Adaptive Xenon
Re: Adaptive Xenon
Post even waar je vandaan komt. Ik neem aan als je in Maastricht woont niet even naar Groningen gaat rijden ;-)
Als het coderen niet goed is gegaan dan zou je dat met uitlezen moeten zien.
Als het coderen niet goed is gegaan dan zou je dat met uitlezen moeten zien.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Pffff, gaat mijn pet te boven allemaal een beetje, maar als dit een probleem met de lichtmodule blijkt te zijn, heb er nog eentje liggen van mijn wagen uit 2004, met adaptieve functie, mag eventueel gratis geprobeerd worden.
-
@source
Ik kom uit Amstelveen, redelijk centraal dus.
Naast het feit dat gebruiker Zino1976 een blijkbaar grenzeloze kennis heeft van specifiek deze codeer-materie zag ik ook dat hij uit Hoorn kwam en dat is qua afstand prima om mijn wheels eens even te laten troubleshooten.
Maar ik zag net dat hij al een paar dagen niet online is geweest. Hopelijk meldt hij zich hier binnenkort, heb nu paar dagen vrij namelijk en redelijk flexibel deze week.
Of misschien wil een van jullie hem met PB-rechten even attenderen op dit topic. Maak uit zijn eerdere posts op dat hij buitengewoon behulpzaam is.
Maar aan je handtekening te zien ben je zelf ook bepaald niet onhandig Source ! Kan jij iets met dit probleem ??
@bart70
Hartelijk dank voor je aanbod, daar ga ik wellicht gebruik van maken als het probleem niet software-matig opgelost kan worden.
Ik kom uit Amstelveen, redelijk centraal dus.
Naast het feit dat gebruiker Zino1976 een blijkbaar grenzeloze kennis heeft van specifiek deze codeer-materie zag ik ook dat hij uit Hoorn kwam en dat is qua afstand prima om mijn wheels eens even te laten troubleshooten.
Maar ik zag net dat hij al een paar dagen niet online is geweest. Hopelijk meldt hij zich hier binnenkort, heb nu paar dagen vrij namelijk en redelijk flexibel deze week.
Of misschien wil een van jullie hem met PB-rechten even attenderen op dit topic. Maak uit zijn eerdere posts op dat hij buitengewoon behulpzaam is.
Maar aan je handtekening te zien ben je zelf ook bepaald niet onhandig Source ! Kan jij iets met dit probleem ??
@bart70
Hartelijk dank voor je aanbod, daar ga ik wellicht gebruik van maken als het probleem niet software-matig opgelost kan worden.
@Bart70:
Dank je :-)
@ESixty_Marky
Mocht ik iets voor je kunnen betekenen stuur even een mail.
Dank je :-)
@ESixty_Marky
Mocht ik iets voor je kunnen betekenen stuur even een mail.
Coderen zal het probleem niet zijn. Dan zou de andere ook niet werken.
Waarschijnlijk defecte module of koplamp.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Hi Tom_il, dank voor je reactie, weet je dit echt 100% zeker ??tom_il schreef:Coderen zal het probleem niet zijn. Dan zou de andere ook niet werken.
Dan kan ik het hele coderen overslaan en meteen hardware matig aan de gang gaan.
Ik heb namelijk nog even telefonisch contact gehad met een andere dealer en daar had iemand het er over dat "de nulwaarden van de linker koplampunit misschien verkeerd geprogrammeerd zijn"
Welke "module" moet ik precies hebben als "de module" stuk zou zijn ?
@bart70, is dat dat ding wat jij toevallig hebt liggen ?

@source, heb je gemaild !
Iedereen dank voor het meedenken zo ver !!
Ik heb de lichtmodule liggen, althans, ligt nog in Den Haag, maar kan ik ook daarvandaan naar jou toe laten sturen.
Dat is mogelijk hiervoor ken ik niet genoeg van de adaptieve koplampen, maar dat is meer dan coderen.ESixty_Marky schreef:Hi Tom_il, dank voor je reactie, weet je dit echt 100% zeker ??tom_il schreef:Coderen zal het probleem niet zijn. Dan zou de andere ook niet werken.
Dan kan ik het hele coderen overslaan en meteen hardware matig aan de gang gaan.
Ik heb namelijk nog even telefonisch contact gehad met een andere dealer en daar had iemand het er over dat "de nulwaarden van de linker koplampunit misschien verkeerd geprogrammeerd zijn"
Welke "module" moet ik precies hebben als "de module" stuk zou zijn ?
Coderen wil zeggen dat je parameters wijzigd in de modules zodat bepaalde opties worden aan of afgezet.
Betwijfel zelfs dat je de adaptieve functie van één koplamp kunt afzetten vandaar mijn reactie. Al helemaal niet waarschijnlijk dat één lamp niet gecodeerd zou zijn.
Misschien handig dat je een filmpje post van de raar bewegende lamp.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Ik heb inmiddels contact gehad met Zino1976 , hij gaat binnenkort even met de auto aan de slag.
De bevindingen en resultaten zal ik hier uiteraard delen zodat we er allemaal wat aan hebben. Allen hartelijk dank voor het meedenken zo ver !!
De bevindingen en resultaten zal ik hier uiteraard delen zodat we er allemaal wat aan hebben. Allen hartelijk dank voor het meedenken zo ver !!
-
Vandaag even langs geweest bij Zino1976 en hij had het probleem binnen 15 minuten opgelost. Ontzettend aardige behulpzame kundige vent. Een van de modules bleek inderdaad niet goed gecodeerd te zijn bij het overzetten van de onderdelen door het schadebedrijf. Alles werkt gelukkig weer zoals het moet werken.
Hartelijk dank nogmaals Ben !!
Hartelijk dank nogmaals Ben !!
Graag gedaan Mark.
Kwam de onjuiste codering ook voorbij bij het uitlezen van de auto?
Nee, kwam niet voorbij. geen fouten.
Maar de SMC was nooit overnieuw gecodeerd nadat er een nieuwe koplamp ingezet was. SMC en headlight data matchen dan niet.
Maar de SMC was nooit overnieuw gecodeerd nadat er een nieuwe koplamp ingezet was. SMC en headlight data matchen dan niet.
Welk programma heb je gebruikt om de auto op foutcodes te controleren?