Pech in de bergen!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beens1
Berichten: 4614
Lid geworden op: 29 jan 2010, 12:44

Re: Pech in de bergen!

Bericht door Beens1 » 04 aug 2014, 19:30

Nee, vuldop ook open. Je moet eventueel kunnen bijvullen.

Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Re: Pech in de bergen!

Bericht door frankyman » 04 aug 2014, 20:59

Het werkt!

Nog zeker 4 liter bij kunnen vullen , en toen laten lopen... Stukje gaan rijden en de kachel werd warm, motor bleef mooi op temperatuur ! :gekdoen:

Morgen een grotere proefrit maken!

Miss bij m'n e46 de pomp maar preventief gaan vervangen... :whistle:
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Re: Pech in de bergen! Het verhaal gaat verder!

Bericht door frankyman » 18 aug 2014, 11:22

En het verhaal gaat weer verder.

Na probleem loos naar huis te zijn gereden, kwamen we dr bij stops onderweg achter dat het KVS niveau zakt als de motor op temperatuur komt? Als hij afgekoeld was stond dit weer keurig op het min niveau?

IK wou voor de zekerheid toch nog even de compressie meten, maar onze goede meter ( was ooit vrij duur ) Komt niet diep genoeg in de bougie gaten waardoor hij 'er naast ploft'

Ik heb toen een goedkopere set op internet gekocht met slangetjes, die dus diep genoeg komt... alleen komt die bij alle cilinders maar tot 4 bar?

Dat lijkt mij veel te laag om probleem loos 1000 km te rijden en kan haast niet kloppen lijkt mij?
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Gebruikersavatar
gta
Berichten: 184
Lid geworden op: 10 nov 2012, 13:51

Re: Pech in de bergen!

Bericht door gta » 18 aug 2014, 11:31

das nie goed volgens mij moet het ergens tussen de 12bar en 14bar druk zitten per cilinder als deze in goede conditie zijn , dat is wat ik ooit gemeten heb bij mijn 318is

Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Re: Pech in de bergen!

Bericht door frankyman » 18 aug 2014, 11:43

precies... ik denk dus dat die meter gewoon goedkope k*tzooi is :gek:

ga morgen wel even langs een bevriende garage, kijken of hij me wil helpen :whistle:
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Gebruikersavatar
bimmer-jeroen
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 jul 2010, 17:57
Locatie: Brucht

Re: Pech in de bergen!

Bericht door bimmer-jeroen » 18 aug 2014, 17:58

4bar loopt jou auto noooooit op, dus dan kan niet kloppen.
Dat het niveau zakt klopt wel omdat het koelsysteem een gesloten systeem is wat dus uiteindelijk druk opbouwt. (denk aan je waterkoker die afblaast) maar bij een auto blijft die damp binnen (anders was je zo je kvs uitgedampt :( )

vandaar dat het niveau iets zakt als het warm is.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)

Gebruikersavatar
frankyman
Berichten: 652
Lid geworden op: 05 jul 2012, 22:16
Locatie: Laren

Re: Pech in de bergen!

Bericht door frankyman » 18 aug 2014, 20:51

Ah oké! Dat zou veel verklaren, ik was dr namelijk van overtuigd dat het niveau zou stijgen als hij warm werd..
E46 320D sedan
E36 328I cabrio

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”