Opgelost slepend geluid wiel
-
Opgelost slepend geluid wiel
Hey, klein probleempje, sinds kort een slepend geluid enkel hoorbaar bij lage snelheden tot 50 lijkt rechts achter te zitten. Mijn garagagist heeft het nagekeken en zegt dat de wiellagers en remmen ok zijn maar dat het aan de zomerbanden ligt? Lijkt me vreemd. Gister de twee achterste winterwielen gestoken en het daveren van de wagen was al weg. Het slepend geluid leek ook weg maar lijkt nu terug te zijn. Ik kan altijd de voorste ook nog even wisselen en testen maar betwijfel of het iets uithaald. Valt ook op dat je het duidelijker hoort als je een bocht naar links neemt. Met de uitleg van de garage ( een auto zonder bijgeluiden moet nog uitgevonden worden) ben ik het niet eens. En voordien had de wagen het niet. Het is pas gekomen nadat ze de zomervelgen gestoken hebben, ook de platen van de remschijf raken niet. Iemand een idee of iets gelijkaardigs meegemaakt?
Laatst gewijzigd door BeemerBart op 10 jan 2016, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: slepend geluid wiel
Zijn je banden niet aan het cuppen?
-
Cuppen ? Wat wil dat zeggen?
-
Dat de noppen op je band dakpansgewijs of scheef afslijten. Kun je goed voelen door met je hand over de band te wrijven. De ene kant op voel minder de ribbels dan de andere kant op
-
Net even gecheckt, en idd de banden zijn aan het Cuppen... Is dit normale slijtage? En, zou het hieraan kunnen liggen dat er zich een slepend geluid voordoet?
Sommige runflats zijn gevoelig voor cuppen.. Oplossing zou kunnen zijn,alles op non runflat.. En een thuisbrenger achterin leggen.. Wel een XL band erom gooien.. En op 3,0 -3,2 bar zetten. 245-40-18
-
Ja ik was sowieso al van plan om over te stappen op gewone banden, maar deze zijn 225-50-17 zou er op mijn velgen een 245 passen? Deze heb je 17 inch volgens mij enkel in 45 dik? Of ben ik dan mis?
- lekkerwijf1
Beemerbart, 245-45-17, Komt kwa hoogte overeen met 225-50-17 en die 20mm breder zou wel moeten passen op een ik neem aan 7j brede velg.
245-50-17 Heb je maar keuse uit één merk band en dat is de Pirelli P ZERO Asimmetrico.
245-50-17 Heb je maar keuse uit één merk band en dat is de Pirelli P ZERO Asimmetrico.
Het slepende geluid kan ook van je slijtindicator (in je remblok aan de binnenzijde) komen. Haal die maar eens los en kijk of het geluid weg is. Deze zit namelijk rechtsachter en links voor gemonteerd.
Mvg ddv
Mvg ddv
"_______"
-
Ik begrijp in deze discussie niet waarom er nu 245 banden onder zouden moeten? Vraag me af of 245 fraai lijkt op een 7j velg. Welke styling velg heb je Beemerbart?
-
Ik heb een 177 style winterset met 245/45 oogt wel mooi. Bredere maat is geen must op de zomerset deze zijn de 166 style... Denk ik :-)
Ik heb denk ik ook last van cuppen op mn rechter voorwiel, dit merkte ik pas toen ik van hoge druk (vakantie belading) naar lage druk 'normale belading' ben gegaan, blijkbaar is de band op hoge spanning anders afgesleten. Wat zou je hier nog aan kunnen doen? Of blijft dit nu totdat ik de banden heb opgereden? Andersom monteren gaat zeker niet?
-
Het waren idd de banden!