lekker klussen aan de m

Specifieke vragen of gewoon praten over het E39 ///M5 model.
kotje

Re: lekker klussen aan de m

Bericht door kotje » 07 jul 2014, 10:59

mooi om te horen man. ik wil natuurlijk kwaliteit. dus als ik het zo begrijp is de bc racing niet aan te raden. goed van je dat je het even door geeft.

gr

kotje

Wesley31

Bericht door Wesley31 » 07 jul 2014, 11:41

@ Kotje: Je kunt het zo gek maken als ze zelf wilt. Ik zou persoonlijk voor kwaliteit gaan, en als dat meer kost; so be it. Een goede auto verdient een goed onderstel, maar ook goede banden.

Ik ken het budget niet, maar als je echt top of the line wilt kun je eens kijken bij Öhlins of Proflex.
En in het geval BC of KW: zou ik toch KW zeggen.
NOS?! Bottles are for babies.

Showroom E60 LCI: viewtopic.php?f=120&t=39156&p=521101#p521101

Showroom E87 LCI: viewtopic.php?f=134&t=43511

kotje

Bericht door kotje » 07 jul 2014, 11:51

Wesley31 schreef:@ Kotje: Je kunt het zo gek maken als ze zelf wilt. Ik zou persoonlijk voor kwaliteit gaan, en als dat meer kost; so be it. Een goede auto verdient een goed onderstel, maar ook goede banden.

Ik ken het budget niet, maar als je echt top of the line wilt kun je eens kijken bij Öhlins of Proflex.
En in het geval BC of KW: zou ik toch KW zeggen.
super dank Wesley. ik ben vaak op m5board en daar wordt het vaak bilstein gemonteerd.

gr

kotje

niels 323i

Bericht door niels 323i » 07 jul 2014, 11:56

beter dan intrax is er niet vind ik. wij hebben de 1k2 onder de e30. die zijn echt super. kost wel rond de 3000,-.
je hebt bij intrax tegenwoordig ook sets met externe reservoirs. dan pompen ze de olie rond van l naar r om de auto niet over te laten hellen. dat is echt mooi spul maar dan moet echt diep in de buidel tasten.

ik zou op zeker voor kwaliteit gaan. dus voor bilstein,kw of intrax. anders ga je er niet echt op vooruit.

die duurdere merken hebben ook veel meer ervaring met de :///m: waardoor ze ook gelijk de goede veersterktes weten en je niet 5 keer je dempers eronderuit hoeft te halen om veren te wisselen.
is trouwens ook geen pretje bij de achterdempers.

kotje

Bericht door kotje » 07 jul 2014, 12:01

niels 323i schreef:beter dan intrax is er niet vind ik. wij hebben de 1k2 onder de e30. die zijn echt super. kost wel rond de 3000,-.
je hebt bij intrax tegenwoordig ook sets met externe reservoirs. dan pompen ze de olie rond van l naar r om de auto niet over te laten hellen. dat is echt mooi spul maar dan moet echt diep in de buidel tasten.

ik zou op zeker voor kwaliteit gaan. dus voor bilstein,kw of intrax. anders ga je er niet echt op vooruit.

die duurdere merken hebben ook veel meer ervaring met de :///m: waardoor ze ook gelijk de goede veersterktes weten en je niet 5 keer je dempers eronderuit hoeft te halen om veren te wisselen.
is trouwens ook geen pretje bij de achterdempers.

als ik wat mooies tegen kom dan wordt het koni of bilstein. vindt het voor normal gebruik 3000 euro wel aan de hoge kant. ik doe met de m5 geen trackdays of zo.

gr

kotje

niels 323i

Bericht door niels 323i » 07 jul 2014, 13:19

dan zou ik voor bilstein gaan. de ring taxi rijd daar ook op volgens mij. word ook op de ring getest allemaal.
bilstein werd volgens mij op de oudere type's standaard geleverd.

kotje

Bericht door kotje » 07 jul 2014, 13:27

niels 323i schreef:dan zou ik voor bilstein gaan. de ring taxi rijd daar ook op volgens mij. word ook op de ring getest allemaal.
bilstein werd volgens mij op de oudere type's standaard geleverd.
dat klopt niels. de ring taxi rijd op de bilstein. dat zie je ook bij de kantoor van ringtaxi.

gr

kotje

kotje

Bericht door kotje » 18 jul 2014, 11:06

niels kijk maar als je wilt naar de volgende topic op m5board. het gaat om het herstellen van je leder.
bizarre resultaat.

http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... el-10.html

gr

kotje

niels 323i

Bericht door niels 323i » 19 jul 2014, 12:55

zo dan!!!!! die zijn gewoom helemaal nieuw. moeten ze er wel even uit zo te zien. anders is je hele auto caramel.

ik had wel een bedrijf gevonden die het ook doet. die spuiten het dan. dat resultaat was ook echt heel goed.

www.oldtimerrestauratie.nu

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 19 jul 2014, 21:14

Mooi krijgen is het probleem niet. Mooi blijven is veel lastiger.

Ik heb vorig jaar mijn interieur ook gedaan met colourock en het zag er echt weer als nieuw uit. Nu na 1 jaar zie je toch weer dat de kleur vaal wordt. Of te dun aangebracht of niet echt slijtvast dus.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

kotje

Bericht door kotje » 19 jul 2014, 23:59

niels 323i schreef:zo dan!!!!! die zijn gewoom helemaal nieuw. moeten ze er wel even uit zo te zien. anders is je hele auto caramel.

ik had wel een bedrijf gevonden die het ook doet. die spuiten het dan. dat resultaat was ook echt heel goed.

http://www.oldtimerrestauratie.nu

ik zou het zelf doen. het is leuk en bespaar je wat centjes voor de benzine hahaha

gr

kotje

niels 323i

Bericht door niels 323i » 30 jul 2014, 08:06

gister weer even lekker bezig geweest aan de :///m:

de eisenmann was binnen dus die moest er gelijk onder natuurlijk. super mooi ding trouwens. ik had hem liever in mijn woonkamer gezet :) .
ik heb op advies van onderandere kotje de ss versie genomen. ik ben blij dat dat gedaan heb want ik vind deze nog best stil. buiten de auto klinkt hij erg lekker. in de auto met de ramen dicht klink hij iets harder dan orgineel.

het hele verhaal ging weer niet zonder slag of stoot gelukkig we hadden de dempers gemonteerd en toen probeerde we de klemmen aan te draaien maar die sleuf in de pijp was te small. uitlaat er weer onder vandaan en de slijptol erdoor. best apart om een slijptol door je nieuwe eisenmann te halen ;) .

toen ze er een maal onder zaten even een rondje gereden. ik heb ook nog even een ander laten rijden. buiten de auto klinkt hij wel heel lekker. op de parkeerplaats was hij nog lekker aan het naroken, was wel een leuk gezicht. ik heb nog wel even onder de auto gekeken of hij niet in de brand stond haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor:

Afbeelding

na:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door niels 323i op 22 dec 2016, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

kotje

Bericht door kotje » 30 jul 2014, 10:54

mooi gedaan niels. klinkt vele malen beter. heerlijk zo een eisenmann ss.

gr

kotje

delanom5

Bericht door delanom5 » 02 aug 2014, 21:09

Niels je hebt de eisenman race versie?
Klink idd lekker.
Gelukkig heb jij de ronde versie gekocht, je heb ook nog een ovale versie, persoonlijk vind ik dat meer amg versie achtig eruit zien.

X pipe eronder nog? Dan zal je een dikker geluid krijgen.
Het is verslavend he? :)

Zelf hebben wij op de 2x e39 m5 de eisenmann race 76 mm en op de andere m5 eisenmann sport 83 mm+ headers en deze is nu al veel luider als de eisenman race, mocht jij ooit voor headers gaan, dan gaat deze echt super luid worden

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 03 aug 2014, 00:15

klinkt veel beter met die Eisenmann eronder!
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) ///M5”