maar de laag laat niet los. Met tandpasta (goedkoper kan bijna niet) gaat het prima!
Ik had zelf zo'n setje van de Aldi gehaald voor koplampglazen. Ging ook goed.
Ik gaf het meer aan dat je niet met een te grove polisher aan de gang gaat zoals rvs poets of chroom poets. Tandpasta doet eigenlijk hetzelfde, maar pas op met de whitener. Die lijkt mij wat grover.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

erikselhorst

Bericht door erikselhorst » 18 jul 2014, 13:28

Moraal van dit verhaal: het is op te lossen :)

Stefan325
Contacteer:

Bericht door Stefan325 » 21 jul 2014, 14:52

Thnx, ik had 7 inch anti reflectie folie besteld, maar blijkt te groot te zijn. Wordt retour gestuurd.
Heb vanmiddag met een fijne polijstpasta het scherm schoongemaakt. De meeste krassen zijn verdwenen. Nu nog de juiste folie en dan moet het opgelost zijn. Thnx voor alle reacties.

Had de dealer nog gebeld. Nieuw scherm kost 1400 euro :gek:

Als het scherm aan staat heb je niet heel veel last van reflectie met bewolkde dag, is meer bij scherm uit.

Afbeelding
Afbeelding
BMW 130i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”