Hallo,
Ik heb ook al een onderwerp in het E46 forum lopen omdat ik op zoek ben naar een BMW 3-serie, voor rond de € 9.000.
Nu staat er ook een E90 te koop, iets boven wat ik in gedachten had maar goed...misschien kan ik er nog wat af krijgen: http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/32 ... /foto.html
Hebben E90's dezelfde problemen als de E46, namelijk de draagarmen? Of is dat aangepakt?
Zijn er nog andere typische E90-kwaaltjes waar ik op moet letten bij een auto met deze km-stand (159.000 km)?
Dank!
325i E90
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: 325i E90
Draag armen is iets waar elke auto last van heeft als der wat zwaardere motor in ligt.
Echter hoor ik weinig klachten bij de E9X daar over, mijne 20 diesel met 2 ton op de klok zijn ook nog nooit vervangen, en zijn spelings vrij, de mannen die met de 3 liters rijden hoor ik niet klagen op het andere forum..
Echter hoor ik weinig klachten bij de E9X daar over, mijne 20 diesel met 2 ton op de klok zijn ook nog nooit vervangen, en zijn spelings vrij, de mannen die met de 3 liters rijden hoor ik niet klagen op het andere forum..
Re: 325i E90
Het is persoonlijk maar ik zou een i-drive systeem wel missen. Je kan dit ook achteraf erop bouwen.
Zo te zien zit hier cruise control met remfunctie op. Voor de rest vind ik het een vrij kaal ding voor een 6 cylinder.
Er zijn wel specifieke dingen waar je op moet letten maar dat doe je niet in 3 tellen. Ik zou zo'n auto voor de koop wel aan de kast hangen.
Zo te zien zit hier cruise control met remfunctie op. Voor de rest vind ik het een vrij kaal ding voor een 6 cylinder.
Er zijn wel specifieke dingen waar je op moet letten maar dat doe je niet in 3 tellen. Ik zou zo'n auto voor de koop wel aan de kast hangen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
Edgar1234
Re: 325i E90
Als de banden van een B merk zijn zegt dit ook wat... Besparing op banden is waarschijnlijk besparing op ander onderhoud ook... Hoeft niet natuurlijk.
Ik kan het merk niet zo zien, persoonlijk ben ik niet kapot van deze wielen onder een BMW.
Ik kan het merk niet zo zien, persoonlijk ben ik niet kapot van deze wielen onder een BMW.
Re: 325i E90
Persoonlijk zou ik gewoon gaan kijken, voelt het goed, lijkt het goed, etc zal ik een aankoopkeuring laten doen bij BMW. Dan wordt de auto uitgelezen en nagelopen waar je een keurig rapportje van krijgt. Mochten er mankementen zijn dan komen die er vaak uit tijdens zo'n keuring.
Echte algemene problemen die altijd bij elke E90 voorkomen weet ik niet maar "ik wil je niet afschrikken" google eens op stuurslot (komt ook in andere modellen voor).
Misschien ook verstandig om de 325i motor eens te googelen.
Ziet er in de advertentie er prima uit en aan jezelf of je wel/geen waarde hecht aan de i-drive met/zonder nav. Als je het gewend bent wil je niet zonder, ben je het niet gewend zal je het niet zo snel missen denk ik.
Succes met de zoektocht
Echte algemene problemen die altijd bij elke E90 voorkomen weet ik niet maar "ik wil je niet afschrikken" google eens op stuurslot (komt ook in andere modellen voor).
Misschien ook verstandig om de 325i motor eens te googelen.
Ziet er in de advertentie er prima uit en aan jezelf of je wel/geen waarde hecht aan de i-drive met/zonder nav. Als je het gewend bent wil je niet zonder, ben je het niet gewend zal je het niet zo snel missen denk ik.
Succes met de zoektocht
MvG,
Huub
Huub
Re: 325i E90
Mijn E90 325i is te koop, zie het occasion topic. De vraagprijs ligt wat hoog nu, maar er zit wel wat rek in. PM me maar als je interesse hebt. 
