kan ik mijn telefoon koppelen?
kan ik mijn telefoon koppelen?
Hallo mede BMW rijders!
Sins een week rij ik weer een BMW (heb een E46 gehad 2 jaar geleden ) en ben er heel erg blij mee,
het is een zwarte BMW E90 (318d) uit 2008.
Nu ben ik benieuwd of in mijn "professional radio" ook de mogelijkheid zit om mijn smartphone te koppelen via bluetooth?
ik heb geen i-drive, maar wel knoppen op het stuur en op de radio zit ook een telefoon knopje.
Nu heb ik het hele internet (en mn boekjes) al doorgespit maar ik kan niks vinden! ik kan ook nergens vinden hoe ik de telefoon zou kunnen verbinden zou dat mogelijk zijn.
wie van jullie kan mij helpen???
GR nemo!!
Sins een week rij ik weer een BMW (heb een E46 gehad 2 jaar geleden ) en ben er heel erg blij mee,
het is een zwarte BMW E90 (318d) uit 2008.
Nu ben ik benieuwd of in mijn "professional radio" ook de mogelijkheid zit om mijn smartphone te koppelen via bluetooth?
ik heb geen i-drive, maar wel knoppen op het stuur en op de radio zit ook een telefoon knopje.
Nu heb ik het hele internet (en mn boekjes) al doorgespit maar ik kan niks vinden! ik kan ook nergens vinden hoe ik de telefoon zou kunnen verbinden zou dat mogelijk zijn.
wie van jullie kan mij helpen???
GR nemo!!
Re: kan ik mijn telefoon koppelen?
Je moet dan volgens mij wel de originele bluetooth module in de wagen hebben..
Ben benieuwd, succes!
Ben benieuwd, succes!
hmm zou kunnen, het lukte iig niet om de telefoon te koppelen helaas.
- DJLeonardo
Op de e90 was het idd nog een optie om de BT module te hebben in de auto. Dat is inmiddels standaard geworden idd (op de F30)
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Even dit oude draadje nieuw leven inblazen: Ik heb in m'n e91 de optie S644A 'Voorbereid. mobiele telefoon m Bluetooth', er zit ook een cradle in m'n armsteun, echter, ik krijg met geen mogelijkheid toegang tot het telefoonmenu, laat staan syncen met m'n telefoon. Op m'n radio professional staat wel het icoontje telefoon in het display, maar het lijkt erop dat ie niet reageert.
Na wat gestoei heb ik één foutcode weten te achterhalen, DTC E18F. Wat google-tijd verder zou dit iets heel simpels kunnen zijn, of m'n hele TCU is stuk... Hiermee kom ik dus niet verder, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Na wat gestoei heb ik één foutcode weten te achterhalen, DTC E18F. Wat google-tijd verder zou dit iets heel simpels kunnen zijn, of m'n hele TCU is stuk... Hiermee kom ik dus niet verder, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
hmm, niemand enig idee? of weet iemand een bmw telefoon-dokter?
Probeer thommy.nl in Lisse eens.
- largeproject
- Contacteer:
TCU/mulf gaan idd vaak stuk, kun je alleen maar oplossen door een andere te monteren.
Ik denk als je hem open maakt, dat je delen tegen komt die corrosie hebben.
Informeer anders eens bij BMW navi in Beek en Donk als je der niet uitkomt.
Ik denk als je hem open maakt, dat je delen tegen komt die corrosie hebben.
Informeer anders eens bij BMW navi in Beek en Donk als je der niet uitkomt.
Controleer eerst of die module nog aanwezig is.mahansz schreef:Even dit oude draadje nieuw leven inblazen: Ik heb in m'n e91 de optie S644A 'Voorbereid. mobiele telefoon m Bluetooth', er zit ook een cradle in m'n armsteun, echter, ik krijg met geen mogelijkheid toegang tot het telefoonmenu, laat staan syncen met m'n telefoon. Op m'n radio professional staat wel het icoontje telefoon in het display, maar het lijkt erop dat ie niet reageert.
Die modules gaan regelmatig stuk.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||