subwoofer 316i E46 1999.
subwoofer 316i E46 1999.
Hallo allemaal,
Ik wil graag een subwoofer inbouwen in mijn 316i uit 1999 (accu voorin). Nu heb ik thuis mog 2 subwoofers en 2 versterkers staan, ik moet dus kijken wat de beste combinatie is. Ik heb een after-market radio.
Mijn vraag is:
Hoe kan ik dit het beste aanpassen met de bekabeling? Waar is het het meest gunstig om mijn +, -, remote en audio kabels aan te sluiten?
Alvast bedankt!
Ik wil graag een subwoofer inbouwen in mijn 316i uit 1999 (accu voorin). Nu heb ik thuis mog 2 subwoofers en 2 versterkers staan, ik moet dus kijken wat de beste combinatie is. Ik heb een after-market radio.
Mijn vraag is:
Hoe kan ik dit het beste aanpassen met de bekabeling? Waar is het het meest gunstig om mijn +, -, remote en audio kabels aan te sluiten?
Alvast bedankt!
Re: subwoofer 316i E46 1999.
Niemand die mij advies kan geven?
- Outside the Box
Wellicht kan je op het e46 fanatic forum meer info vinden. Zitten meer mensen op. heb er zelf helaas geen ervaring mee
mijn showroom viewtopic.php?f=29&t=40928
E46 328 Coupe
E46 328 Coupe
contante + vanaf de accu voorin naar achter trekken, binnen 40 vanaf de + pool een zekeringhouder doen.
- kabel kan je vanaf kaal punt achterin de auto pakken, wil je het goed doen trek dan meteen de - kabel vanaf de accu voorin mee.
De remote kabel sluit je aan op de remote out achterop je after-market radio. Vaak is dit een blauwe of blauw witte kabeltje, maar dit kan je doormeten of er zit een labeltje aan.
- kabel kan je vanaf kaal punt achterin de auto pakken, wil je het goed doen trek dan meteen de - kabel vanaf de accu voorin mee.
De remote kabel sluit je aan op de remote out achterop je after-market radio. Vaak is dit een blauwe of blauw witte kabeltje, maar dit kan je doormeten of er zit een labeltje aan.
Oke dankjewel!The-P schreef:contante + vanaf de accu voorin naar achter trekken, binnen 40 vanaf de + pool een zekeringhouder doen.
Zo heb ik dit in mijn vorige auto ook gedaan indeedaad. Er is dus geen makkelijkere manier? Ik hoor hier en daar nog wel eens dat mensen aansluitingen van de orginele speakers gebruiken o.i.d.?
Originele voeding kabels van bestaande speakers hergebruiken?
Of bedoel je dmv high low converters?
Ik heb van beide wel eens iets gelezen. Is dat mogelijk/makkelijker?albertkoe schreef:Of bedoel je dmv high low converters?
Beide kan, mja je verpest wel je originele aansluiting in beide gevallen. Iets om over na te denken als je de auto ooit weer verkoopt.
Je hebt een after market radio, dus lijkt mij het handigst als je gewoon rca kabels van je hu naar achter trekt.
Je hebt een after market radio, dus lijkt mij het handigst als je gewoon rca kabels van je hu naar achter trekt.
Heb ik zelf ook gedaan iig, via de middentunnel, zodat je zo min mogelijk kans hebt op storingen
En de + kabel? Kan die wel via de buitenkant? Of is het door de middentunnel goed te doen?
Oja! En hoe kom ik langs mijn achterbank?
Oja! En hoe kom ik langs mijn achterbank?
+ kabel kan via buitenkant, maar welke kant dat bij jou PFL is weet ik niet. Bij mijn FL lopen de + kabels langs de rechter buitenkant iig.
De achterbank kan je eruit halen door eerst je hoofdsteunen eruit te halen en dan de bank naar je toe te trekken, startend vanaf de zijkanten. De rest wijst zich vanzelf.
De achterbank kan je eruit halen door eerst je hoofdsteunen eruit te halen en dan de bank naar je toe te trekken, startend vanaf de zijkanten. De rest wijst zich vanzelf.