530d 2008 automaat vragen/problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
maxylopez93

530d 2008 automaat vragen/problemen

Bericht door maxylopez93 » 14 aug 2014, 21:13

Beste,

Ik heb mijn BMW pas 1 week en zit gelijk met een paar vragen en een paar problemen.

1) Zodra ik de auto in Reverse zet, stelt de rechter of linker spiegel naar beneden voor stoeprandjes.
Mijn vraag is, is het mogelijk om dit te veranderen (uitzetten) in de instellingen?

2) Mijn BMW is High Executive. Zolang ik weet, hoort bij dit model de spiegels in te klappen zodra je de auto opsloot zet.

3) De auto heeft ook een schuifdak. Probleem hierbij is dat zodra ik klik dat die dicht gaat, stopt hij op het einde en gaat weer open.

4) Eigenlijk moet ik dit in de Navi gedeelte vragen, maar ik dacht ben hier bezig vraag wel gelijk hier. Ik krijg in de navigatie de flitsers te zien, maar ik krijg geen waarschuwingsgeluid wat je wel altijd bij de tomtom hoort. Kan ik dit op een of andere manier wel aanzetten?

5) Ook krijg ik hele tijd een melding dat de ruitenvloeistof leeg is terwijl die vol is. Wat kan ik doen?

6) Grootste probleem van alles is iets motorisch. De oliepijl van de motor wordt door de systeem aangegeven als te hoog. Maar hij is nooit te hoog voordat je een rit begint. Wat me ook is op gevallen is, zodra ik de oliedeksel afdraai, komt er witte rook uit. (Ik heb iets meegekregen van carterontluchting, maar heel vaag)

Bij voorbaat dank!

Als je een van deze vragen kunt beantwoorden graag de nummer noteren dan antwoord. Dit is het meest overzichtelijk voor iedereen.

Met vriendelijke groet,

Max

tom_il

Re: 530d 2008 automaat vragen/problemen

Bericht door tom_il » 14 aug 2014, 21:57

maxylopez93 schreef:Beste,

Ik heb mijn BMW pas 1 week en zit gelijk met een paar vragen en een paar problemen.

1) Zodra ik de auto in Reverse zet, stelt de rechter of linker spiegel naar beneden voor stoeprandjes.
Mijn vraag is, is het mogelijk om dit te veranderen (uitzetten) in de instellingen?

2) Mijn BMW is High Executive. Zolang ik weet, hoort bij dit model de spiegels in te klappen zodra je de auto opsloot zet.

3) De auto heeft ook een schuifdak. Probleem hierbij is dat zodra ik klik dat die dicht gaat, stopt hij op het einde en gaat weer open.

4) Eigenlijk moet ik dit in de Navi gedeelte vragen, maar ik dacht ben hier bezig vraag wel gelijk hier. Ik krijg in de navigatie de flitsers te zien, maar ik krijg geen waarschuwingsgeluid wat je wel altijd bij de tomtom hoort. Kan ik dit op een of andere manier wel aanzetten?

5) Ook krijg ik hele tijd een melding dat de ruitenvloeistof leeg is terwijl die vol is. Wat kan ik doen?

6) Grootste probleem van alles is iets motorisch. De oliepijl van de motor wordt door de systeem aangegeven als te hoog. Maar hij is nooit te hoog voordat je een rit begint. Wat me ook is op gevallen is, zodra ik de oliedeksel afdraai, komt er witte rook uit. (Ik heb iets meegekregen van carterontluchting, maar heel vaag)

Bij voorbaat dank!

Als je een van deze vragen kunt beantwoorden graag de nummer noteren dan antwoord. Dit is het meest overzichtelijk voor iedereen.

Met vriendelijke groet,

Max
1. Knopje waarmee je de spiegel kiest die je wil verstellen naar de andere kant zetten.

2. Dit is een optie geen idee of dit standaard is op de high executive.

3. Vermoed de klembeveilig die geherinitialiseerd moet worden.

4. Neen gaat niet.

5. Sensor stuk of los van de watertank,

6. Iets roken is bij mijn weten normaal. Olie zet uit, het is dus normaal dat het oliepeil stijgt als hij warm is. Zeker dat er niet teveel in is ?

Maar nu mijn vraag. Waarom ga je niet terug naar de verkoper met deze opmerkingen ?
525d E61 2007 pre-LCI

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 14 aug 2014, 22:25

2. Moet geprogrammeerd worden, is niet standaard bij deze bmw
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

bmw530i

Bericht door bmw530i » 15 aug 2014, 00:15

6. Is niveau sensor die onder in de carterpan zit kapot.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d

maxylopez93

Bericht door maxylopez93 » 15 aug 2014, 08:16

tom_il schreef:
1. Knopje waarmee je de spiegel kiest die je wil verstellen naar de andere kant zetten.

2. Dit is een optie geen idee of dit standaard is op de high executive.

3. Vermoed de klembeveilig die geherinitialiseerd moet worden.

4. Neen gaat niet.

5. Sensor stuk of los van de watertank,

6. Iets roken is bij mijn weten normaal. Olie zet uit, het is dus normaal dat het oliepeil stijgt als hij warm is. Zeker dat er niet teveel in is ?

Maar nu mijn vraag. Waarom ga je niet terug naar de verkoper met deze opmerkingen ?
1) Je bedoelt linker en rechter spiegel verstellen. Maar ik bedoel dat die automatisch terug valt op de zelfde hoogte. Het zou beter zijn als die niet naar beneden gaat als ik wil parkeren.

3) Moet dat door de dealer gedaan worden.

6) Het ruikt ook een beetje naar diesel zodra je de deksel opent. Ik denk misschien dat er diesel bij de olie is gekomen waardoor het zo hoog wordt. Maar als ik nog niet heb gereden is oliepijl goed. Vandaar dat ik beetje twijfel over of er wel of geen diesel erin is gekomen.

Nou, de verkoper is op vakantie vandaar dat ik hier op informatie vraag.

BMW_Lover schreef: 2. Moet geprogrammeerd worden, is niet standaard bij deze bmw
Kan ik dat zelf doen of moet het door de dealer gedaan worden?
bmw530i schreef: 6. Is niveau sensor die onder in de carterpan zit kapot.
Heb je misschien ook verklaring voor de diesel geur die eruit komt als je de oliedeksel opendraait?

HEEL ERG BEDANKT JONGENS!
Als er meer mensen zijn en eigen theorie hebben, laat maar weten!

patjuh1978

Bericht door patjuh1978 » 15 aug 2014, 08:36

Spiegels inklappen ja of nee zit toch gewoon in je iDrive instellingen ? (zal het zo bij mij nog eens checken). Waarschijnlijk heb je geen verhaal bij je dealer anders was je daar direct heen gegaan maar ik zou het wel even overwegen.. Voor een net gekochte auto zijn het aardig wat dingen.

Het dakraam mechanisme kan best een drama zijn om te vervangen, het is een casette die in je dak zit waar ze lastg bij kunnen. Ik heb hetzelfde probleem gehad op een 3 serie touring waarbij er een geleider stukje achterin de dakraam casette in de rail was gaan zitten. Hele tijd gehad dat ik hem niet max open kon en toen ineens zat hij vast. Ik heb het toen ook niet meer laten maken omdat de garage aangaf dat het zomaar eens een paar honderd euro aan manuren kon zijn.

Ik zou zoals iemand anders al zei eens fysiek te peilen als de motor lekker warm is, ik vermoed dat er gewoon teveel in zit. De Diesel geur heb ik geen idee van... dunne olie of naar diesel stinkende olie is meestal geen goed teken :(

Succes met je auto, jammer van de start zo.

bvw123

Bericht door bvw123 » 15 aug 2014, 08:37

Hallo Max!

Vraag 1 kan ik denk ik wel beantwoorden, Als je de linker of rechter spiegel wilt verstellen kun je met een schuifknopje de linker of rechter selecteren. Als je het schuif knopje op de rechter spiegel ( kan ook links zijn, weet het niet zeker!) selectie laat staan, dan pakt hij de stoeprand functie. Schuif je hem naar de linker spiegel, en laat je hem daarop staan dan is de stoeprand functie uitgeschakeld. Het kan precies andersom zijn, links rechts maar dat moet je even proberen.

Vraag 3 , Ik zou kijken of het gedeelte wat omhoog komt vooraan je schuifdak als je hem open doet niet blijft steken ( zo ja, misschien beetje smeren etc. ) ofzo, denk dat het een beveiliging is als die blijft steken dat het dak weer open schuift. Zou ook gelijk je afvoer punten even testen in je open dak, Zitten voorin je open dak ( als je hem open hebt ) in de hoeken, 2 kleine gaatjes aan elke kant 1 . Even beetje water in laten stromen ( met een bekertje ofzo ), kijken of het bij je deur er weer uit komt. Zaten bij mij verstopt! Daardoor kwam het in mijn dashboard. Is heel simpel om te testen en voorkomt een hoop problemen. Zitten ze verstopt? even schoon blazen, zit vaak kleine rommel in.

Hoop je hierbij een beetje verder geholpen te hebben!

Groetjes,

Bram

maxylopez93

Bericht door maxylopez93 » 15 aug 2014, 08:52

patjuh1978 schreef:Spiegels inklappen ja of nee zit toch gewoon in je iDrive instellingen ? (zal het zo bij mij nog eens checken). Waarschijnlijk heb je geen verhaal bij je dealer anders was je daar direct heen gegaan maar ik zou het wel even overwegen.. Voor een net gekochte auto zijn het aardig wat dingen.

Het dakraam mechanisme kan best een drama zijn om te vervangen, het is een casette die in je dak zit waar ze lastg bij kunnen. Ik heb hetzelfde probleem gehad op een 3 serie touring waarbij er een geleider stukje achterin de dakraam casette in de rail was gaan zitten. Hele tijd gehad dat ik hem niet max open kon en toen ineens zat hij vast. Ik heb het toen ook niet meer laten maken omdat de garage aangaf dat het zomaar eens een paar honderd euro aan manuren kon zijn.

Ik zou zoals iemand anders al zei eens fysiek te peilen als de motor lekker warm is, ik vermoed dat er gewoon teveel in zit. De Diesel geur heb ik geen idee van... dunne olie of naar diesel stinkende olie is meestal geen goed teken :(

Succes met je auto, jammer van de start zo.
Als je in de instellingen zou willen kijken zou super zijn.

De dak gaat 7 van de 10 keer gelijk dicht. Ik dacht dat het misschien een kleine storing is, want het gaat vaker goed dan fout.

Ik hoop dat er geen diesel inzit anders heb ik maar heel heel kort plezier kunnen hebben van mijn auto...

Bedankt voor je hulp!
Ik hoor het wel over de spiegels!

maxylopez93

Bericht door maxylopez93 » 15 aug 2014, 08:55

bvw123 schreef:Hallo Max!

Vraag 1 kan ik denk ik wel beantwoorden, Als je de linker of rechter spiegel wilt verstellen kun je met een schuifknopje de linker of rechter selecteren. Als je het schuif knopje op de rechter spiegel ( kan ook links zijn, weet het niet zeker!) selectie laat staan, dan pakt hij de stoeprand functie. Schuif je hem naar de linker spiegel, en laat je hem daarop staan dan is de stoeprand functie uitgeschakeld. Het kan precies andersom zijn, links rechts maar dat moet je even proberen.

Vraag 3 , Ik zou kijken of het gedeelte wat omhoog komt vooraan je schuifdak als je hem open doet niet blijft steken ( zo ja, misschien beetje smeren etc. ) ofzo, denk dat het een beveiliging is als die blijft steken dat het dak weer open schuift. Zou ook gelijk je afvoer punten even testen in je open dak, Zitten voorin je open dak ( als je hem open hebt ) in de hoeken, 2 kleine gaatjes aan elke kant 1 . Even beetje water in laten stromen ( met een bekertje ofzo ), kijken of het bij je deur er weer uit komt. Zaten bij mij verstopt! Daardoor kwam het in mijn dashboard. Is heel simpel om te testen en voorkomt een hoop problemen. Zitten ze verstopt? even schoon blazen, zit vaak kleine rommel in.

Hoop je hierbij een beetje verder geholpen te hebben!

Groetjes,

Bram
Ik zal het proberen dankjewel!
Maar volgens mij als ik hem op rechts of links laat staan pakt hij juist die zijde voor de stoeprand functie.
Nogmaals toch bedankt!

ddv

Bericht door ddv » 15 aug 2014, 22:08

Ik zou voor de zekerheid even olie en filter laten vervangen. Waarschijnlijk zijn er veel korte stukjes mee gereden en dan probeert de auto het regeneratieproces vrij vaak in te zetten en wordt deze weer afgebroken voordat hij wordt afgemaakt. Dat betekent dat er redelijk wat onverbrande diesel bij de olie komt en dat ruik je. (En hierdoor stijgt het oliepeil)

Mvg ddv
"_______"

Source

Bericht door Source » 15 aug 2014, 22:08

Naar rechts is stoeprand functie.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

mevlut0405

Bericht door mevlut0405 » 15 aug 2014, 22:37

ddv schreef:Ik zou voor de zekerheid even olie en filter laten vervangen. Waarschijnlijk zijn er veel korte stukjes mee gereden en dan probeert de auto het regeneratieproces vrij vaak in te zetten en wordt deze weer afgebroken voordat hij wordt afgemaakt. Dat betekent dat er redelijk wat onverbrande diesel bij de olie komt en dat ruik je. (En hierdoor stijgt het oliepeil)

Mvg ddv
Offtopic: tijdens de regeneratieproces is het toch niet zo dat er brandstof bij de olie komt? Dit zijn toch 2 hele apsrte systemen van elkaar?

Correct me if i'm wrong
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL

maxylopez93

Bericht door maxylopez93 » 16 aug 2014, 08:08

ddv schreef:Ik zou voor de zekerheid even olie en filter laten vervangen. Waarschijnlijk zijn er veel korte stukjes mee gereden en dan probeert de auto het regeneratieproces vrij vaak in te zetten en wordt deze weer afgebroken voordat hij wordt afgemaakt. Dat betekent dat er redelijk wat onverbrande diesel bij de olie komt en dat ruik je. (En hierdoor stijgt het oliepeil)

Mvg ddv
Ik zal hem vandaag vervangen.
Dankjewel!

maxylopez93

Bericht door maxylopez93 » 16 aug 2014, 08:08

Source schreef:Naar rechts is stoeprand functie.
Ik zal het even proberen. Hopelijk werkt het.
Dankjewel!

Wing

Bericht door Wing » 16 aug 2014, 08:35

Om je spiegels in te laten klappen (als het geprogrammeerd is) moet je je knop waarmee je je auto afsluit iets langer vasthouden (dat is bij mij in ieder geval het geval). Heb je dat al geprobeerd?
F31 320DA en E88 120i cabrio

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”