micadema schreef:Goedendag !!
Ik heb supergoede ervaringen met de BMW specialist OFFENGA te franeker !!
Een vertrouwd top adres met het laagste werkplaats tarief van nederland
Offenga Special Car Parts
Van Harinxmaweg 10
8801 AV Franeker
Tel: 0031 (0)517-390379
E-mail :
Info@offenga.nl
Openingstijden :
Maandag t/m vrijdag : 08:00u - 17:30u
Zaterdag : 08:00u - 12:00u
Mijn ervaringen zijn iets anders met deze specialist...
Gisteren bij Offenga in Franeker geweest voor een grote beurt en het verwijderen van de swirlflaps. Het was op zijn zachts gezegd nog al een ontnuchterende ervaring.
Om 08.00 was ik daar voor onderhoud, dus auto neergezet en doorgenomen wat er moest gebeuren. Na een paar uur rondhangen met mijn vrouw in Franeker om 14.00 een beetje terug gelopen om de auto weer op te halen, daar aangekomen was de auto bijna klaar dus even wachten, betalen en weer naar huis.
Tenminste dat was het plan...
De monteur was klaar met zijn werkzaamheden en kwam terug van de proefrit en vroeg aan mij of er problemen met de turbo waren omdat hij de auto niet zo snel vond. Ook vond de monteur allerlei storingen mbt de turbo, verhaal kwam bij mij nogal vreemd over. Auto is een paar weken daarvoor voor reparatie bij een andere garage geweest en die is tot in den treuren uitgelezen en gedaan en er was geen storing te bekennen toen. Ik vroeg aan de monteur of het niet kon zijn dat het een 525d is en dat deze minder vlot is dan een 530d. Ja dat kon het wel zijn volgens de monteur. Dus klaar, betalen en naar huis. Na het betalen van €600, huiswaarts! of tenminste die illusie had ik..
Voor de deur viel mij nog niets op, klinkerweg door industrie/woon wijk dus puur op koppel naar de provincialeweg. Op de rotonde reed een oudere man 5 km per uur, dus na het verlaten even erlangs. Nee dus, totaal geen vermogen, desondanks dat de man totaal geen vaart maakte kon ik er niet langs komen, dat was niet goed, dus terug. Bij de volgende rotonde rond en weer terug, halverwege de weg sloeg de auto geheel af en wilde ook niet meer aanslaan. Auto laten uitrollen en wegzetten en teruglopen.
Bij aankomst bij Offenga mijn verhaal gedaan (naar later bleek met Jacob Offenga de eigenaar) Die vond het maar een vaag verhaal(letterlijke woorden), ik als zowel mijn vrouw stonden geheel perplex, alsof wij zoiets zouden verzinnen? De auto werd door de garage opgehaald en men ging kijken. Na 1.5 uur in de wachtruimte gezeten te hebben waar wij totaal geen uitleg, koffie of wat dan ook aangeboden kregen maar omgelopen zelf de werkplaats in om te kijken hoe en wat. Daar bleek de auto weer open te liggen.
Het inlaatspruitstuk was ontploft/gesmolten omdat de monteur een slang vergeten was (verhaal monteur) Er moest dus een andere op, die inmiddels al op de werkbank lag. Het inlaatspruitstuk was tweedehands wat gemonteerd werd, op zich niks mis mee maar deze zat helemaal voor met roetaanslag. Dit was normaal en hadden ze allemaal volgens de monteur. Ik zag de rand met roet zitten en de EGR schroefde men er zo op en klaar, niks alsnog schoonmaken.
Enigszins onthutst liepen wij weer de werkplaats uit, buiten kwamen wij de werkplaatschef tegen. Wij wisten dit niet, dit bleek later uit het gesprek. Aangegeven wat wij van de gang van zaken vonden en hij verontschuldigde zich over wat er gebeurt was, dat niemand (incl de eigenaar) de moeite had genomen ons te woord te staan of ons koffie aangeboden had tijdens het wachten en dat het spruitstuk zo gemonteerd werd. Hij zou het gelijk opnemen met de monteur en kwam er op terug!
Dit was het laatste wat wij vernomen van de werkplaatschef... nooit meer gezien...
Na enige tijd buiten te hebben gewacht maar weer de wachtruimte in, desondanks dat de eigenaar 5 meter van mij af zat kon hij toch nog steeds niet de moeite nemen ons te woord te staan. Bij ons was het kookpunt inmiddels bereikt en zijn het gesprek maar met hem zelf aangegaan. Hij verbaasde zich nogal dat ik enigszins boos was, ik kon toch zien dat hij met klanten bezig was, de telefoon gaat steeds (zitten 4 man achter balie) en tja, hij heeft gewoon geen tijd voor mij, hij was met klanten bezig. Stom van mij, ik had natuurlijk al betaald en was blijkbaar geen klant meer.
Op mijn vragen, waarom wordt een auto meegegeven die totaal geen vermogen heeft na een proefrit, waarom staat niemand ons te woord of bied iets van koffie of verontschuldigingen aan en waarom monteert men een gebruikt en vervuild inlaatspruitstuk zonder reiniging, kwam als antwoord, jullie kunnen nu wel koffie krijgen... Gelukkig zag ik mijn auto weer voorbij komen en was de monteur net klaar met de proefrit, die gaf ons de sleutel en konden wij weer weg.
Alhoewel ik dacht een goede keuze te maken door de auto naar Offenga te brengen en daar 200km voor te rijden en 8 uur te hangen in Franeker, had ik hem beter elders kunnen brengen. Wellicht is het best een goede garage, maar de wijze waarop men dit afgehandeld heeft is ronduit stuitend. En uiteindelijk duur, ik heb namelijk in het geheel geen vertrouwen in hoe de "reparatie" van het spruitstuk is gedaan en zal de auto straks naar de garage brengen om de boel te laten demonteren en te laten controleren en schoonmaken.
Offenga, gewoon een afrader.