Goedemorgen forum:

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Hkle769

Goedemorgen forum:

Bericht door Hkle769 » 14 sep 2014, 13:29

Zoals jullie zien ben ik al meer dan 25 jaar BMW liefhebber:

Ben lang geleden ooit begonnen met een E21-318 op LPG met (te) veel kilometers en (te) veel problemen. Daarna snel overgestapt op een E30-316i en daar veel plezier aan beleefd, toen overgestapt op een 318i-E36, waarvan de distributieriem het begaf als gevolg van slecht onderhoud door mijn garage, noem geen namen maar kennelijk is het afrekenen van beurtjes 'met alleen een poetslap over het kleppen deksel' ook in Limburg gemeengoed.

Kort daarop een nieuwe E46-328ci met alle toeters en bellen gekocht en deze een klein jaar gereden. Daarna ben ik naar het buitenland vertrokken voor mijn baas voor 2-1/2 jaar, deze toen verkocht aan mijn baas.

Bij terugkomst een E46-330D nieuwe sedan gekocht met alle toeters en bellen. Geweldige machine. Maar na 300.000 km helaas RIP moeten verklaren als gevolg van, in tweede instantie, foute diagnostiek, defecte turbo v.v. a raison 2600,- waarna 3 later maanden, de automatische bak het begaf. Volgens experts moest je dus na 150.000 km de bak spoelen is bij mij helaas dus nooit gebeurt nog ben ik daar ooit op gewezen. Tevens bleek de oorspronkelijke turbo kaduuk als gevolg van een lekkage waardoor de dieselpomp diesel in het Oliecarter spoot --> Turbo (weer) RIP ! Alleen Turbo v.v. help dan dus niet ! De EURO 6000,- die dat zou kosten was toch te gek vond ik. Zeker nadat ik kort daarvoor EURO 2600,- had uitgegeven aan reparaties. Als ik tijd en plek had gehad had ik hem opgeslagen en was ik op zoek gegaan naar een nieuw blok maar ja that's life :leip: (snik).

Dit alles had tot gevolg dat ik nu een E-60 530i rijd die ik tweedehands kocht als 'goedmakertje' van de garage voor een schappelijke prijs. Mijn grote droom is nog altijd een M5 of een M3 te bezitten en dat gaat ook een keer lukken. Kwestie van tijd en geduld.

Ik hoop op het forum veel liefhebbers tegen te komen met trucs en tips voor goed onderhoud, DIY, places to go, en delen van veel positieve en dus ook (helaas) negatieve ervaringen met het eigenaar zijn van een BMW.

Groeten Hans

Bart70
Contacteer:

Re: Goedemorgen forum:

Bericht door Bart70 » 14 sep 2014, 14:15

Welkom en wat een historie zeg, hoop dat nooit mee te maken.

Afijn, hier op het forum vind je voldoende info over de E60.

Enne, fotootjes zijn ze gek op hier :leip:

Quadrantz

Bericht door Quadrantz » 14 sep 2014, 17:17

Welkom Hans!

Flinke BMW geschiedenis heb je er al op zitten :). Erg balen van de problemen die je had met de 330D. Ik mag nog niet klagen met mijn 320D waar ook een automaat in zit (heb ik laten spoelen bij 250K).

Hopelijk heb je veel plezier met de E60 3L benzine (m'n pa heeft deze ook gereden, rijdt erg goed!) :duim:

Angelo-V

Bericht door Angelo-V » 17 sep 2014, 15:34

Welkom op BimmerPortal :)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”