Hoe het bij de VW dealers werkt weet ik niet, bij de BMW dealers wel. Bij een ///M wil ik (en denk ook anderen) 100% zeker zijn van de juiste oliën in de auto. Meerdere keren een oliewissel bij een universele garage garandeert dat in mijn ogen gewoon niet. Een BMW stempel wel.AlbertM3 schreef:Een stempel garandeert ook niet alles...Roderik_ schreef:
Een dealerstempel garandeert wel gewoon dat de juiste onderdelen en vloeistoffen zijn gebruikt en daarom zou ik bij een auto die in het buitenland staat zeker die dealerstempel willen zien.
Ik heb ooit bij een grote VW dealer gewerkt met meerdere vestigingen. Voor sommige onderdelen gebruikten ze gewoon imitatie.
Olie? Er stond een grote tank met daarop 'Castrol'. Maar dat zat er niet in hoor. Er kwam wel eens een olieboer langs die 'nog wat handel had'. Wat je bv koopt bij de Gamma of Action. Hoeft helemaal niet slecht te zijn maar 'Castrol' was het zeker niet.
Bougies dito. We moesten er bij een grote beurt 1 uithalen om te bekijken. Even schoonmaken wanneer hij er niet te slecht uitzag, en hup, d'r weer in. Contactpunten even afvijlen. ( ja, het is al lang geleden, in de tijd van de laatste (Duitse) kevers...)
Maar dat stempel..kwam gewoon in het boekje!
BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
Hoge kilometerstand is helemaal niet erg, blokken kunnen het best wel hebben. Maar hoe hoger de KM-stand hoe meer er (misschien) in getrapt is en daar wordt het niet beter van. Waarom ik verder niet naar een M3 met een hoger km-stand kijk is omdat het niet in mijn ''plaatje'' past. Wil me graag onderscheiden van de vele sjonnies die hard schreeuwen dat ze een ''dikke M3 hebben'' en als je dichterbij komt je een doodschrik krijgt vanwege de slechte staat v/d wagen. Dit soort type mensen hebben nou meestal een exemplaar met 2,5 / 3ton op de teller en een interieur dat uitgeleefd is. Ik zeg niet dat dit voor iedereen geldt, er zijn gelukkig uitzonderingen!
Waar ik ook kom met mijn huidige 3-ER, iedereen zegt dat mijn BMW er nog zo netjes uitziet en velen weten dat ik een hoop geld investeer in de wagen. Als ik een M3 heb dan moet dit niet anders zijn.
Waar ik ook kom met mijn huidige 3-ER, iedereen zegt dat mijn BMW er nog zo netjes uitziet en velen weten dat ik een hoop geld investeer in de wagen. Als ik een M3 heb dan moet dit niet anders zijn.
Re: E46 M3 Occasions
Kilometerstand is toch relatief? Ken genoeg forummembers met auto's boven de 2 - 2,5 ton waarvan de auto's nog tip en top eruit zien! Voor hetzelfde geldt heeft ie de eerste 50.000km alleen maar circuits bezocht en niet goed onderhouden. Dan slijt die gegarandeerd harder. Ik begrijp wel wat je bedoeld dat het niet voor iedereen geldt, maar daar heb je het antwoord dus al, je kan ook met goed verstand een perfecte M3 met 2 ton kopen, bij wijze van
Re: E46 M3 Occasions
Ik volg jullie zoektochten in dit topic al een tijdje, ik begrijp jullie eisenpakket ter dege. Een goede, volle en laag gekilometerde basis is het streven meer dan waard. Wel heb ik een beetje de indruk dat jullie een garageprinsesje zoeken, om vervolgens lekker snobberig op fora te kunnen pochen over je M3 met 50.000 kilometer van een oud vrouwtje geweest, eerste eigenaar. Om maar niet al te veel te rijden, zodat je over bij wijze van nog eens pak 'em' beet 10 jaar nog steeds onder de 100.000 km zit, en je een waardevol exemplaar hebt.
Leuk en aardig allemaal, maar dan denk ik toch van wat zijn nou de mooie herinneringen in het leven als je later terugkijkt. Hoe je als carguy met je vriendin naast je in je M3 half Europa getrotseerd hebt, met wat steenslag en kilometers op de teller tot gevolg....of hoe ze zo mooi in de garage onder de TL verlichting stond met een speciale autohoes eroverheen. Dit zal een kwestie van opvattingen zijn, ik schrijf het overigens met een kwinkslag voor ik dadelijk de gebeten hond ben.
Mijn ex schoonvader had een Porsche 911 996 Turbo, prachtige bak. Als ik zo'n wagen had pakte ik dat ding bij de lurven en zou ik er mee rijden of ik hem gestolen had. Met een glimlach van oor tot oor. Maar hij reed er liever niet te veel mee, anders zou de kilometer stand boven de 80.000 komen, tsja... Ik had met mijn ouwe E36 Cabrio nog meer plezier zullen we maar zeggen.
Leuk en aardig allemaal, maar dan denk ik toch van wat zijn nou de mooie herinneringen in het leven als je later terugkijkt. Hoe je als carguy met je vriendin naast je in je M3 half Europa getrotseerd hebt, met wat steenslag en kilometers op de teller tot gevolg....of hoe ze zo mooi in de garage onder de TL verlichting stond met een speciale autohoes eroverheen. Dit zal een kwestie van opvattingen zijn, ik schrijf het overigens met een kwinkslag voor ik dadelijk de gebeten hond ben.
Mijn ex schoonvader had een Porsche 911 996 Turbo, prachtige bak. Als ik zo'n wagen had pakte ik dat ding bij de lurven en zou ik er mee rijden of ik hem gestolen had. Met een glimlach van oor tot oor. Maar hij reed er liever niet te veel mee, anders zou de kilometer stand boven de 80.000 komen, tsja... Ik had met mijn ouwe E36 Cabrio nog meer plezier zullen we maar zeggen.
Re: E46 M3 Occasions
Ik denk dat je zeker een punt hebt Bob, maar een M3 met een lage kilometerstand voor erbij zoeken wil natuurlijk niet zeggen dat er daarna niet mee gereden wordt op een manier waar de auto voor gemaakt is.
Wat Roderik ook al zegt:
Mijn punt is dus vooral dat het niet zo zwart-wit is
Wat Roderik ook al zegt:
Als je zo'n auto nu koopt, er goed mee omgaat en 5000km per jaar mee rijdt (alleen voor de leuke weekenden of je vakantie naar zuid Italië) dan kun je superveel plezier van je auto hebben, maar toch een beetje de waarde behouden.Roderik_ schreef:Ik ben totaal niet 'bang' van een hogere kilometerstand.
Alleen gaat een hogere kilometerstand vanzelfsprekend samen met een auto die wat verder 'versleten' is.
Dat geld natuurlijk voor de motor, maar die kan bij fatsoenlijk onderhoud makkelijk 250K hebben. Maar dat geld ook voor het interieur en exterieur van de auto! Beschadigingen in het interieur, uitgezakte stoelen, slijtplekken op het stuur en op de wang van de bestuurdersstoel, etc etc... Natuurlijk realiseer ik me dat het een auto van 10 jaar oud is, maar hoe minder kilometers, hoe minder 'geleefd' hij eruit ziet. En dat is eigenlijk mijn voornaamste punt van kritiek bij een wat hogere kilometerstand.
Mijn punt is dus vooral dat het niet zo zwart-wit is
Re: E46 M3 Occasions
@BimmerBob Ik ben inderdaad wel opzoek naar een ''Garage Queen'' met een niet te hoge km-stand. De M3 zal vooral in het weekend gebruikt worden of op een zonnige dag. Verder wil ik hem gaan gebruiken voor trips door Europa (stelviopas etc), Streetgasm 2000 en ik wil de gaan gebruiken voor dingen zoals ''Droomrit voor het leven". Ik snap wat je met pochen bedoelt, maar daar zul je mij niet snel op betrappen. Maar het klopt wel dat ik een heel hoop eisen heb
Re: E46 M3 Occasions
Zo heeft iedereen op een andere manier plezier aan zijn auto en dat is ook goed.
De een rijdt er dagelijks en veel mee inderdaad en heeft er veel plezier aan maar is iets minder critisch wat betreft de staat. (nadeel is dat het vermogen dan heel snel gewoontjes is omdat je eraan went)
De ander heeft hem puur voor de hobby erbij, rijdt weinig en heeft op de momenten dat je ermee rijdt nog veel meer plezier omdat het dan iedere keer weer sensatie is ten opzichte van je dagelijkse auto
Dat wil dus niet zeggen dat de een er meer plezier aan beleefd als een ander, alleen op een andere manier.
ps angelo je hebt een pb
mss weet ik wat moois voor je
De een rijdt er dagelijks en veel mee inderdaad en heeft er veel plezier aan maar is iets minder critisch wat betreft de staat. (nadeel is dat het vermogen dan heel snel gewoontjes is omdat je eraan went)
De ander heeft hem puur voor de hobby erbij, rijdt weinig en heeft op de momenten dat je ermee rijdt nog veel meer plezier omdat het dan iedere keer weer sensatie is ten opzichte van je dagelijkse auto
Dat wil dus niet zeggen dat de een er meer plezier aan beleefd als een ander, alleen op een andere manier.
ps angelo je hebt een pb
mss weet ik wat moois voor je
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: E46 M3 Occasions
Ik ben over dat km-stand gebeuren heen Ik begrijp het volkomen overigens! Een garage-queen zal uiteindelijk ook een pareltje zijn en iets om trots op te zijn, maar ik heb het liever van de ervaringen die ik dagelijks ermee beleef Het klopt dat ik naar een lage km-stand zou zoeken, maar op een gegeven moment moet ik degene zijn die er plezier van heeft, niet de volgende eigenaar Is net zoiets alsof je niet teveel 'love-making' met je vriendin moet hebben, want anders heeft ze teveel km's gelopen voor haar volgende vriend Ik vond het eerst ook zonde dat ik hem zoveel gebruikte, 20.000-25.000km per jaar is voor mij al heel wat, benzine privéauto. Zit nu bijna op de 200.000km, maar ik wil hem maar al te graag richting de 3-3,5 ton rijden! Het maakt mij niet meer uit, in het begin wel, maar nu stuk minder, want het is mijn trots en dat zal die ook zo lang mogelijk blijven
Re: E46 M3 Occasions
Gelukkig zoekt iedereen wat anders....... Kilometerstand kan zowel alles als niets zeggen. De algehele staat van de auto icm de kilometerstand maakt het plaatje. Als voormalig oldtimer-rijder kwam ik tot de conclusie dat veel stilstaan ook niet alles is voor de auto, keerringen drogen uit begonnen te lekken. Op zich zijn die keerringen niet duur, maar je kan er zo slecht bij............ achter de versnellingsbak.... Ik heb hier ook filmpjes met auto's gezien die, ondanks de lage kilometerstand, toch echt goed op hun falie hebben gehad. Kennelijk werd het volle potentieel ook volledig benut als ie dan eindelijk een keer weer uitgelaten op het industrieterrein......
Maar ik kan me de voorkeur goed voorstellen voor een 2004 M3 met 45.000 km op de teller, garagegestalt en elk jaar een beurt bij dezelfde BMW dealer met het pinbonnetje eraan vast geniet. Volg die zoektochten altijd met veel plezier.
Gr Ron
Maar ik kan me de voorkeur goed voorstellen voor een 2004 M3 met 45.000 km op de teller, garagegestalt en elk jaar een beurt bij dezelfde BMW dealer met het pinbonnetje eraan vast geniet. Volg die zoektochten altijd met veel plezier.
Gr Ron
Re: E46 M3 Occasions
Nee maar het is wat ik zeg, ik begrijp jullie eisen ter degen. Maar ik las hier ergens iemand iets in de trend schrijven van, ja maar stel je voor dat over een X aantal jaar de laag gekilometerde M3´s 150.000 gelopen hebben en jij kan er eentje aanbieden onder de 100.000!
Dan denk ik van, daar gaat het toch niet om. Dan moet ik al terugdenken aan m'n ex schoonvader die maar niet al te vaak reed om de kilometerstand laag te houden. Dus een auto kopen met veel eisen, zeker doen, willen we allemaal wel. M'n punt was alleen, vergeet niet te genieten. Cijfers zijn leuk voor op fora, meets en verkoop... verder niet.
Dan denk ik van, daar gaat het toch niet om. Dan moet ik al terugdenken aan m'n ex schoonvader die maar niet al te vaak reed om de kilometerstand laag te houden. Dus een auto kopen met veel eisen, zeker doen, willen we allemaal wel. M'n punt was alleen, vergeet niet te genieten. Cijfers zijn leuk voor op fora, meets en verkoop... verder niet.
Re: E46 M3 Occasions
Dat genieten met een M3 komt denk ik wel goed! Nu ook wel trouwens hoor met m'n cabrio, dak er af en lekker in de zonBimmerBob schreef:Nee maar het is wat ik zeg, ik begrijp jullie eisen ter degen. Maar ik las hier ergens iemand iets in de trend schrijven van, ja maar stel je voor dat over een X aantal jaar de laag gekilometerde M3´s 150.000 gelopen hebben en jij kan er eentje aanbieden onder de 100.000!
Dan denk ik van, daar gaat het toch niet om. Dan moet ik al terugdenken aan m'n ex schoonvader die maar niet al te vaak reed om de kilometerstand laag te houden. Dus een auto kopen met veel eisen, zeker doen, willen we allemaal wel. M'n punt was alleen, vergeet niet te genieten. Cijfers zijn leuk voor op fora, meets en verkoop... verder niet.
Re: E46 M3 Occasions
Klopt, dat was ikBimmerBob schreef:Nee maar het is wat ik zeg, ik begrijp jullie eisen ter degen. Maar ik las hier ergens iemand iets in de trend schrijven van, ja maar stel je voor dat over een X aantal jaar de laag gekilometerde M3´s 150.000 gelopen hebben en jij kan er eentje aanbieden onder de 100.000!
Dan denk ik van, daar gaat het toch niet om. Dan moet ik al terugdenken aan m'n ex schoonvader die maar niet al te vaak reed om de kilometerstand laag te houden. Dus een auto kopen met veel eisen, zeker doen, willen we allemaal wel. M'n punt was alleen, vergeet niet te genieten. Cijfers zijn leuk voor op fora, meets en verkoop... verder niet.
Natuurlijk koop ik een auto om zelf in te rijden en te genieten, maar aangezien ik keihard moet werken om van mijn gespaarde euro's mijn droomauto te kopen, vind ik het minstens zo belangrijk om de auto in perfecte staat te houden en conserveren zodat hij ook zijn geld waard blijft.
Meer wilde ik eigenlijk niet zeggen met die opmerking.
Re: E46 M3 Occasions
Dan weet ik dat te waarderen! Ik zie jullie verdere zoektochten graag tegemoet!
Re: E46 M3 Occasions
Ongelofelijk ook wat er allemaal voor moois in engeland te koop is voor verschrikkelijk weinig geld!
Hier een prachtige individual in petrol mica met weinig kilometers.
Perfecte extrieur/interieur combi (naar mijn smaak), 54K kilometers... Waarom zit dat godverse stuur nou niet aan de andere kant!!
En Hier nog zo'n prachtig exemplaar!
Het lijkt wel of die engelsen een stuk netter met hun auto omgaan dan dat er hier gedaan wordt! Stuk voor stuk echt prachtexemplaren (met het stuur aan de verkeerde kant)
Begrijp me niet verkeerd, het zijn echt stuk voor stuk prachtauto's in de staat waarin ik ze zoek maar ik zou nog niet gratis in een RHD auto willen rijden op de openbare weg. Op het circuit zou me dat minder interesseren overigens.
Hier een prachtige individual in petrol mica met weinig kilometers.
Perfecte extrieur/interieur combi (naar mijn smaak), 54K kilometers... Waarom zit dat godverse stuur nou niet aan de andere kant!!
En Hier nog zo'n prachtig exemplaar!
Het lijkt wel of die engelsen een stuk netter met hun auto omgaan dan dat er hier gedaan wordt! Stuk voor stuk echt prachtexemplaren (met het stuur aan de verkeerde kant)
Begrijp me niet verkeerd, het zijn echt stuk voor stuk prachtauto's in de staat waarin ik ze zoek maar ik zou nog niet gratis in een RHD auto willen rijden op de openbare weg. Op het circuit zou me dat minder interesseren overigens.
Re: E46 M3 Occasions
Ik vind die petrol mica wel echt een pareltje hoor!!! Maar RHD in een LHD land is geen porum inderdaad.