Nieuwe BMW fan stelt zich voor

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Rogander

Nieuwe BMW fan stelt zich voor

Bericht door Rogander » 28 aug 2014, 21:11

Beste allemaal,

Al 8 jaar rijd ik een heerlijke 320dA Touring uit 2003. Echt een fijne auto. Elke keer stap ik in met een glimlach en vind het bijna jammer dat ik alweer op de plaats van bestemming ben...!

Helaas heb ik er nogal veel gedoe mee gehad. De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk ooit schade gereden. Dus dat heeft me uiteindelijk erg veel geld gekost. Twee keer koprevisie, gereviseerd blok, gereviseerde schakelbak, nieuwe turbo. Dat heeft dus erg veel in de papieren gelopen. Dit alles is nu twee jaar geleden en de teller staat nu op 340.000 kilometer. Daarvan heb ik er zo'n 220.000 zelf gereden.

Ik woon in de stad Utrecht. En deze stad wil diesel auto's weg hebben. Daarom mag ik deze auto vanaf 1 januari 2017 niet meer voor de deur hebben staan. Daarnaast zou ik eigenlijk graag een auto van 15 jaar gaan rijden. Dit is fiscaal nogal aantrekkelijk. Ik zit ter zijner tijd dan te denken aan een 530i, 528i of 525i Touring. Maar dan met LPG...

Quadrantz

Re: Nieuwe BMW fan stelt zich voor

Bericht door Quadrantz » 28 aug 2014, 21:25

Welkom mede 320D touring rijder! :).

Balen dat je zoveel onkosten eraan gehad hebt :(. Bij mij staat er nagenoeg hetzelfde op de teller (335K).

Ik moet ook nog weleens Utrecht in omdat er een klant zit, vind het toch apart dat ze straks de oudere diesels willen gaan weren. Maargoed over 2,5jr rij ik toch wel een andere denk aangezien ik zo'n 50K per jaar rij ;).

Ik zou even goed kijken welke motoren het beste met LPG om kunnen gaan, m'n broer is daar in het verleden ook weleens in gedoken en een aantal konden er totaal niet tegen staat me bij.

Veel plezier hier :duim:

Rogander

Bericht door Rogander » 29 aug 2014, 09:02

Beste Quadrantz,

Dank je wel. Ben benieuwd naar alle ervaringen van iedereen hier.
En her en der een oplossing vinden voor problemen groot en klein is ook fijn!

Terug over LPG. Volgens mij is het heel erg belangrijk waar je LPG in laat bouwen. Er zitten een heleboel beunhazen tussen de inbouwers. Ik weet bijvoorbeeld dat Mesman een erg goede inbouwen is.

Groet,
Rogander

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 05 sep 2014, 07:55

Welkom op BimmerPortal :)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”