Vandaag nog een ritje naar Eskisehir gemaakt, woon zelf in Emirdag.Atalay schreef:Beste ozann
Veilig en wel aangekomen in Turkije met je M5? ik zelf ben ook in Turkije met mijn E60, als je in in de buurt bent van Eskisehir, wil ik graag je M5 komen bewonderen:)
Mvgr Atalay
Vermogen verlies M5
Re: Vermogen verlies M5
1. BMW E60 530D 231PK - 2. BMW F10 528i 245PK
- Kevin_1987
Zoals BM-Dub al zegt; 99% kans dat dit het ULF (bluetooth module is).Ozan_M5 schreef:Wat stuk is gegaan is de cd speler of speakers. Wat nu gebeurt is ik hoor geen geluid over de speakers, idrive loopt vast, bluetooth doet het niet, muziek afpelen doet niet.
Wat wel doet is navigatie.
Deze is bij mij, gelukkig onder garantie en pas bij 50.000km, ook stuk gegaan. Alleen viel bij mij, om de minuut ongeveer, het geluid van de radio/cd weg gedurende 5 seconden. Een keer ging zelfs het hele iDrive scherm op zwart. Men heeft eerst deze module losgekoppeld, waarna de problemen verdwenen waren. Zodoende wist men zeker dat deze module de storing veroorzaakte. Je moet het zo zien, alles aangaande de iDrive, is aan elkaar gekoppeld/gelust, dus als 1 component gaat storen, veroorzaakt dit bij de andere modules ook problemen. Als ik 't me goed herinner, zit deze module in de kofferbak en kost deze tussen de 400 en 500euro.
///M. The strongest letter in the world.
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss
E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)
Kevin bedankt voor je reactie. Ik sprak Eric van bmw maraal zaandam, hun denken CCC, dus computer. Morgen rond 18:00 laat ik het uitlezen, ff kijken wat er allemaal op lijst staat.
Ik heb vandaag in kofferbak gekeken maar kon hem zo snel niet zien.
Ik heb vandaag in kofferbak gekeken maar kon hem zo snel niet zien.
Kan je niet eentje testen van iemand?
Bluetooth module uit m'n hoofd linksachter in de kofferbak. Je moet de afdekkap verwijderen.
Bluetooth module uit m'n hoofd linksachter in de kofferbak. Je moet de afdekkap verwijderen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Hi Ozan,
De bluetooth module zit inderdaad in de achterbak zoals eerder aangegeven.
De bluetooth module zit inderdaad in de achterbak zoals eerder aangegeven.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Heren vandaag auto laten uitlezen. Ik ben er toch achtergekomen dat een M5 V10 misschien niet geschikt is voor vakantie.
Want ik heb twee bladzijden vol met storingen. Hier een enkele als voorbeeld
**Labdasonde
**overslaan van alle cilinders
**labdaregelaar
**katalysator-omzetting cilinderrij 1 en 2
En nog veel meer.
Oja en probleem met geluid is waarschijnlijk bluetooth modul. Want op systeem stond deze modul als niet geinstallerd op. Dus kans is groot dat dit modul storend factor is. Dus wat gebeuren moet is bijde stekkers van module aanelkaar te lussen. Dan kijken of alles weer gaat doen.
**Labdasonde
**labdaregelaar
En nog veel meer.
Oja en probleem met geluid is waarschijnlijk bluetooth modul. Want op systeem stond deze modul als niet geinstallerd op. Dus kans is groot dat dit modul storend factor is. Dus wat gebeuren moet is bijde stekkers van module aanelkaar te lussen. Dan kijken of alles weer gaat doen.
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Als jij allemaal storingen hebt wilt dat niet zeggen dat elke v10 problemen heeft hiermee.
De m5 is bedoelt om een compleet gezin incl. Bepakking mee te kunnen nemen en hiermee zorgeloos op vakantie te gaan.
De m5 is bedoelt om een compleet gezin incl. Bepakking mee te kunnen nemen en hiermee zorgeloos op vakantie te gaan.
///M-power
Ozan_M5 schreef:Heren vandaag auto laten uitlezen. Ik ben er toch achtergekomen dat een M5 V10 misschien niet geschikt is voor vakantie.
**Labdasonde
**labdaregelaar
En nog veel meer.
zo een lijst hoeft niet veel te zeggen. als voorbeeld neem ik de lambda sensoren. als dat een melding geeft kan heel veel andere sensoren ook anders gaan reageren. dus niet veel aan de hand.
wat je moet doen is wissen tijdje rijden en opnieuw uitlezen. dan kun je pas achter komen of zeggen wat kapot is.
gr
kotje
Wat jij zegt klopt in theorie. Een auto moet dat kunnen. Maar de brandstof is van dermate slecht kwaliteit dat je hierdoor allerlij storingen krijgt.E36 M-Style schreef:Als jij allemaal storingen hebt wilt dat niet zeggen dat elke v10 problemen heeft hiermee.
Ik zag wel een M6 cabrio met NL kenteken. Had aan hem willen vragen hoe zijn auto is.
Je hebt helemaal gelijk. Alles is gewist, daarna weer uitgelezen en niks aan de hand. Het komt allemaal door de brandstof. Mijn auto lust dus alleen maar NL 98kotje schreef:Ozan_M5 schreef:Heren vandaag auto laten uitlezen. Ik ben er toch achtergekomen dat een M5 V10 misschien niet geschikt is voor vakantie.
**Labdasonde
**labdaregelaar
En nog veel meer.
zo een lijst hoeft niet veel te zeggen. als voorbeeld neem ik de lambda sensoren. als dat een melding geeft kan heel veel andere sensoren ook anders gaan reageren. dus niet veel aan de hand.
wat je moet doen is wissen tijdje rijden en opnieuw uitlezen. dan kun je pas achter komen of zeggen wat kapot is.
gr
kotje
Beste
overslaan van cilinders heeft niets te maken met slechte brandstof lijkt mij, lambda is niet zo erg maar het overslaan van cilinders is toch wel vreemd!
Mvgr Atalay
overslaan van cilinders heeft niets te maken met slechte brandstof lijkt mij, lambda is niet zo erg maar het overslaan van cilinders is toch wel vreemd!
Mvgr Atalay
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
Ozan_M5 schreef:Wat jij zegt klopt in theorie. Een auto moet dat kunnen. Maar de brandstof is van dermate slecht kwaliteit dat je hierdoor allerlij storingen krijgt.E36 M-Style schreef:Als jij allemaal storingen hebt wilt dat niet zeggen dat elke v10 problemen heeft hiermee.
Ik zag wel een M6 cabrio met NL kenteken. Had aan hem willen vragen hoe zijn auto is.
Als ik het goed heb had je ook niet alle problemen opgelost met de wagen voordat je op vakantie ging?
///M-power
Alle problemen waren opgelost. Ik had geen 1 storing staan. Volgend week gaan we weer uitlezen en als storinglijst weer blanco is, kunnen we 100% uitsluiten dat het door de brandstof is gekomen.
- mevlut0405
Daarom alleen tanken bij de grote tankstations. In Turkije tank ik altijd bij Shell, Bulgarije en Servie pak ik ook een Shell en anders OMV.
1. BMW E60 530D 231PK - 2. BMW F10 528i 245PK