vering
vering
hallo ik heb een 530d touring e61 2004
ben bij bmw garage geweest die vertelde mij dat het linkse veerelement lekte en dat hij aan beide zijde vervangen moet worden .
tesamen met de spoorstangen en verbinding stangen.
maar daar kreeg een dikke offerte van .
nu is het geval dat ik best handig ben en bij verschillende voertuigen de fusee kogels remblokken e.d.ook vervangen heb.
nu is mijn vraag is dit zelf te vervangen met gewone krik en kan iemand mij vertellen of ik ergens speciaal
op moet letten.
nou ik hoop dat iemand mij tips kan geven of kan helpen .
mvg harry
ben bij bmw garage geweest die vertelde mij dat het linkse veerelement lekte en dat hij aan beide zijde vervangen moet worden .
tesamen met de spoorstangen en verbinding stangen.
maar daar kreeg een dikke offerte van .
nu is het geval dat ik best handig ben en bij verschillende voertuigen de fusee kogels remblokken e.d.ook vervangen heb.
nu is mijn vraag is dit zelf te vervangen met gewone krik en kan iemand mij vertellen of ik ergens speciaal
op moet letten.
nou ik hoop dat iemand mij tips kan geven of kan helpen .
mvg harry
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 26 dec 2013, 21:47
Re: vering
Misschien staat het in de Haynes owners repair manual. Die kun op marktplaats vinden of goedkoop bij Amazon.co.uk bestellen.
Dan moet je de 5 series sept 2003 to 2010 versie hebben.
Dan moet je de 5 series sept 2003 to 2010 versie hebben.
Re: vering
Stealer geeft al gauw aan dat er iets lekt, met name de demper, bij mij ook, is echter zo minimaal dat je hier nog makkelijk heel lang mee door kunt rijden zonder dat je daar ook maar iets van merkt, niet al te zwaar nemen die bevindingen van de stealer, beter naar de specialist gaan en een eerlijke mening vragen
Re: vering
Je bedoeld neem ik aan je veerbalg van je luchtvering. ? of voorzijde
Re: vering
Je moet over een goed assortiment basis gereedschap beschikken, en voor hetgeen je beschrijft zal je minstens een smeerput, of beter nog een hefbrug nodig hebben.
Re: vering
Is het nu voor of achter ?
Re: vering
hoi vering
sorry voor de late reactie,ik had deze snelle reactie niet verwacht .
dank je hiervoor !
maar het betreft wat lekkage betreft idd de voorvering.
mijn bmw rammel wel behoorlijk.
dus als ik mijn spoorstangen toch moet vervangen dan kan ik ook wel meteen de veerpoten ook meteen doen denk ik
en wat die luchtbalg achter betreft denk ik ook dat ze de boel redelijk opblazen kwa noodzakelijkheid.
mijn bmw moet in november gekeurd worden dus dan kan ik het zelf bij het keuringsstation.
sorry voor de late reactie,ik had deze snelle reactie niet verwacht .
dank je hiervoor !
maar het betreft wat lekkage betreft idd de voorvering.
mijn bmw rammel wel behoorlijk.
dus als ik mijn spoorstangen toch moet vervangen dan kan ik ook wel meteen de veerpoten ook meteen doen denk ik
en wat die luchtbalg achter betreft denk ik ook dat ze de boel redelijk opblazen kwa noodzakelijkheid.
mijn bmw moet in november gekeurd worden dus dan kan ik het zelf bij het keuringsstation.
Re: vering
en ik had al een vermoeden dat ik minimaal een smeerput nodig zou hebben.
maar fijn dat je dat even bevestigd dan begin ik er zelf niet aan .
wel ben heb ik inmiddels de onderdelen op gesnord .
dit via een sloperij in made ze hebben een jonge e61 binnen gekregen met zeer wijnig km op de teller.
was eigelijk nieuw via bmw dealer meer dan 1100 krijt nu nog geen vierhonderd voor alles incl luchtbalgen weerszijde
niet duur toch?
maar fijn dat je dat even bevestigd dan begin ik er zelf niet aan .
wel ben heb ik inmiddels de onderdelen op gesnord .
dit via een sloperij in made ze hebben een jonge e61 binnen gekregen met zeer wijnig km op de teller.
was eigelijk nieuw via bmw dealer meer dan 1100 krijt nu nog geen vierhonderd voor alles incl luchtbalgen weerszijde
niet duur toch?
Re: vering
sorry jongens [joep/janbellen/bart en cooler]
top dat jullie zo snel reageerde !!!!
top dat jullie zo snel reageerde !!!!
Re: vering
echt vertrouwen in de bmw dealer heb ik ook niet .
bij mijn vorige e60 had ik een vocht probleem onder mijn reserve wiel .
de dealer had gekeken en kwam met kosten post van 1500 euries.
ik heb zelf de modules die ondermijn reserve wiel in het water hadden gelegen maar binnenin gelukkig nog
niet aangetast waren met tandenborstel schoon gemaakt en heb nergens geen last meer van gehad .
ben er twee uurtjes zelf mee bezig geweest .
gr harry
bij mijn vorige e60 had ik een vocht probleem onder mijn reserve wiel .
de dealer had gekeken en kwam met kosten post van 1500 euries.
ik heb zelf de modules die ondermijn reserve wiel in het water hadden gelegen maar binnenin gelukkig nog
niet aangetast waren met tandenborstel schoon gemaakt en heb nergens geen last meer van gehad .
ben er twee uurtjes zelf mee bezig geweest .
gr harry
Re: vering
Is normaal dat een dealer dit voorsteld.
Ik heb momenteel een TV waar water ingekomen is. Gezien dit een verzekering geval is wil ik een nieuwe.
Probleem is dat na verloop er oxidatie kan/zal optreden in de Electronics en de boel alsnog stuk gaat. Herstellen is praktisch onmogelijk.
Enigste lange termijn oplossing is het vervangen van de modules. Daarom dat de dealer dat zal doen.
Als hij probeert de modules te drogen en ze na enige tijd alsnog stuk gaan dan slaat hij een slecht figuur.
Ongetwijdeld staat in de BMW instructies naar de garages dat ze modules moeten vervangen die in water gestaan hebben. En terecht is de enigste oplossing waarop zij enige garantie kunnen geven.
Ik heb momenteel een TV waar water ingekomen is. Gezien dit een verzekering geval is wil ik een nieuwe.
Probleem is dat na verloop er oxidatie kan/zal optreden in de Electronics en de boel alsnog stuk gaat. Herstellen is praktisch onmogelijk.
Enigste lange termijn oplossing is het vervangen van de modules. Daarom dat de dealer dat zal doen.
Als hij probeert de modules te drogen en ze na enige tijd alsnog stuk gaan dan slaat hij een slecht figuur.
Ongetwijdeld staat in de BMW instructies naar de garages dat ze modules moeten vervangen die in water gestaan hebben. En terecht is de enigste oplossing waarop zij enige garantie kunnen geven.
Laatst gewijzigd door tom_il op 25 sep 2014, 20:58, 2 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: vering
Hoi hobbelen,
De BMW dealer is in sommige zaken erg goed,maar over het algemeen erg duur en verbazend genoeg meestal niet de kennis die bij een BMW specialist vaak wel aanwezig is, op het gebied van specifieke niet alledaagse problemen heb ik het dan over.
Hier op het forum vind je ook een topic met BMW specialisten, en uiteraard zitten er ook een aantal op het forum zelf, alleen niet beroepsmatig dan.
Mijn advies, zoek een BMW specialist in jouw buurt op of probeer een afspraak te maken met een van de enkele specialisten hier op het forum, die doen dit niet beroepsmatig maar zijn wel vakkundig.
Succes !
De BMW dealer is in sommige zaken erg goed,maar over het algemeen erg duur en verbazend genoeg meestal niet de kennis die bij een BMW specialist vaak wel aanwezig is, op het gebied van specifieke niet alledaagse problemen heb ik het dan over.
Hier op het forum vind je ook een topic met BMW specialisten, en uiteraard zitten er ook een aantal op het forum zelf, alleen niet beroepsmatig dan.
Mijn advies, zoek een BMW specialist in jouw buurt op of probeer een afspraak te maken met een van de enkele specialisten hier op het forum, die doen dit niet beroepsmatig maar zijn wel vakkundig.
Succes !
Re: vering
oke top
ik ben het met je eens dat de dealer wel de kennis heeft.
maar ze kunnen mij toch de optie geven om ze schoon te maken met alle risico van dien,
als ik met een auto aan kom met 280.000 op de teller.
of zie ik het dan kort door de bocht ?
ik ben het met je eens dat de dealer wel de kennis heeft.
maar ze kunnen mij toch de optie geven om ze schoon te maken met alle risico van dien,
als ik met een auto aan kom met 280.000 op de teller.
of zie ik het dan kort door de bocht ?
Re: vering
Dealers zijn redelijk strikt gebonden.
Zulke dingen doe je beter niet bij een officiële dealer.
Zulke dingen doe je beter niet bij een officiële dealer.
525d E61 2007 pre-LCI