E36 Coupe elec. ramen fail
E36 Coupe elec. ramen fail
Oke sinds gister heb ik spoken in mijn auto….
Ik rij weg, mooi weer dus rol de raampjes omlaag, ben de straat nog niet uit of ze gaan uit zichzelf weer omhoog?
Oke vreemd, dus ik wil ze weer laten zakken… geen response… Voor het stoplicht doe ik me deur ff open en dicht en hij werkt weer, nou prima denk ik kromme volt zeker!
Paar straten verder doet hij het weer, dit keer druk ik meteen de knoppen in en ze zakken weer, dit gebeurde en paar keer en toen bleven ze netjes omlaag. Kom ik op bestemming aan, wil de ramen sluiten: ja fijn…. weer geen response sta je dan! Toen een paar dingen geprobeerd contact aan uit, en ze sloten weer?
Hij heeft het niet continu wat het probleem zoeken vrij lastig maakt, maar ben nogal bang dat ik dalijk ineens met open ramen op bestemming sta en dus geen kant uit kan! Heeft iemand een idee waar ik dit kan zoeken?
Ik heb zelf al van 1 iemand horen zeggen relais, was benieuwd of er iemand ervaring had met dit probleem?
Mvg,
Danny
Ik rij weg, mooi weer dus rol de raampjes omlaag, ben de straat nog niet uit of ze gaan uit zichzelf weer omhoog?
Oke vreemd, dus ik wil ze weer laten zakken… geen response… Voor het stoplicht doe ik me deur ff open en dicht en hij werkt weer, nou prima denk ik kromme volt zeker!
Paar straten verder doet hij het weer, dit keer druk ik meteen de knoppen in en ze zakken weer, dit gebeurde en paar keer en toen bleven ze netjes omlaag. Kom ik op bestemming aan, wil de ramen sluiten: ja fijn…. weer geen response sta je dan! Toen een paar dingen geprobeerd contact aan uit, en ze sloten weer?
Hij heeft het niet continu wat het probleem zoeken vrij lastig maakt, maar ben nogal bang dat ik dalijk ineens met open ramen op bestemming sta en dus geen kant uit kan! Heeft iemand een idee waar ik dit kan zoeken?
Ik heb zelf al van 1 iemand horen zeggen relais, was benieuwd of er iemand ervaring had met dit probleem?
Mvg,
Danny
>>>>Showroom E36's<<<<
- Ramon 325 Vanos
Re: E36 Coupe elec. ramen fail
Hey danny
Heb je niet ergens een kabel breuk tussen de deur en chassies.
Heb je niet ergens een kabel breuk tussen de deur en chassies.
Weet ik niet, ik wil me ff met wat oplossingen oriënteren voordat ik ga zoeken,
Ik dacht zelf misschien aan een Relais, kabelbreuk in beide deuren lijkt me zo apart namelijk?
Ik dacht zelf misschien aan een Relais, kabelbreuk in beide deuren lijkt me zo apart namelijk?
>>>>Showroom E36's<<<<
- bimmer-jeroen
Relais zitten er niet in,
(ik heb toen in mijn sedan voor en achter elektrische ramen ingebouwd Origineel uitgebouwd en bij mij er weer in.
toen ben ik geen relais tegen gekomen. je hebt wel 2 kastjes waarbij in 1kastje het een en ander geschakeld wordt (maar dat geen standaard relais).
Dit kastje zit achter je dashboard kastje en heet ...grond module oid. Als je daar op googeld kom je het e.a wel tegen want hier gaat het weleens fout.
Sucses!
(ik heb toen in mijn sedan voor en achter elektrische ramen ingebouwd Origineel uitgebouwd en bij mij er weer in.
toen ben ik geen relais tegen gekomen. je hebt wel 2 kastjes waarbij in 1kastje het een en ander geschakeld wordt (maar dat geen standaard relais).
Dit kastje zit achter je dashboard kastje en heet ...grond module oid. Als je daar op googeld kom je het e.a wel tegen want hier gaat het weleens fout.
Sucses!
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Maar de oudere e36 heeft volgens mij nog wel losse relais.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Betreft hier een 95'er, ik heb geen flauw idee waar de techniek van de ramen is aangepast ofzo dit gebied van de auto heb ik mij nog niet echt in hoeven verdiepen eerder!
>>>>Showroom E36's<<<<
Nja ik weet niet wanneer, maar als je in het bentley manual kijkt staat t wel aangegeven bij de elektrische schema's
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Kan liggen aan een defect relais in de ZKE module (na 1994). Deze zit achter het dashboardkastje.
Ja daar neig ik dus idd ook naar, is dat relais los te vervangen of moet de hele ZKE module gewisseld worden?
Maar zo te horen is dit dus niet een vaak voorkomend probleem? Aangezien er niet meteen mensen bijna zeker 1 oorzaak kunnen noemen
Maar zo te horen is dit dus niet een vaak voorkomend probleem? Aangezien er niet meteen mensen bijna zeker 1 oorzaak kunnen noemen
>>>>Showroom E36's<<<<
Je zou het eruit kunnen solderen en vervangen met eenzelfde relais maar ik denk dat een andere ZKE module van bijv. een autosloperij scoren de kortste klap is.
Laatst gewijzigd door wiren op 08 okt 2014, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.