BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Ik heb inmiddels ook wat opties veranderd met de BMW Scanner.
- Miles naar KMs veranderd (top!),
- alarm aangezet zodat nu de knipperlichten branden bij open/op slot vd deuren (helaas geen geluid als alarm afgaat, alleen knippers gaan branden)
- sluiten van ramen en dakraam bij deuren op slot
- geluid uitgezet als de sleutel in contact zit bij afzetten motor
Allemaal mooi en wat ik wilde, maar nu nog wat onduidelijkheden. Misschien iemand een idee?
Ik ben geinteresseerd in wat de vele short circuit to negative meldingen betekenen.
De s5/s6 meldingen wist ik, maar de "hardware" die deze melding veroorzaken werken gewoon goed. wordt dus een gepuzzel wat ik niet kan en ik heb er weinig behoefte aan de garage een dag a 75/uur te laten puzzelen.
De LCM codes zijn BS, alles werkt.
Ik heb gelezen dat Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete ook enigszins BS is en gewoon met een recalculate checksum opgelost is. Ik heb het niet aangedurft;-)
Anybody? Onderaan het volledige rapport.
Als iemand in Den Haag / Scheveningen even uitgelezen moet worden kan dat. Note dat mijn XP laptop aan het eind van zijn bestaan is en na 15-20minuten leeg is. Wellicht dat er spoedig een Win 8.1 mogelijkheid is, met de Win7 patch werkte het bij mij niet.
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
Shadow-memory:
F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit
A/C -> 1C/44 - AUC sensor
1E/42 - AUC heating
SRS -> Shadow-memory:
50/20 - Power supply, undervoltage
IKE -> 11/44 - Thermal oil-level sensor
BF/48 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
LCM -> 16/01 - Turn lights switch / wire, short circuit to ground
17/01 - High beam / headlight flasher switch, short circuit to ground
Shadow-memory:
33/01 - Sidelight, front right
38/01 - Sidelight, front left
3E/01 - Rear fog light faulty
ZKE -> 07/3F - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
42/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection
43/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection rear
Shadow-memory:
8F/21 - Alarm memory: Panic modus was activated
- Miles naar KMs veranderd (top!),
- alarm aangezet zodat nu de knipperlichten branden bij open/op slot vd deuren (helaas geen geluid als alarm afgaat, alleen knippers gaan branden)
- sluiten van ramen en dakraam bij deuren op slot
- geluid uitgezet als de sleutel in contact zit bij afzetten motor
Allemaal mooi en wat ik wilde, maar nu nog wat onduidelijkheden. Misschien iemand een idee?
Ik ben geinteresseerd in wat de vele short circuit to negative meldingen betekenen.
De s5/s6 meldingen wist ik, maar de "hardware" die deze melding veroorzaken werken gewoon goed. wordt dus een gepuzzel wat ik niet kan en ik heb er weinig behoefte aan de garage een dag a 75/uur te laten puzzelen.
De LCM codes zijn BS, alles werkt.
Ik heb gelezen dat Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete ook enigszins BS is en gewoon met een recalculate checksum opgelost is. Ik heb het niet aangedurft;-)
Anybody? Onderaan het volledige rapport.
Als iemand in Den Haag / Scheveningen even uitgelezen moet worden kan dat. Note dat mijn XP laptop aan het eind van zijn bestaan is en na 15-20minuten leeg is. Wellicht dat er spoedig een Win 8.1 mogelijkheid is, met de Win7 patch werkte het bij mij niet.
# ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DME -> F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
Shadow-memory:
F5/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 1
F6/78 - Secondary air system, flow rate too low, bank 2
5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative
5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative
34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit
A/C -> 1C/44 - AUC sensor
1E/42 - AUC heating
SRS -> Shadow-memory:
50/20 - Power supply, undervoltage
IKE -> 11/44 - Thermal oil-level sensor
BF/48 - Internal fault, EEPROM checksum, coding incorrect/incomplete
LCM -> 16/01 - Turn lights switch / wire, short circuit to ground
17/01 - High beam / headlight flasher switch, short circuit to ground
Shadow-memory:
33/01 - Sidelight, front right
38/01 - Sidelight, front left
3E/01 - Rear fog light faulty
ZKE -> 07/3F - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
42/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection
43/21 - Anti-theft alarm system: Interior protection rear
Shadow-memory:
8F/21 - Alarm memory: Panic modus was activated
- r.de.korte
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 02 sep 2014, 06:41
- Locatie: Brabant
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Ik heb ook een bmw scanner 1.40 besteld via Ebay.
Heb een E39 proberen uit te lezen maar krijg steeds de foutmelding:
connection error with EWS' & 'connection error with IKE
Nu heb ik hem open gemaakt en op verschillende sites gelezen dat pin 7&8 verbonden moet zijn, dit is zo.
Daarna gelezen dat een mogelijke oplossing is om pin 1&2 te verbinden, dus aan elkaar gesoldeerd.
Helaas nogsteeds dezelfde melding.
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit probleem op te lossen?
Of misschien heb ik wel de verkeerde imitatie besteld....
Heb een E39 proberen uit te lezen maar krijg steeds de foutmelding:
connection error with EWS' & 'connection error with IKE
Nu heb ik hem open gemaakt en op verschillende sites gelezen dat pin 7&8 verbonden moet zijn, dit is zo.
Daarna gelezen dat een mogelijke oplossing is om pin 1&2 te verbinden, dus aan elkaar gesoldeerd.
Helaas nogsteeds dezelfde melding.
Zijn er nog andere mogelijkheden om dit probleem op te lossen?
Of misschien heb ik wel de verkeerde imitatie besteld....
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Kun je de andere modules wel uitlezen? dan zou ik het eerder in de auto zoeken dan in de scanner. Diagnose draad naar EWS en naar IKE checken
BMW 330D Touring F31
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
En eerder: 1985: E21-316 1988: E21-315 1990: E30-316 1992: E30-316i 1993: E36-318i 1999: E36-325i 2000: E36-316i comp. 2001: E39-525tds 2002: E46-316 2005: E87-120d 2012: E46-330d 2015: E91-330d 2017: F31-330d
- mevlut0405
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 10:06
- Locatie: Noord-Holland
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Lees je het vis de obd 1 onder de motorkap of de obd2 in de auto?
BMW E90 320D 2006 AUTOMAAT
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
BMW E90 318i 2007 HANDSCHAKEL
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Iemand die het op Windows 8.1 heeft draaien en ook nog exact weet hoe die het gedaan heeft?
Ik blijf Hash fout meldingen krijgen, zou tof zijn als het gewoon op een nieuwe laptop kan ipv antieke XP bak.
Ik blijf Hash fout meldingen krijgen, zou tof zijn als het gewoon op een nieuwe laptop kan ipv antieke XP bak.
- r.de.korte
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 02 sep 2014, 06:41
- Locatie: Brabant
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Ik heb alleen de mogelijkheid om de 16pins connector te gebruiken aan de onderzijde van het stuur (zover ik weet)
er zit verder geen andere aansluiting, of deze moet in de motoruimte zijn. Auto is van 2000
Kan het ook aan de software liggen? of dat ik op windows 8 draai?
De kabel wordt gewoon herkent, drivers werken prima, software programma ziet dat de kabel is aangesloten, alleen de verbinding werkt niet.....
er zit verder geen andere aansluiting, of deze moet in de motoruimte zijn. Auto is van 2000
Kan het ook aan de software liggen? of dat ik op windows 8 draai?
De kabel wordt gewoon herkent, drivers werken prima, software programma ziet dat de kabel is aangesloten, alleen de verbinding werkt niet.....
- r.de.korte
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 02 sep 2014, 06:41
- Locatie: Brabant
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden....
Blijkbaar zit er toch nog een ronde stekker aansluiting in de motorruimte (E39), de bmw scanner werkt dan via die connector en heb je een verloopstekker nodig....heb een verloop besteld.
Hij werkt nu namelijk wel met de 16pins, getest op een 330 E46 uit 2001 en daar werkt het perfect.
Blijkbaar zit er toch nog een ronde stekker aansluiting in de motorruimte (E39), de bmw scanner werkt dan via die connector en heb je een verloopstekker nodig....heb een verloop besteld.
Hij werkt nu namelijk wel met de 16pins, getest op een 330 E46 uit 2001 en daar werkt het perfect.
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
ik krijg mijn scanner niet geinstalleerd ik krijg deze melding:
Laatst gewijzigd door Edward op 17 feb 2020, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Reden: Niet werkende links naar foto's verwijderd.
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Wat meer info graag, wat voor besturing heb je op je laptop, en hoe heb je het geïnstalleerd ??
You can't allways get what u want........
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Mijn scanner is beschikbaar voor overname. Zie viewtopic.php?f=680&t=41048
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
via de CD die er bij zit.metalman schreef:Wat meer info graag, wat voor besturing heb je op je laptop, en hoe heb je het geïnstalleerd ??
ik heb windows 7 home premium dachtk
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Je moet eerst kijken wat voor versie het is, 32 of 64 bit besturing, is het 32 bit dan moet je zelf bij apparaatbeheer de USB driver opgeven, dit wil zeggen dat je driver die op de cd staat moet aangeven als zijnde USB driver, dus handmatig installeren.GianniD schreef:via de CD die er bij zit.metalman schreef:Wat meer info graag, wat voor besturing heb je op je laptop, en hoe heb je het geïnstalleerd ??
ik heb windows 7 home premium dachtk
Voor een 64-bit besturing versie moet je een speciale driver downloaden , deze staat in dit topic vermeld, moet je even teruglezen......
You can't allways get what u want........
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Iemand in de regio Nijmegen in het bezit van zo'n scanner, die mij wil helpen met mijn 316i 1999?
Thom.
Thom.
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Ik woon in Oss en heb scanner en inpa! Obd 1 en 2
Re: BMW Scanner 1.40 [ALGEMEEN TOPIC]
Handig Topic! Ik lees op internet vanalles over INPA, SSS, DIS, TIS, BMW Scanner etc.
TIS heb ik toevallig zelf, wat als naslagwerk wel handig is.
Even wat vragen over de rest, overal kom je goedkope setjes tegen van BMW Scanner 1.40, maar ook goedkope sets met INPA, SSS, DIS en bijhorende kabel.
Wat is wijsheid, moet ik BMW Scanner zien als een programma met gelimiteerde mogelijkheden voor de "Beginner"?
Ik rij zelf een e46 318i uit 2002, en wil hem zelf uit kunnen lezen en zelf ook een paar opties aan kunnen zetten (Sluiten zodra je gaat rijden, lichten altijd aan etc.) Wat is wijsheid?
Als iemand tips heeft, alvast hartelijk dank!
TIS heb ik toevallig zelf, wat als naslagwerk wel handig is.
Even wat vragen over de rest, overal kom je goedkope setjes tegen van BMW Scanner 1.40, maar ook goedkope sets met INPA, SSS, DIS en bijhorende kabel.
Wat is wijsheid, moet ik BMW Scanner zien als een programma met gelimiteerde mogelijkheden voor de "Beginner"?
Ik rij zelf een e46 318i uit 2002, en wil hem zelf uit kunnen lezen en zelf ook een paar opties aan kunnen zetten (Sluiten zodra je gaat rijden, lichten altijd aan etc.) Wat is wijsheid?
Als iemand tips heeft, alvast hartelijk dank!