Aangezien ik een hard hoofd heb in de verkoop van mijn 330, en de herfst/winter alweer voor de deur staat heb ik even een vraag.
Momenteel heb ik zomerbanden onder de 330 liggen, deze presteren uiteraard in de zomer perfect. Met droog weer enzo. Echter zijn ze wat gevoelig voor nat wegdek, en afgelopen winter heb ik daar wel last van gehad, moest altijd goed opletten wat ik deed en veel rekening houden ermee.
Nu kan ik deze winter de winterbanden van mn vaders vorige auto krijgen, dit was een Mercedes, een enorme sportcoupe, vergelijkbaar met een 6 serie ofzo.
Hierdoor is de 'winterset' dus 245/45/18 voor rondom...
Ik weet dat deze banden dus iets hoger zullen uitvallen op mn 330, maar ik vraag me vooral af of het qua breedte kan aan de voorkant. Achter maak ik me totaal niet druk om aangezien daar nu 255/35/18 op ligt, maar omdat de meest voorkomende maat voor E46 voorbanden 225 of 235 is twijfel ik dus of 245 én iets hogere banden hem wel gaat worden natuurlijk...
Wat misschien belangrijk is om te vermelden, is dat ik met zomerbanden alléén de achterbanden bedoelde, de 255 dus. Op de voorwielen ligt 225 allseasons. Dus ik heb ook nog een andere optie en dat is voor de winter alleen de achterbanden voor winterbanden te wisselen, dit zal al helpen maar mijn voorkeur gaat uit naar alle 4 natuurlijk.
Al mijn huidige banden hebben nog perfect profiel, voorbanden nog 5-6mm ofzo en achterbanden 7-8mm
De winterbanden hebben aan de voorkant ongeveer 6mm profiel en achterkant ongeveer 8.
Ik hoor graag jullie meningen