Afgelopen week ben ik met mijn e36 328 cabrio naar het mooie Zwitserland gereden

Afgelopen vrijdag middag reed ik terug naar het huisje, tot plots mijn temperatuur lampje ging branden!
Ik heb de auto zo snel mogelijk aan de kant van de weg gezet, en onder de motorkap gekeken.
wat trof ik daar aan:
Een gescheurde radiator ( bij het expansievat ) waar stoom uit geblazen werd.
Ik heb de auto daar gecontroleerd op lekkages en die trof ik niet aan, ook niet toen ik de auto startte en stationair liet lopen.
De meter zakte weer een stuk terug en het lampje ging uit, hiermee ben ik voorzichtig het laatste stukje naar huis gereden.
vrijdag avond heb ik daar de boel los gehaald, en met veel moeite hebben we zaterdag een nieuwe radiator kunnen regelen.
Deze gemonteerd, echter geen circulatie van het koelwater (kachel bleef koud)
Vervolgens de thermostaat gecontroleerd, deze bleef dicht zitten... nadat we deze gedemonteerd hebben dachten wij het probleem opgelost te hebben, echter was dit dus niet zo.
Kachel bleef koud, en als de motor opwarmt stijgt het niveau van het koelwater.
Nog steeds geen circulatie en de radiator blijft koud.
Aangezien ik zondag naar huis moest, heb ik nood gedwongen de auto daar laten staan.
Ik vermoed nu de waterpomp.....
De koppakking zou het natuurlijk ook kunnen zijn echter:
- De auto loopt perfect
- Geen rook uit de uitlaat
- Geen vocht bij de olie
- geen olie lekkage
Ik heb 2 opties:
1: met mijn e46 met onderdelen naar Zwitserland rijden, de waterpomp en thermostaat etc vervangen, en als het goed is met 2 auto's terug rijden.
2: Een oprijwagen huren, en de auto daarop naar Nederland vervoeren ( kosten ong €700,00 voor alleen de oprijwagen)
Hebben jullie tips en adviezen?