van een F30 naar een E46...cabrio
van een F30 naar een E46...cabrio
Na mijn vorige e46 320 cabrio , bijna 4 jaar geleden, een korte uitstap naar een volvo V70 ivm ruimte én 2 jaar een F30 de knoop doorgehakt, het wordt weer een e46 cabrio. Liefde op het eerste gezicht en niet lang hoeven nadenken. De F30 eruit en de E46 325i erin. Nog nooit met zo'n smile weer in een auto gezeten (zelfs niet in de F30). Ben er ZO blij mee, dat kun je je niet voorstellen.
Hierbij wat eerste afbeeldingen.
Hierbij wat eerste afbeeldingen.
Wish it, dream it, do it!
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Dat ziet er goed uit! En was je niet tevreden met de F30? Omdat je met de E46 zo blij bent
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Thnx Angelo! En eerlijk gezegd, nee ik was niet tevreden met mijn F30. Ik geloof niet in maandagochtend auto's maar volgens mij was mijn F30 zondagavond in elkaar gezet. Ik had al bijna een eigen parkeerplaats bij de dealer. Ik zal je de lijst met ergernissen besparen (van windgeruis tot dieselgeluid, en het was een benzine). Voor mij is autorijden meer dan van a naar b(eter) en vertrouwen in BMW heb ik gehouden. Daarbij speelt ook nog.....eens een cabrio.......Angelo-V schreef:Dat ziet er goed uit! En was je niet tevreden met de F30? Omdat je met de E46 zo blij bent
Wish it, dream it, do it!
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Mooie wagen, zo zie je maar dat nieuw niet altijd beter is
///M-power
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Jammer genoeg hoor ik wel meer ''slechte'' berichten over de F30. Zelf bezit ik een 320CI Cabrio uit 2004 en het is inderdaad lekker om de kap er af te gooien en te luisteren naar die fijne 6-in-lijn. Nou moet ik zelf opbiechten dat ik bijna niet cabrio heb gereden afgelopen jaar...
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Helaas is BMW niet helemaal wat het was ... dat heeft 3 oorzaken mijns inziens: 1: de belachelijke uitstoot eisen van de EU ... waar de rest de wereld vrolijk in een 6 cilinder of V8 stapt, worden wij bijna verplicht in 3 of 4 cilinder gepropt, alles daarboven is "aso" ... dus motoren die maximaal geknepen worden en daar aan kapot gaan, bobines bij BMW 4 cilinders bekend verhaal . Punt 2: bij BMW werken geen liefhebbers meer maar aandeelhouders en duur betaalde bazen die maar één ding willen en dat is winst besparen, besparen en besparen ... goedkoper en dunner materiaal, bezuiniging op afwerking en levensduur, steeds sneller en meer willen bouwen, auto's die nog niet volledig uitgetest zijn etc.etc. en punt 3 zijn wij zelf ... een auto moet steeds meer kunnen en voorzien van zijn van allerlei elektrische speeltjes, het liefst meer als de buurman. Leuk, maar hoe meer er opzit hoe meer er kapot kan gaan ... ik vind de F30 een mooie auto maar geloof graag dat er een aantal met problemen rijden. C klasse en A4 hebben hetzelfde probleem. Ik heb mijn E87 118i anderhalf jaar geleden ook verkocht en de E30 weer uit de schuur gehaald, net voor de PremiumSelectie garantie verliep ...
OT: mooie kleur combinatie jalours op je automaat, ik vind de handbak in een E46 jammer genoeg slecht
OT: mooie kleur combinatie jalours op je automaat, ik vind de handbak in een E46 jammer genoeg slecht
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
En zo kom je achter steeds meer zaken.
Gisterenavond alle boekjes maar eens doorgelezen, kom ik er achter dat er bluetooth inzit....direct maar geprobeerd (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het zou werken, Windows 8.1 phone pairen met een auto van 10 jaar oud) maar ben happy, werkt direct.
En toen viel de rechterkant van mijn speakers uit.
Dacht eerst dat het aan bluetooth lag, unpairen, testen, nog steeds geen geluid. Googlen, zekeringen van de radio eruit en erin, even geluid, na 5 seconden niets meer. Het lijkt erop dat ik last heb gekregen van een bekende storing in de versterker unit (eindtrap). Maar welke zit er in? Uitgebouwd en blijkt een BM54 te zijn. Gegoogled en adresje gevonden. Is nu op vakantie maar de 18e weer terug, afspraakje maken (of heeft iemand nog een tip?)
Gisterenavond alle boekjes maar eens doorgelezen, kom ik er achter dat er bluetooth inzit....direct maar geprobeerd (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het zou werken, Windows 8.1 phone pairen met een auto van 10 jaar oud) maar ben happy, werkt direct.
En toen viel de rechterkant van mijn speakers uit.
Dacht eerst dat het aan bluetooth lag, unpairen, testen, nog steeds geen geluid. Googlen, zekeringen van de radio eruit en erin, even geluid, na 5 seconden niets meer. Het lijkt erop dat ik last heb gekregen van een bekende storing in de versterker unit (eindtrap). Maar welke zit er in? Uitgebouwd en blijkt een BM54 te zijn. Gegoogled en adresje gevonden. Is nu op vakantie maar de 18e weer terug, afspraakje maken (of heeft iemand nog een tip?)
Wish it, dream it, do it!
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Ik heb nog een BM54 liggen na uitbouw van mijn navigatie. Interesse?remind99 schreef:En zo kom je achter steeds meer zaken.
Gisterenavond alle boekjes maar eens doorgelezen, kom ik er achter dat er bluetooth inzit....direct maar geprobeerd (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het zou werken, Windows 8.1 phone pairen met een auto van 10 jaar oud) maar ben happy, werkt direct.
En toen viel de rechterkant van mijn speakers uit.
Dacht eerst dat het aan bluetooth lag, unpairen, testen, nog steeds geen geluid. Googlen, zekeringen van de radio eruit en erin, even geluid, na 5 seconden niets meer. Het lijkt erop dat ik last heb gekregen van een bekende storing in de versterker unit (eindtrap). Maar welke zit er in? Uitgebouwd en blijkt een BM54 te zijn. Gegoogled en adresje gevonden. Is nu op vakantie maar de 18e weer terug, afspraakje maken (of heeft iemand nog een tip?)
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 27 aug 2013, 20:37
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Mooie cabrio, licht interieur had mijn voorkeur eigenlijk ook.
Hobby-auto voor mijn vrouw (ahum) = BMW 325CiA Executive Cabriolet Silbergrau 2006
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Daily lease = MB 180CDI Prestige 7G-DCT
Vroeger van Frans tot Italiaans tot Duits (en dat zei niets over de kwaliteit): van GSA tot Grande Punto tot 968
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Vandaag even bij de BMW dealer geweest met de auto. Plan was om de airbag te vervangen ivm de terugroepaktie echter die staat nog in bestelling en is nog niet geleverd. Direct maar even de chef werkplaats in de auto laten rijden en algemeen beeld te geven. Hij bevestigde mijn "gevoel". Prima auto, rijdt als een dijk, automaat prima. Auto uitgelezen, geen enkele melding. Motor helemaal droog. Wel even op de brug en geconstateerd dat het differentieel lekt. Dat wordt volgende week gerepareerd.
Wish it, dream it, do it!
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Hallo --help, dank voor het aanbod maar gekozen voor reparatie en upgrade.--help schreef:Ik heb nog een BM54 liggen na uitbouw van mijn navigatie. Interesse?remind99 schreef:En zo kom je achter steeds meer zaken.
Gisterenavond alle boekjes maar eens doorgelezen, kom ik er achter dat er bluetooth inzit....direct maar geprobeerd (ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het zou werken, Windows 8.1 phone pairen met een auto van 10 jaar oud) maar ben happy, werkt direct.
En toen viel de rechterkant van mijn speakers uit.
Dacht eerst dat het aan bluetooth lag, unpairen, testen, nog steeds geen geluid. Googlen, zekeringen van de radio eruit en erin, even geluid, na 5 seconden niets meer. Het lijkt erop dat ik last heb gekregen van een bekende storing in de versterker unit (eindtrap). Maar welke zit er in? Uitgebouwd en blijkt een BM54 te zijn. Gegoogled en adresje gevonden. Is nu op vakantie maar de 18e weer terug, afspraakje maken (of heeft iemand nog een tip?)
Wish it, dream it, do it!
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Prachtige cabrio. Mooi dat je het lef hebt om gewoon weer terug te schakelen naar een e46. Goede stap.
BMW is naar mijn mening ook niet goed bezig. Helemaal met Tjaard eens.
Door de vele modellen zie ik door de bomen het bos niet meer. Voor elk kopersgroepje wordt een autootje in elkaar geknutseld. Niet meer een BMW maar echte volume modellen. Zelfs voorwielaandrijving komt er aan omdat er ook in de goedkope klasse mensen zijn die een BMW logo willen. Koop dan een gebruikte zou ik denken, maar dan wel een echte BMW
BMW is naar mijn mening ook niet goed bezig. Helemaal met Tjaard eens.
Door de vele modellen zie ik door de bomen het bos niet meer. Voor elk kopersgroepje wordt een autootje in elkaar geknutseld. Niet meer een BMW maar echte volume modellen. Zelfs voorwielaandrijving komt er aan omdat er ook in de goedkope klasse mensen zijn die een BMW logo willen. Koop dan een gebruikte zou ik denken, maar dan wel een echte BMW
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Aangezien ik graag MP3's wilde afspelen (en de bekabeling van een wisselaar er al in lag) na veel gegoogle op de CP600BMW gekomen. Deze micro SD kaart MP3 speler emuleert de cd-wisselaar. Prima geholpen door frank (en lekkere koffie :-)). Alles doet het perfect, inclusief stuurbediening. Veel meer dynamiek uiteraard, het is dan wel geen Harman Kardon maar prima voor mij. Vanavond even "weggewerkt".
Wish it, dream it, do it!
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Mooie auto en opmerkelijk rare stap begrijp me niet verkeerd, ikzelf heb 10 jaar e46 gereden, dijk van een auto. De laatste met 345000 km verkocht , zowat een full optie 320d uit 2005. Met pijn in mijn hart.......maar eenmal de knoop doorgehakt ben ik best wel weer blij met mijn huidige, toen ik dit weekend in een e46 stapte voelde dat toch ouderwets aan en zag je duidelijk hoe ver de e9x lci alweer is....om over f30 te zwijgen
Dat je een slechte f30 had is vervelend en ik snap wel dat je dit niet meer wilt.. Maar een overstap naar een nette rijk uitgevoerde e92 cabrio was wel mogelijk geweest met het budget die je overhoud met de verkoop of inruil van de f30. Dat lijkt me logischer dan de e46.
Ik snap wat je bedoeld met de koers van BMW maar als je de e9x series leert kennen kom je erachter dat dit ook een echte BMW is die veel plezier biedt zonder ecotec motoren...neem de 6 cilinder cabrio..... Heerlijke auto.
Desalniettemin, veel plezier gewenst
Dat je een slechte f30 had is vervelend en ik snap wel dat je dit niet meer wilt.. Maar een overstap naar een nette rijk uitgevoerde e92 cabrio was wel mogelijk geweest met het budget die je overhoud met de verkoop of inruil van de f30. Dat lijkt me logischer dan de e46.
Ik snap wat je bedoeld met de koers van BMW maar als je de e9x series leert kennen kom je erachter dat dit ook een echte BMW is die veel plezier biedt zonder ecotec motoren...neem de 6 cilinder cabrio..... Heerlijke auto.
Desalniettemin, veel plezier gewenst
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: van een F30 naar een E46...cabrio
Hoi Izzy,
Er zit uiteraard wel een verhaal achter. De 2 redenen voor deze stap:
1: mijn F30 was een lease-auto, en als de frustratie groter is dan de afkoopsom.........
2: Ik vindt de lijn van een E46 mooier, de E92 heeft me nooit kunnen bekoren.
Een 4 cabrio was nog heel even een optie maar liefde op het eerste gezicht bestaat :-). Vandaar de E46.
Er zit uiteraard wel een verhaal achter. De 2 redenen voor deze stap:
1: mijn F30 was een lease-auto, en als de frustratie groter is dan de afkoopsom.........
2: Ik vindt de lijn van een E46 mooier, de E92 heeft me nooit kunnen bekoren.
Een 4 cabrio was nog heel even een optie maar liefde op het eerste gezicht bestaat :-). Vandaar de E46.
Wish it, dream it, do it!