waterpomp e60 2005 530i
waterpomp e60 2005 530i
Hallo beste forumleden
Ik kreeg gisteren plotseling de melding oververhitting motor uiteraard onmiddelijk !gestopt na 10 min was het weer ok weer terug naar huis gereden alles lijkt op dit moment ok hij is uitgelezen en uitkomst is elektrisch waterpomp oververhitting kvs temp 109 graden uit voorzorg wil ik hem vervangen mijn vraag is dan ook weet iemand van jullie of ik de onderdelen op zondag kan krijgen ergens?.
Alle suggesties welkom alvast bedankt.
Ik kreeg gisteren plotseling de melding oververhitting motor uiteraard onmiddelijk !gestopt na 10 min was het weer ok weer terug naar huis gereden alles lijkt op dit moment ok hij is uitgelezen en uitkomst is elektrisch waterpomp oververhitting kvs temp 109 graden uit voorzorg wil ik hem vervangen mijn vraag is dan ook weet iemand van jullie of ik de onderdelen op zondag kan krijgen ergens?.
Alle suggesties welkom alvast bedankt.
- mevlut0405
Re: waterpomp e60 2005 530i
Zondag zal het wss moeilijk gaan. Denk dat het pas maandag kan
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
Ik dacht mischien iemand hier op het forum
Wel een adres weet.
Nu weer even mee gereden met de auto alles werkt zo als het hoort
Nu ik na denk heeft + - 3wemen geleden ook eventjes de temp oververhitting motor gezien
Kontakt uitgezet en weer gestart geen melding meer gezien
Wat me wel opvalt is dat wanneer motor draait als ik stil sta de toerental lager ging en licht hoger
En nu is dat weg motor draait lekker zo als het moet zijn
Het leek net of dat je dynamo zwaar wordt belast bv waneer je de airco aan zet
Heb je het zelfde effect ik dacht hij is te zuinig afgestelt
Dus niet het elektrisch waterpomp is het probleem
As maandag ga ik de waterpomp laten vervangen
Hierna zal ik de verschil moeten zien zal ik het hier ook beschrijven
Zijn er forum leden die deze verhaal een beetje herkennen mischien
Wel een adres weet.
Nu weer even mee gereden met de auto alles werkt zo als het hoort
Nu ik na denk heeft + - 3wemen geleden ook eventjes de temp oververhitting motor gezien
Kontakt uitgezet en weer gestart geen melding meer gezien
Wat me wel opvalt is dat wanneer motor draait als ik stil sta de toerental lager ging en licht hoger
En nu is dat weg motor draait lekker zo als het moet zijn
Het leek net of dat je dynamo zwaar wordt belast bv waneer je de airco aan zet
Heb je het zelfde effect ik dacht hij is te zuinig afgestelt
Dus niet het elektrisch waterpomp is het probleem
As maandag ga ik de waterpomp laten vervangen
Hierna zal ik de verschil moeten zien zal ik het hier ook beschrijven
Zijn er forum leden die deze verhaal een beetje herkennen mischien
Hallo
de temperatuur is volgens mij in orde, door het gesloten Koelwater circuit is de druk hoger en het kookpunt kan dan pas bij 130 graden zijn. bij mij was het zo. na inbouw van een nieuwe Pomp en Thermostaat, is mijn temperatuur tussen 90 en 112 graden en dit is normaal. bij het rijden over de Duitse autoweg met 160km en buitentemp, 31gr. gisteren, ging de temp, op 95 graden, terug, bij de afrit aan het stoplicht tot 111 en toen op 95 weer.
laat eerst de pomp controleren met IMPA en als die de 3 waardes halt 15 50 en 95 % is di in orde/
het kan ook de Thermostaat zijn.
de groetjes gunrei
de temperatuur is volgens mij in orde, door het gesloten Koelwater circuit is de druk hoger en het kookpunt kan dan pas bij 130 graden zijn. bij mij was het zo. na inbouw van een nieuwe Pomp en Thermostaat, is mijn temperatuur tussen 90 en 112 graden en dit is normaal. bij het rijden over de Duitse autoweg met 160km en buitentemp, 31gr. gisteren, ging de temp, op 95 graden, terug, bij de afrit aan het stoplicht tot 111 en toen op 95 weer.
laat eerst de pomp controleren met IMPA en als die de 3 waardes halt 15 50 en 95 % is di in orde/
het kan ook de Thermostaat zijn.
de groetjes gunrei
Dankje gunrei
voor je info dit heb ik inmiddels uitgevoerd bij vol belasting van de pomp slaat de pomp af
15 % en 50% en 95% Dus nu ben ik er 100% zeker.
Morgen eerst even de dealer vragen prijs opgave
voor je info dit heb ik inmiddels uitgevoerd bij vol belasting van de pomp slaat de pomp af
15 % en 50% en 95% Dus nu ben ik er 100% zeker.
Morgen eerst even de dealer vragen prijs opgave
Laatst gewijzigd door cengiz1 op 21 jul 2014, 07:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij zegt 'ie dat als de waterpomp die 3 waardes haalt dat de pomp dan in orde is.
Ga je morgen de dealer bellen voor een thermostaat?
Ga je morgen de dealer bellen voor een thermostaat?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Hallo source
Ja inderdaad bij 77 % slaat de pomp uit
Vandaag de waterpomp en thermostaat opgehaald
Bij dealer vandaan toevallig de laatste van voorraad.
de fabriek in duitsland kan niet direkt meer leveren
Tussen 1 week en 4 weken
Als je waterpomp vervangt advies monteur was gelijk ook de thermostaat vervangen dus gelijk allebei vervangen maar
hij moet ook ontlucht worden dit kan je zelf ook doen makkelijk als je deze youtube filmpje bekijkt
http://youtu.be/Nzk9yvFXsBI
kosten waterpomp 438.00 €
Thermostaat 93.00 €
Arbeidsloon 100.00€
Hij is weer top en nu op vakantie.
Ja inderdaad bij 77 % slaat de pomp uit
Vandaag de waterpomp en thermostaat opgehaald
Bij dealer vandaan toevallig de laatste van voorraad.
de fabriek in duitsland kan niet direkt meer leveren
Tussen 1 week en 4 weken
Als je waterpomp vervangt advies monteur was gelijk ook de thermostaat vervangen dus gelijk allebei vervangen maar
hij moet ook ontlucht worden dit kan je zelf ook doen makkelijk als je deze youtube filmpje bekijkt
http://youtu.be/Nzk9yvFXsBI
kosten waterpomp 438.00 €
Thermostaat 93.00 €
Arbeidsloon 100.00€
Hij is weer top en nu op vakantie.
Beste cengiz,,
438 euro voor een waterpomp is wel heeeeeeeeeeel erg duur, heb er zelf ook deze week laten vervangen, volgens mij met arbeid net geen 150 euro!, trouwens ik had ook nog wel mijn oude waterpomp die had je best mogen hebben,(werkt perfect) alleen heb ik deze preventief vervangen,,
mvgr ATALAY
438 euro voor een waterpomp is wel heeeeeeeeeeel erg duur, heb er zelf ook deze week laten vervangen, volgens mij met arbeid net geen 150 euro!, trouwens ik had ook nog wel mijn oude waterpomp die had je best mogen hebben,(werkt perfect) alleen heb ik deze preventief vervangen,,
mvgr ATALAY
Hallo Atalay,
Het is wel wat laat dat ik reageer
klopt het is ook prijzig maar je hebt 2 type waterpomp welke bij mijn 530i er in zit is er een die elektrisch aangestuurd wordt en deze zijn hier bij de dealer inderdaad duur helaas deze type schijnt niet overall te verkrijgen zijn dus.
maar goed welke jij hebt is gewoon een waterpomp die mechanisch aangestuurd wordt en deze zijn inderdaad niet zo duur.
ik ben al op vakantie geweest en geen problemen meer gehad.
hij was dus gewoon aan vervanging toe.
groetjes
cengiz.
Het is wel wat laat dat ik reageer
klopt het is ook prijzig maar je hebt 2 type waterpomp welke bij mijn 530i er in zit is er een die elektrisch aangestuurd wordt en deze zijn hier bij de dealer inderdaad duur helaas deze type schijnt niet overall te verkrijgen zijn dus.
maar goed welke jij hebt is gewoon een waterpomp die mechanisch aangestuurd wordt en deze zijn inderdaad niet zo duur.
ik ben al op vakantie geweest en geen problemen meer gehad.
hij was dus gewoon aan vervanging toe.
groetjes
cengiz.
Re : waterpomp e60 2005 530i
heeft iemand een filmpje over het vervnge van de dyna
mo riem
mo riem
Even op YouTube zoeken kan geen kwaad
Nog eentje, wel lastig taaltje
Zoeken in meerdere talen levert gauw meerdere hits op die wel aardig bruikbaar zijn.
Klikbaar linkje incl foto's
Nog eentje, wel lastig taaltje
Zoeken in meerdere talen levert gauw meerdere hits op die wel aardig bruikbaar zijn.
Klikbaar linkje incl foto's
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver