aankooptips e36 cabrio.
aankooptips e36 cabrio.
Ik heb de zoek-functie gebruikt maar kan niets recents vinden..
ik ben dus opzoek naar een e36 cabrio,(kijk ook rond voor een saab 9-3 omdat vrouwlief die liever heb)
zijn er specifiek dingen die ik zo kan controleren??
gr.
ik ben dus opzoek naar een e36 cabrio,(kijk ook rond voor een saab 9-3 omdat vrouwlief die liever heb)
zijn er specifiek dingen die ik zo kan controleren??
gr.
Re: aankooptips e36 cabrio.
Ik heb een aantal maanden geleden zelf een e36 328i gekocht, mijn wens ging sowieso al uit naar een 325/328
even een paar dingen
- Helaas zijn veel e36's afgetrapt door sjonnies, laat deze links liggen.
Verdere dingen die me zo even te binnen schieten:
- Dak elektrisch/half elektrisch/ handmatig? let op lekkages, en of de elastieken etc niet zijn uitgerekt in geval van een elektrisch dak.
- Roest (wielkasten, dorpels, etc)
- Vanos (mag niet ratelen)
Verder gewoon de standaard dingen, banden vering, draagarmen hoe rijdt de auto, km stand logisch etc etc
even een paar dingen
- Helaas zijn veel e36's afgetrapt door sjonnies, laat deze links liggen.
Verdere dingen die me zo even te binnen schieten:
- Dak elektrisch/half elektrisch/ handmatig? let op lekkages, en of de elastieken etc niet zijn uitgerekt in geval van een elektrisch dak.
- Roest (wielkasten, dorpels, etc)
- Vanos (mag niet ratelen)
Verder gewoon de standaard dingen, banden vering, draagarmen hoe rijdt de auto, km stand logisch etc etc
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
vermeld er wel even bij dat de M50 motoren geen Vanos hebben, anders zoek je je ook wezenloos naar de vanos
>>>>Showroom E36's<<<<
M50 vanaf zo'n beetje 1992 heeft wel een VANOS, dat is de M50TU.
En cabrio is pas vanaf 1993.. Dus neem aan dat elke 6cil cabrio een vanos heeft
ik dacht dat de M50tu ook nog geen vanos had, my mistake
>>>>Showroom E36's<<<<
de TU erachter betekent dat het een vanos motor is alle motoren zonder TU zijn non vanosDcreator schreef:ik dacht dat de M50tu ook nog geen vanos had, my mistake
De tu is vanos regel geldt niet voor alle BMW motoren, je hebt van de m43 ook een tu uitvoering en die heeft (dacht ik) geen vanos.
On topic:
Hangt er een beetje vanaf naar wat voor cabrio je zoekt en wat je budget is, ik heb mijn 328 als project gekocht en die is dus flink versjonnied.
Let er inderdaad op dat je met een (half) elektrisch dak je hem kan sluiten zonder hulp. Bij die van mij bijvoorbeeld gaat de klep boven het dak net niet dicht wanneer je hem inklapt. Verder roest in de randen en het onderstel. Onderhoud is zeer belangrijk en de hoeveelheid eigenaren zegt veel over de auto. Daarnaast rechter kant van de kop zit een plastic pijp, daar loopt kvs doorheen, die heeft nog al eens de gewoonte om te gaan lekken bij de m52, dit geld ook voor de pakking achter het oliefilter huis.
Naast dat is het echt een super degelijke motor en heb je er weinig om kijken aan.
Groet,
Danny
On topic:
Hangt er een beetje vanaf naar wat voor cabrio je zoekt en wat je budget is, ik heb mijn 328 als project gekocht en die is dus flink versjonnied.
Let er inderdaad op dat je met een (half) elektrisch dak je hem kan sluiten zonder hulp. Bij die van mij bijvoorbeeld gaat de klep boven het dak net niet dicht wanneer je hem inklapt. Verder roest in de randen en het onderstel. Onderhoud is zeer belangrijk en de hoeveelheid eigenaren zegt veel over de auto. Daarnaast rechter kant van de kop zit een plastic pijp, daar loopt kvs doorheen, die heeft nog al eens de gewoonte om te gaan lekken bij de m52, dit geld ook voor de pakking achter het oliefilter huis.
Naast dat is het echt een super degelijke motor en heb je er weinig om kijken aan.
Groet,
Danny
Bmw 318IS Sedan Cosmos 15-02-2013 t/m 14-02-2014 RIP
Bmw 316I Sedan Avus Blue 17-02-2014 t/m 20-06-2015
Bmw 328I Cabriolet Montreal 31-03-2014 t/m ***
Bmw 316I Sedan Avus Blue 17-02-2014 t/m 20-06-2015
Bmw 328I Cabriolet Montreal 31-03-2014 t/m ***
ben vandaag weze kijken bij een 320 uit 1993 met 192000km..
schroefset 19inch m3 wielen en verder origneel..
klein beetje roest onder aan de rechterspatbord (dorpel) en op de kitnaat bij de linkervoorpoot (onder de motorkap)
maar... ik vrees dat er geen kinderwagen in de koffer gaat...dus ik moet eerst nog gaan passen..pff
ik had dat opstakel even over het hoofd gezien.
de auto waar het over gaat http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as
deze vind ik wel appart!!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as is dit orgineel??
schroefset 19inch m3 wielen en verder origneel..
klein beetje roest onder aan de rechterspatbord (dorpel) en op de kitnaat bij de linkervoorpoot (onder de motorkap)
maar... ik vrees dat er geen kinderwagen in de koffer gaat...dus ik moet eerst nog gaan passen..pff
ik had dat opstakel even over het hoofd gezien.
de auto waar het over gaat http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as
deze vind ik wel appart!!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as is dit orgineel??
Ze zijn niet voor niks zo goedkoop.
Een hoge prijs wil ook niet altijd wat zeggen.. Maar een goedkope incl mankementen is uiteindelijk ook duurkoop.
Is dit niet wat voor je?
http://link.marktplaats.nl/832068869
De vraagprijs is aan de hoge kant, maar dat betekent natuurlijk niet dat je dat er voor moet betalen..
Een hoge prijs wil ook niet altijd wat zeggen.. Maar een goedkope incl mankementen is uiteindelijk ook duurkoop.
Is dit niet wat voor je?
http://link.marktplaats.nl/832068869
De vraagprijs is aan de hoge kant, maar dat betekent natuurlijk niet dat je dat er voor moet betalen..
Die aanbieder met die roze cabrio is een handelaar, heeft regelmatig 'bomvolle' m uitgevoerd, full options... auto's staan
Ik weet eventueel nog wel een 328 i cabrio automaat van een maatje van me te koop, stuur maar een pb als je meer wil weten
Ik weet eventueel nog wel een 328 i cabrio automaat van een maatje van me te koop, stuur maar een pb als je meer wil weten
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Bedankt voor de link maar ik zoek een cabrio tot 3000euro tis voor de hobby en 2e auto
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Hmm heb even gekeken maar dat gaat hem niet worden..