EML lampje brand soms

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bmwm3Fan

EML lampje brand soms

Bericht door Bmwm3Fan » 18 aug 2014, 17:22

Hallo,

Wanneer ik aan het rijden ben wilt het eml lampje soms gaan branden. Wanneer ik het contact uit en weer aan zet gaat het weer weg. Ik heb op sommige forums gelezen dat de auto vaak in limp mode gaat, maar hier heb ik zelf geen last van. Auto rijdt gewoon soepel. Ik heb de auto laten uitlezen en volgens hun zou het om een van die sensoren gaan.

Nu heb ik gelezen dat dit een oorzaak kan zijn van de gas positie sensor? Deze sensor zit bij het oliefilterhuis. http://www.ecstuning.com/Search/50888/ES34514/

Wat ook nog de oorzaak kon zijn is de sensor bij het gaspedaal
http://www.ecstuning.com/BMW-E46-M3-S54 ... /ES254837/

Heeft iemand dit probleem ook gehad of iemand die hier wat meer van af weet?

Jeremy

Re: EML lampje brand soms

Bericht door Jeremy » 18 aug 2014, 19:45

Gasklephuis kan vervuild zijn. Ik heb weliswaar geen ervaring met de E46 M3 maar mijn 320 deed hetzelfde. Een paar keer ging het EML lampje aan en na een tijdje schoot ie ook in "limp mode".

DychoNN

Bericht door DychoNN » 21 aug 2014, 21:56

Zolang je niet de precieze foutcode weet, welke sensor de fout aan geeft is het best lastig zoeken. Maar de gasklephuis sensor kan inderdaad ervoor zorgen dat het lampje gaat branden, maar dan rijdt de auto niet zoals het hoort en zuipt die ook benzine. Bij mij is deze namelijk kapot geweest, de auto trekt dan heel sloom o, zuipt benzine en reageert bokkerig

Bmwm3Fan

Bericht door Bmwm3Fan » 23 aug 2014, 18:52

Het was idd de gasklephuis sensor, gelukkig kon ik hier makkelijk bij. Er zit ook nog een andere gasklephuis sensor. Gelukkig was het niet die want om daar bij te kunnen zal je toch veel moeten sleutelen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”