BMW 328i Sedan Ac Schnitzer Type I

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Tim N

Re: BMW 328i Sedan Ac Schnitzer Type I

Bericht door Tim N » 20 jul 2014, 17:44

Soldeercontacten van de hoorn of van welk deel?

*ongemakkelijk op stoel voelen doet
lj328 schreef:Hmmm, als ik dit zo zie ga ik ook eens kijken wat voor alarm er in mijn BMW is ingebouwd.
Het type wat jij hebt heb ik ook gehad op mijn 328i en die ging spontaan af en wilde toen niet meer stoppen....
Oorzaak was dat de soldeercontacten geoxideerd waren en sluiting maakten. Kan bij die van jou ook wel eens zijn gebeurd.

Succes met de reparatie :duim:

SedanBeamer

Bericht door SedanBeamer » 07 aug 2014, 18:19

leuk.. Kom terug van vakantie, pap in mn auto gereden... NATUURLIJK, leuke beschadiging erbij (achterscherm links deuk+veeg)... gelukkig ben ik van plan om hem over te laten spuiten dus t valt alweer n beetje mee.. Er rijdt dus NOOIT meer n ander in mijn bimmer :)

Beens1

Bericht door Beens1 » 08 aug 2014, 09:59

Dat is balen!
Hopelijk heeft dit voorval niet je volledige vakantiepret overstemt!

Dit is overigens ook wel iets waarom ik eigenlijk vrijwel nooit iemand in m'n wagens laat rijden. Puur omdat je zelf dan niet de controle hebt over het voertuig. Alleen bij de garage rijdt er een ander in.
Laatst heeft mijn moeder gestuurd, ik was bijrijder (onder zware verdoving voor het trekken van een kies in een ontstoken kaak). Dat was (en voelde voor haar) een privilege. ;)

E1000_E39

Bericht door E1000_E39 » 08 aug 2014, 13:59

BimmerBob schreef:Wow! Gelukkig heb je snel gehandeld!
Heb je ook een brandblusser bij in je auto? Niks zo lullig als je auto voor je ogen te zien uitfikken zonder ook maar iets te kunnen doen.
Als je met een brandblusser gaat blussen onder de kap, kun je alles wat beweegt en lucht aanzuigt (en soms ook het blok zelf) gedag zeggen. Blussers (en dan vooral de poederblussers) zijn echt rotdingen. Beter is een blusdeken (bij kleine lokale brandjes), deze levert geen verdere schade op.

Het hoe en wat tref je in dit artikel en ook de comments: http://www.autoblog.nl/nieuws/kleine-br ... loos-67411
"Drive softly, but carry a big engine"

BimmerBob

Bericht door BimmerBob » 08 aug 2014, 19:59

@E1000_E39, Bij dit brandje had een blusdeken inderdaad gekunt. Maar zoals gezegd, niets zo lullig als je auto totaal voor je ogen zien uitfikken zonder iets te kunnen doen. Liever een chassis waar een ander blok in moet dan een verkoold chassis.

Als je het brandje kan oplossen met een blusdeken is dat natuurlijk wel super.

Edit: Heb je link gelezen...tsja...Ik houd m er toch in voor het geval dat er iets niet motorisch/elektronisch in de fik vliegt :whistle:

SedanBeamer

Bericht door SedanBeamer » 11 aug 2014, 12:57

dankjewel voor de tip! ik heb vandaag een brandblusser en een deken gekocht. Vorige keer was mijn t-shirt mijn blusdeken alleen die is stukken duurder haha... zonde, maar beter dan een verkoold chassis zoals bimmerbob dat zo mooi zegt!

Ter vervanging komt er nu een K&N 57i 2 kit erin en de rest van de sloop, aangezien dit niet nieuw te krijgen is. Nieuw alarm moet ik nog even voor naar de garage gaan. De deuk doe ik niet via de verzekering maar een complete respray tijdens de winter stalling.

IEMAND DIE EEN GOEDE SPUITER VOOR ME WEET? liefst zonder rekening aangezien ik niet de amersfoortse ben...

de kleur die ik wil wordt waarschijnlijk zwart met een pearlscent, of toch de oude vertrouwde kleur: montreal blauw.

we zullen zien, eerst een het ac schnitzer pakketje afmaken!

een ding wat ik nog steeds zeker weet, ZE GAAT NOOIT MEER WEG. In korte tijd ben ik zeer gehecht geraakt aan mn bimmer en wil haar ook niet meer weg doen. Stel dat ik ooit weer in een probleemsituatie kom, nemen mijn ouders de koste op hun rekening ;)

Tim N

Bericht door Tim N » 11 aug 2014, 21:44

Waarom compleet spuiten? Hij had toch geen roest of gekke lakmankementen? (behoudens de schade die je pa heeft gereden maar die kunnen ze opzichzelfstaand wel repareren bij een goede spuiter)

Ben door de jaren heen allergisch geworden voor over gespoten auto's (zeker die zonder bon)

SedanBeamer

Bericht door SedanBeamer » 12 aug 2014, 14:42

Hey tim,

Totaal geen roest en absoluut geen lakmankementen op de schade na. Er zijn alleen overal van die was-straat vegen in de lak (als je goed kijkt) en daar kan ik niet tegen... Het moet helemaal strak zijn bij mij.

De deur van de bestuurders-kant is trouwens wel een andere kleur! Op het eerste gezicht lijkt het dezelfde kleur maar hij is net een tikje lichter in de pearlscent denk ik. Hier begon ik me dus ook flink aan te storen en daarom wil ik hem eigenlijk zwart laten spuiten of de oude vertrouwde kleur maar dan in Mat.

SedanBeamer

Bericht door SedanBeamer » 12 aug 2014, 14:42

Hey tim,

Totaal geen roest en absoluut geen lakmankementen op de schade na. Er zijn alleen overal van die was-straat vegen in de lak (als je goed kijkt) en daar kan ik niet tegen... Het moet helemaal strak zijn bij mij.

De deur van de bestuurders-kant is trouwens wel een andere kleur! Op het eerste gezicht lijkt het dezelfde kleur maar hij is net een tikje lichter in de pearlscent denk ik. Hier begon ik me dus ook flink aan te storen en daarom wil ik hem eigenlijk zwart laten spuiten of de oude vertrouwde kleur maar dan in Mat.

SedanBeamer

Bericht door SedanBeamer » 12 aug 2014, 14:44

Ook ben ik aan het denken om eind dit jaar/begin volgend jaar een 3.2L m3 uit Duitsland te importeren. Is dit een goede keuze of een slechte? Ik weet niet precies hoe het zit met die SMG bak... Iemand die mij meer hier over kan vertellen? PB dan aub even.

patjuh1978

Bericht door patjuh1978 » 12 aug 2014, 15:14

SedanBeamer schreef:leuk.. Kom terug van vakantie, pap in mn auto gereden... NATUURLIJK, leuke beschadiging erbij (achterscherm links deuk+veeg)... gelukkig ben ik van plan om hem over te laten spuiten dus t valt alweer n beetje mee.. Er rijdt dus NOOIT meer n ander in mijn bimmer :)
Balen man... denk maar zo.. het kan altijd erger. Je kan namelijk ook een E60 uit 2009 met 60k op de teller voor een behoorlijk bedrag kopen die van puntgaaf naar 2 deuken, 1 kras tot door het metaal en 4 krassen van 60cm op de zijportieren gaat in minder dan 2 maanden (zoals bij mij helaas is gebeurd).

Heb me voorgenomen gewoon volop te gaan meppen als ik het zie gebeuren ,maakt me niet meer uit als het bij mijn auto is of gewoon random auto's. Maja.. in jou geval... blijft toch je pa hé :)

Succes ermee, tis een leuke auto.

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 12 aug 2014, 15:31

SedanBeamer schreef:Hey tim,

Al eens gedacht aan een gewone poetsbeurt, i.p.v. de auto over te laten blazen.... Met poetsen kun je heel veel zken wegkrijgen, vooral die wasstraatkrassen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 12 aug 2014, 19:23

Als het alleen waskrasjes zijn krijg je alles er wel uit.

Dit was met de hand zie links deur en rechts zijscherm, hier is dus niet machinaal gewerkt nog:
Afbeelding

Hier is die later ooit nog eens met de machine gedaan:
Afbeelding

Afbeelding

Zie ook:
Afbeelding

Het volledige stappenpakket volgen te vinden op bijv carclean.nl forum, een machine aanschaffen is duur maar je hebt er altijd gemak van.
Of je zoekt een poetser, voor een max van 150 euro is die van binnen en buiten gedaan.

SedanBeamer

Bericht door SedanBeamer » 15 aug 2014, 10:48

125 euro doet een vriend van me (zijn vader heeft een carcleaning bedrijf) de auto van binnen en buiten showroom klaar maken. Ook heb ik hem zelf al gepolijst en gewaxt maar dit had niet zoveel nut omdat de lak al in goede staat was. Die wasstraat vegen krijg je lastig weg denk ik, binnenkort maar eens naar de cleaning dan, maar overspuiten gaat denk ik wel gebeuren want heb een leuk prijsje gekregen van een kennis van me. ZELFDE KLEUR!

Tim N

Bericht door Tim N » 15 aug 2014, 21:56

Laat hem nou maar eerst eens echt goed polijsten.

Wil ik ook doen, wasstraat krassen krijg je 100% zeker weg! fractie van de kosten iig :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”