Automaat gedrag
-
Automaat gedrag
Beste genieters,
Mijn automaat heeft last van vlot schakelgedrag bij lage toeren.
Iemand hier ervaring mee?
Het is ook zo dat er na het gas losgelaten te hebben, het pedaal opnieuw bedien, eerst 300tpm verhoogd voordat hij aangrijpt.
Normaal?
In afwachting.
B.v.d.
Mvg,
Vincent
Het is ook zo dat er na het gas losgelaten te hebben, het pedaal opnieuw bedien, eerst 300tpm verhoogd voordat hij aangrijpt.
Normaal?
In afwachting.
B.v.d.
Mvg,
Vincent
Re: Automaat gedrag
Klinkt niet normaal nee.
Ik zou eens een telefoontje er aan wagen naar ZF en je klachten omschrijven.
Ik zou eens een telefoontje er aan wagen naar ZF en je klachten omschrijven.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
-
Beste hj2,
Hartelijk dank voor je mail.
Ik ben twee maanden terug bij hun langs geweest en heb duidelijk vermeld wat ik ervaar.
Echter kon dhr. Carl-Jörg Sagert geen rare ontdekkingen waarnemen. Vertelde mij dat de wagen naar behoren rijd.
De automaat heeft daar onderhoud gehad qua nieuwe olie, magneten, kogeltjes, filter en pakkingen enz.
De auto rijd voor de rest heerlijk, echter zat ik te denken aan hydraulisch iets, remkoppeling of iets etc.
Mijn Hardyschijf is vermoedelijk ook klaar om uitgewisseld te worden, misschien dat daar de speling in het toerental vandaan komt, omdat ie dan niet direct aangrijpt.
Van het weekend maar eens controleren.
In ieder geval bedankt.
Fijn weekend.
Mvg,
Vincent
Hartelijk dank voor je mail.
Ik ben twee maanden terug bij hun langs geweest en heb duidelijk vermeld wat ik ervaar.
Echter kon dhr. Carl-Jörg Sagert geen rare ontdekkingen waarnemen. Vertelde mij dat de wagen naar behoren rijd.
De automaat heeft daar onderhoud gehad qua nieuwe olie, magneten, kogeltjes, filter en pakkingen enz.
De auto rijd voor de rest heerlijk, echter zat ik te denken aan hydraulisch iets, remkoppeling of iets etc.
Mijn Hardyschijf is vermoedelijk ook klaar om uitgewisseld te worden, misschien dat daar de speling in het toerental vandaan komt, omdat ie dan niet direct aangrijpt.
Van het weekend maar eens controleren.
In ieder geval bedankt.
Fijn weekend.
Mvg,
Vincent
Mr. Yellow schreef:Beste genieters,
Normaal?
In afwachting.
B.v.d.
Mvg,
Vincent
Je kan proberen je automaatbak te resetten misschien dat het helpt. Ik heb ergens in dit
forum gelezen, dat je je bak dan opnieuw inleerd/inrijdt.
Resetten die je door:
1. contactsleutel in stand 1
2. gaspedaal helemaal intrappen (helemaal door je kickkdown heen) en dan na 30 sec. loslaten
3. auto starten
nu wordt je bak ingeleerd op jou rijstijl. succes!
Gr. Blackbeauty
-
Beste BB,
Goedemiddag.
Ik had van deze reset nog nooit iets vernomen. Heb hem uitgevoerd en tot mijn verbazing werkt de automaat beter als voorheen.
Thanks voor je advies.
Fijne avond.
Mvg,
Vincent
Goedemiddag.
Ik had van deze reset nog nooit iets vernomen. Heb hem uitgevoerd en tot mijn verbazing werkt de automaat beter als voorheen.
Thanks voor je advies.
Fijne avond.
Mvg,
Vincent
Mag ik vragen wat de kosten waren voor het spoelen van je automaat?
Heb ook contact met ZF opgenomen €650,-.
BMW Venlo geeft hetzelfde bedraag aan
Mvg,
Bryan
Heb ook contact met ZF opgenomen €650,-.
BMW Venlo geeft hetzelfde bedraag aan
Mvg,
Bryan
Bij ZF krijg je meer. Ze halen het brein onder de automaat vandaan en reinigen dit intern ook. Dan plaatsen ze nieuwe drosselplaatjes en nieuwe terugslagkleppen. Resultaat is een iets betere automaat. Indien je automaat sterk vervuild was, gaat hij als nieuw aanvoelen.