e36 325i straat/circuit auto
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
e36 325i straat/circuit auto
Ik ben Martijn, 21 jaar en ik kom uit omgeving Rotterdam. Ik ben nog student en ik heb een eigen bedrijfje genaamd Automotive Flocking. Hierbij richt ik me op het flocken van voornamelijk auto gerelateerde producten. Hier een foto van een geflocked interieur door mij in de auto van een klant.
Mijn auto geschiedenis:
Eerste auto was een hele strakke bmw e36 325i. Helaas weg gedaan.
Toen besloten de bmw te verkopen en voor een nissan 200sx s13 te gaan. Die heb ik iets langer dan een jaar gehad. Het was de planning om ook hiermee het circuit op te gaan. Onderstel iets verbeterd, remmen aangepakt en gezorgd voor iets meer vermogen. Vervolgens stond ik op het punt om me in te schrijven voor een circuitdag maar toen ging het blok kapot. Toen geüpgrade naar een ander blok die ik meteen opnieuw heb laten opbouwen zodat alles vers was. Dit was de s13.
Toen toch besloten de stekker uit het project te trekken en voor weer voor een bmw te gaan. Dit is slimmer met mijn budget en als ik iets kapot rij dan is het goedkoper om spullen te vervangen. Tevens heb ik voor weinig geld een ander blok of chassis. S13 toen in onderdelen verkocht en weer een e36 325i gekocht die ik op een vrijdag opgehaald heb. Deze zondag daarop heb ik mijn eerste circuitervaring opgedaan. Vrienden van me reden met de grijze e30. Een van hun ging er helaas af tijdens zijn eerste sessie en kon daarna niet meer rijden door een kapotte radiateur.
Het was voor mij echt een top ervaring. Ik heb 3 sessies van 30 minuten gereden. 2de Sessie reed er iemand mee die mij de lijnen uitlegde. Ondanks dat het die sessie nat was ging het al een stuk beter. 3e Sessie ging helemaal lekker. De baan droogde wat op en het rijden ging heel erg goed al zeg ik het zelf. Auto hield zich ook perfect dus ik kan met een goed gevoel op de dag terug kijken.
_________________________________________________________________________________________________
Toen aan het upgraden begonnen. Eerst een rolkooi erin laten lassen, er komen nog gussets bij de deurkruizen, a en b stijlen. En nog een buis tussen de main hoop.
Ik heb ook mijn subframe ophang punten laten versterken. Toen zelf kuipstoelen met 6 punts gordels erin gezet. Voor de trackday daarna heb ik m3 wielen gehaald met r888's. Vervolgens is er tijdelijk een kw set onder gekomen. Deze winter/volgend jaar wil ik naar intrax.
Vervolgens een driftcursus gedaan. Was wel leuk voor een keer maar waarschijnlijk doe ik het niet nog een keer.
Voordat ik opnieuw het circuit op ging wilde ik wel mijn remmen geupgrade hebben. Daar heb ik het volgende onder gezet:
e36 m3 schijven en klauwen rondom
e36 m3 hoofdremcilinder
flexibele stalen remleidingen
5.1 vloeistof
ferodo ds3000 rembloken
Die setup werkt voor mij erg goed.
Toen wezen ringen, dat was echt top.
BMW huis
Toen weer op zandvoort gereden
Laatste tijd niet heel veel meer gedaan behalve wat powerflex erin gezet. Wel naar wat leuke evenementen geweest zoals 24 uur van de ring en spa en nurburgring classics. Ook wat onderdelen verzameld om de auto wat netter te maken. Zoals een m pakket en een oem gt2 wing. Die gaat misschien de verkoop in omdat ik een poly wing wil.
Plannen zijn nu:
Intrax
Kooi verbeteren
Interieur respray
M bumpers erop
Veel rijden! Volgend jaar zal voornamelijk ringen worden.
Mijn auto geschiedenis:
Eerste auto was een hele strakke bmw e36 325i. Helaas weg gedaan.
Toen besloten de bmw te verkopen en voor een nissan 200sx s13 te gaan. Die heb ik iets langer dan een jaar gehad. Het was de planning om ook hiermee het circuit op te gaan. Onderstel iets verbeterd, remmen aangepakt en gezorgd voor iets meer vermogen. Vervolgens stond ik op het punt om me in te schrijven voor een circuitdag maar toen ging het blok kapot. Toen geüpgrade naar een ander blok die ik meteen opnieuw heb laten opbouwen zodat alles vers was. Dit was de s13.
Toen toch besloten de stekker uit het project te trekken en voor weer voor een bmw te gaan. Dit is slimmer met mijn budget en als ik iets kapot rij dan is het goedkoper om spullen te vervangen. Tevens heb ik voor weinig geld een ander blok of chassis. S13 toen in onderdelen verkocht en weer een e36 325i gekocht die ik op een vrijdag opgehaald heb. Deze zondag daarop heb ik mijn eerste circuitervaring opgedaan. Vrienden van me reden met de grijze e30. Een van hun ging er helaas af tijdens zijn eerste sessie en kon daarna niet meer rijden door een kapotte radiateur.
Het was voor mij echt een top ervaring. Ik heb 3 sessies van 30 minuten gereden. 2de Sessie reed er iemand mee die mij de lijnen uitlegde. Ondanks dat het die sessie nat was ging het al een stuk beter. 3e Sessie ging helemaal lekker. De baan droogde wat op en het rijden ging heel erg goed al zeg ik het zelf. Auto hield zich ook perfect dus ik kan met een goed gevoel op de dag terug kijken.
_________________________________________________________________________________________________
Toen aan het upgraden begonnen. Eerst een rolkooi erin laten lassen, er komen nog gussets bij de deurkruizen, a en b stijlen. En nog een buis tussen de main hoop.
Ik heb ook mijn subframe ophang punten laten versterken. Toen zelf kuipstoelen met 6 punts gordels erin gezet. Voor de trackday daarna heb ik m3 wielen gehaald met r888's. Vervolgens is er tijdelijk een kw set onder gekomen. Deze winter/volgend jaar wil ik naar intrax.
Vervolgens een driftcursus gedaan. Was wel leuk voor een keer maar waarschijnlijk doe ik het niet nog een keer.
Voordat ik opnieuw het circuit op ging wilde ik wel mijn remmen geupgrade hebben. Daar heb ik het volgende onder gezet:
e36 m3 schijven en klauwen rondom
e36 m3 hoofdremcilinder
flexibele stalen remleidingen
5.1 vloeistof
ferodo ds3000 rembloken
Die setup werkt voor mij erg goed.
Toen wezen ringen, dat was echt top.
BMW huis
Toen weer op zandvoort gereden
Laatste tijd niet heel veel meer gedaan behalve wat powerflex erin gezet. Wel naar wat leuke evenementen geweest zoals 24 uur van de ring en spa en nurburgring classics. Ook wat onderdelen verzameld om de auto wat netter te maken. Zoals een m pakket en een oem gt2 wing. Die gaat misschien de verkoop in omdat ik een poly wing wil.
Plannen zijn nu:
Intrax
Kooi verbeteren
Interieur respray
M bumpers erop
Veel rijden! Volgend jaar zal voornamelijk ringen worden.
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Thanks! Ik kan je geen pb terug sturen omdat ik te weinig posts heb geloof ik.
Re: e36 325i straat/circuit auto
Ringen is leuk he
gekke vraag, kan een stuur ook geflocked worden?
gekke vraag, kan een stuur ook geflocked worden?
E36 sedan Avusblau
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Ringen is heel verslavend ja haha. Helemaal geen gekke vraag trouwens! Hoor het vaker, ik raad het af. Omdat het constant in contact staat met je handen kan het na verloop van tijd eraf gaan. Op normale interieur delen komt het absoluut niet vanaf.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 jun 2014, 13:21
Re: e36 325i straat/circuit auto
Mooi opgebouwde 325i Je plannen zijn ook zeker niet verkeerd!
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: e36 325i straat/circuit auto
Mooie Ringer.
Ah nu weet ik bij wie ik moet zijn als ik wat geflokt moet hebben
Ah nu weet ik bij wie ik moet zijn als ik wat geflokt moet hebben
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Thanks heren! Ramon
Re: e36 325i straat/circuit auto
Tot voor kort wist ik dus niet wat flocken is, nu wel
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Even een update. De coupe is weg en ik heb inmiddels een sedan.
Idee is om er een soort stw replica van te maken. De auto zal in de toekomst wit worden met een m vlag zoals op de foto. Alle upgrades die op coupe zaten zijn overgezet. Het enige wat ik erop achteruit ben gegaan is de rolkooi. In de toekomst zal er eenzelfde kooi in komen als in de stw auto. Aangezien ik zo snel mogelijk naar intrax wil upgraden zal er waarschijnlijk eerst een wiechers kooi in komen. Volgende winter komt de kooi er dan hopelijk in.
Zoals het er nu naar uitziet ga ik de 17e op zandvoort rijden als een soort testdag en volgende maand weer naar de ring
Idee is om er een soort stw replica van te maken. De auto zal in de toekomst wit worden met een m vlag zoals op de foto. Alle upgrades die op coupe zaten zijn overgezet. Het enige wat ik erop achteruit ben gegaan is de rolkooi. In de toekomst zal er eenzelfde kooi in komen als in de stw auto. Aangezien ik zo snel mogelijk naar intrax wil upgraden zal er waarschijnlijk eerst een wiechers kooi in komen. Volgende winter komt de kooi er dan hopelijk in.
Zoals het er nu naar uitziet ga ik de 17e op zandvoort rijden als een soort testdag en volgende maand weer naar de ring
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: e36 325i straat/circuit auto
Mooie sedan
Had jij me toevallig gemaild?
Had jij me toevallig gemaild?
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Danku! Klopt inderdaad
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
- Martijn826
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 06 nov 2013, 17:07
Re: e36 325i straat/circuit auto
Vandaag langs intrax geweest om mijn 1k2 set op te halen. Volgende maand weer naar de ring. Ben benieuwd hoe het rijdt.