Daniel's 330i cabrio, M tech bumper vraag
-
Re: Daniel's 330i cabrio, Eisenmann gemonteerd, foto's op pa
Zo weer ff een reactie vanaf hier, inmiddels de 2 dempers vervangen en nu is het geluid echt super. Onderin donker en boven de 4000rpm de m3 snerp eruit dus helemaal happy nu
@ Raymond, ik heb de eisenmann bij onze banner sponsor Crooke Tuning besteld. Binnen een week binnen.
@ Raymond, ik heb de eisenmann bij onze banner sponsor Crooke Tuning besteld. Binnen een week binnen.
Groeten Daniel
-
Re: Daniel's 330i cabrio, paar probleempjes
Afgelopen week startte ik de Bimmer en gelijk een storingslampje, deze was dat de automaat in de noodloop stond. Contact aan en uit en storing weg, dus binnenkort maar laten uitlezen of er wat uitkomt.
Alleen heb ik nu al een paar keer gehad, als ik wat korte ritjes achter elkaar maak ( boodschap, hier, boodschap daar enz enz) als ik dan de auto start dan slaat hij soms niet aan, of het duurt vrij lang voordat hij überhaupt aanslaat. Enig idee waar ik dit kan vinden?
En gewoon rustig rij dus belaste motor, hoor ik een fluittoon bij het iets gas geven, gas los of onbelaste motor hoor ik niets, ook geen idee waar dit vandaan komt.
Alleen heb ik nu al een paar keer gehad, als ik wat korte ritjes achter elkaar maak ( boodschap, hier, boodschap daar enz enz) als ik dan de auto start dan slaat hij soms niet aan, of het duurt vrij lang voordat hij überhaupt aanslaat. Enig idee waar ik dit kan vinden?
En gewoon rustig rij dus belaste motor, hoor ik een fluittoon bij het iets gas geven, gas los of onbelaste motor hoor ik niets, ook geen idee waar dit vandaan komt.
Groeten Daniel
-
Re: Daniel's 330i cabrio, paar probleempjes
Over dat slechte starten, dat had ik ook en bij mij was het verholpen met een nieuw brandstoffilter.
-
Re: Daniel's 330i cabrio, fluittoon raar!!
Ha beamer fans,
Na lange tijd weer beetje online hier, je kent het wel, druk druk enz enz .
Maar heb sinds een poosje als ik de beamer stationair laat draaien dat er ergens binnenin de auto een fluittoon te horen is. Als ik dan de rem aantik is het over, laat ik de rem los begint ie weer.
Tevens is er aan de buitenkant ook een fluittoon waar te nemen als ik zeg maar 50 rijdt met iets druk op het gaspedaal. Jullie enig idee waar ik dit moet zoeken? Wordt er een beetje gek van zeg maar
En ik heb nog het probleem dat hij af en toe niet wil aanslaan na een paar korte ritjes, ff boodschappie hier en ff snel daar weer heen. Ik heb nu ook een paar keer gehad dat hij nadat ik achteruit was gereden, de keuzehendel in D gezet en dan sloeg hij af. Heb trouwens nog geen brandstoffilter vervangen.
Tips en adviezen zijn uiteraard meer dan welkom
Na lange tijd weer beetje online hier, je kent het wel, druk druk enz enz .
Maar heb sinds een poosje als ik de beamer stationair laat draaien dat er ergens binnenin de auto een fluittoon te horen is. Als ik dan de rem aantik is het over, laat ik de rem los begint ie weer.
Tevens is er aan de buitenkant ook een fluittoon waar te nemen als ik zeg maar 50 rijdt met iets druk op het gaspedaal. Jullie enig idee waar ik dit moet zoeken? Wordt er een beetje gek van zeg maar
En ik heb nog het probleem dat hij af en toe niet wil aanslaan na een paar korte ritjes, ff boodschappie hier en ff snel daar weer heen. Ik heb nu ook een paar keer gehad dat hij nadat ik achteruit was gereden, de keuzehendel in D gezet en dan sloeg hij af. Heb trouwens nog geen brandstoffilter vervangen.
Tips en adviezen zijn uiteraard meer dan welkom
Groeten Daniel
Is je auto gewoon onderhouden volgens schema? Zo niet zou ik dat eerst doen. Zoals gezegd brandstof filter enz
hoi
ik heb dit als ik 5000 toeren maak , nooit gehad is gekomen na het plaatsen van een kelk .
heb deze kelk ( luchtfilter ) een paar keer er op en er af gehaald , daarna is alles gestart .
moet ook nog kijken maar ik denkt dat er een scheurtje in de rubber zit tussen de massameter en de inlaat ...
groeten
ik heb dit als ik 5000 toeren maak , nooit gehad is gekomen na het plaatsen van een kelk .
heb deze kelk ( luchtfilter ) een paar keer er op en er af gehaald , daarna is alles gestart .
moet ook nog kijken maar ik denkt dat er een scheurtje in de rubber zit tussen de massameter en de inlaat ...
groeten
Het kan zijn dat je ergens licht valse lucht trekt. Dit zou zowel de fluittoon als het uitvallen (kunnen) verklaren. Een veel voorkomend probleem is het "elleboogje" bij de luchtinlaat na de LMM. Deze kun je aan de hand van onderstaande afbeelding vinden. Je moet het kleine slangetje bij de bovenste rode pijl hebben.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
-
Heb ik ook gehad ik vond. Het een k*t karwei om te vervangen maar bij mij was hij gescheurd. Maar mijn motorlampje ging ook branden door de valse lucht.
Je kan ook.een bus rem reiniger pakken en over het inlaat traject. Spuiten en als.de motor hoger in toeren gaat. Weet je dat je valse lucht heb. Maar nooit teveel spuiten
Je kan ook.een bus rem reiniger pakken en over het inlaat traject. Spuiten en als.de motor hoger in toeren gaat. Weet je dat je valse lucht heb. Maar nooit teveel spuiten
Bmw e46 330ci cabrio.
Showroom:viewtopic.php?f=29&t=37039
-
He mensen,
Bedankt voor de tips allemaal zal zo gelijk ff onder de kap kijken.
@ yusuf, de beamert is altijd dealer onderhouden geweest, boekjes afgestempeld. Hoeft pas over 19.000 weer onderhoudt te hebben.
Bedankt voor de tips allemaal zal zo gelijk ff onder de kap kijken.
@ yusuf, de beamert is altijd dealer onderhouden geweest, boekjes afgestempeld. Hoeft pas over 19.000 weer onderhoudt te hebben.
Groeten Daniel
-
Re: Daniel's 330i cabrio, fluittoon, opgelost
Ha mensen,
Gisteren toch maar een poging gewaagd om de slang eraf te trekken en bleek dat het darmpje gescheurd was. Gelukkig had de bmw dealer de slang op voorraad liggen en kostte hij gelukkig maar 10 euri.
Maar wat een takke werk om hem eruit te krijgen zeg en vooral met die temperaturen . Maar het is gelukt en hij rijdt ook een stukkie beter, toch wat directer op het gas en geen fluittoon meer.
Maandag nog ff een nieuw filter erin en dan zijn we voorlopig weer klaar, wil nu alleen ff de audio gaan aanpakken.
Gisteren toch maar een poging gewaagd om de slang eraf te trekken en bleek dat het darmpje gescheurd was. Gelukkig had de bmw dealer de slang op voorraad liggen en kostte hij gelukkig maar 10 euri.
Maar wat een takke werk om hem eruit te krijgen zeg en vooral met die temperaturen . Maar het is gelukt en hij rijdt ook een stukkie beter, toch wat directer op het gas en geen fluittoon meer.
Maandag nog ff een nieuw filter erin en dan zijn we voorlopig weer klaar, wil nu alleen ff de audio gaan aanpakken.
Groeten Daniel
Re: Daniel's 330i cabrio, fluittoon, is opgelost
Ik heb destijds ook dat kleine darmpje kapot gehad. Alleen toen ik die vervangen had bleek het slecht stationair lopen nog niet opgelost. Uiteindelijk hele inlaat spruitstuk eraf moeten komen en daar onder zaten nog 2 vacuüm lekjes.
-
Re: Daniel's 330i cabrio, velgen dilemma, advies gevraagd
Ha beamer fans,
Toch weer tijd voor een nieuwe mod, zit nu al een tijdje te kijken naar nieuwe velgen onder de cabbie.
Nu zit ik te twijfelen tussen de frankfurters en alpina velgen. Ik zit ook te twijfelen tussen 18 en 19 inch. In het begin wilde ik niet gaan verlagen aangezien hij al af fabriek 3 cm omlaag gegaan is. Maar aangezien ik er niet heel veel mee rijdt maakt het me eigenlijk niet zo heel veel uit.
Of andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom en het liefste dan ook met foto's en het mooiste zou zijn als het nog onder een stahl blauwe cabbie zou zijn
Oja, budget zit rond de 1000 euro
Toch weer tijd voor een nieuwe mod, zit nu al een tijdje te kijken naar nieuwe velgen onder de cabbie.
Nu zit ik te twijfelen tussen de frankfurters en alpina velgen. Ik zit ook te twijfelen tussen 18 en 19 inch. In het begin wilde ik niet gaan verlagen aangezien hij al af fabriek 3 cm omlaag gegaan is. Maar aangezien ik er niet heel veel mee rijdt maakt het me eigenlijk niet zo heel veel uit.
Of andere ideeen zijn natuurlijk ook welkom en het liefste dan ook met foto's en het mooiste zou zijn als het nog onder een stahl blauwe cabbie zou zijn
Oja, budget zit rond de 1000 euro
Groeten Daniel
Hoi Daniel, ik vind de originele bmw styling 72 velgen het mooist staan. Eigenlijk onder iedere e46 bmw, maar goed dat is mijn smaak...
Hieronder een paar voorbeelden...
Hieronder een paar voorbeelden...
-
hallo,
ik vind de frankfurter velgen echt super mooi staan of. ik weet niet of je oem velgen wil maar ispiri velgen zijn ook zeer mooi vindt ik
je moet er denk ik wel van houden.
ik vind de frankfurter velgen echt super mooi staan of. ik weet niet of je oem velgen wil maar ispiri velgen zijn ook zeer mooi vindt ik
je moet er denk ik wel van houden.
Bmw e46 330ci cabrio.
-
@ Raymond, aan de ene kant wil ik wel oem maar aan de andere kant maakt het me eigenlijk niets uit, ik blijf de originele style 68 die erbij zitten gewoon houden hoor. Maare dit is ook een super velg hoor Alleen dan weer de vraag 18 of 19 inch en eigenlijk moeten ze ff onder de beamert geshopt worden
Groeten Daniel