Ik ben een beetje ten einde raad, zoveel verschillende adviezen gehad van verschillende garages.
Dit is het probleem:
1.Auto verbruikt 1 liter olie op 800 km.
2. Auto verbruikt veel koelvloeistof. Borrelt ook heel erg als je de dop er af haalt en als je gas geeft spuit het eruit.
3. Auto blaast blauwe/witte rook in zijn 1 of achteruit bij optrekken.
4. Auto rijdt verder prima.
Ik heb de volgende adviezen van verschillende garages gehad.
- koppakking vervangen?
- carter ventilatie vervangen?
- kleppendeksel pakking vervangrn?
Autogegevens: 318i touring benzine uit 2002 met n42 motor.
Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken, wie o wie heeft ervaring met dit probleem?
Help! E46 verbruikt veel olie en koelvloeistof.
-
Re: Help! E46 verbruikt veel olie en koelvloeistof.
100% de koppakking die eraan is, alle symptomen die jij noemt wijzen daarop. Het borrelen en spuiten van koelvloeistof plus het verbruik zijn alleen daaraan toe te wijzen.
Ok thanks voor je antwoord. Heb jij of iemand anders hier enig idee waaraan je moet denken qua kosten om dit te vervangen? Of iemand op het forum die hier handig is?streamline schreef:100% de koppakking die eraan is, alle symptomen die jij noemt wijzen daarop. Het borrelen en spuiten van koelvloeistof plus het verbruik zijn alleen daaraan toe te wijzen.

Kan het ook een combi van de klepseals (rubbers die hard zijn geworden) en koppakking zijn? Dus dan deze beide de oorzaak zijn van het hoge olie verbruik?streamline schreef:100% de koppakking die eraan is, alle symptomen die jij noemt wijzen daarop. Het borrelen en spuiten van koelvloeistof plus het verbruik zijn alleen daaraan toe te wijzen.
-
- Contacteer:
Waarschijnlijk is het alleen je koppakking.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
Laat eerst maar eens naar je kop en koppakking kijken. Dat is de meest logische oorzaak.
Als de koppakking echt doorgeslagen is kan je olieverbruik ook enorm worden.
Ook kan je kop zelf gescheurd zijn, hoe dan ook het gaat geld kosten.
Als de koppakking echt doorgeslagen is kan je olieverbruik ook enorm worden.
Ook kan je kop zelf gescheurd zijn, hoe dan ook het gaat geld kosten.