Alternatief Dynavin
Re: Alternatief Dynavin
Ik heb zelf een(non android) Dynavin d99+. En er mankeert nogal wat aan hoor.
* Zenders worden soms zomaar tijdens het rijden "vergeten" waardoor je alle zenders weer op moet zoeken.
* Het telefoonboek van de carkit werkt ontzettend traag.
* Het beeld blijft soms gewoon op zwart staan na het aanzetten.
* Bladeren door mp3 mappen kan soms erg traag gaan en soms helemaal vast lopen.
* Mijn scherm, linksboven vertoont al voor de 2e keer een luchtbubbel onder de screenprotector.
* Zenders worden soms zomaar tijdens het rijden "vergeten" waardoor je alle zenders weer op moet zoeken.
* Mijn scherm, linksboven vertoont al voor de 2e keer een luchtbubbel onder de screenprotector.
-
Ik heb zelf ook een Dynavin D99+ de non Andriod versie en die van mij werkt prima en ben er toch wel zeer tevreden over. Ook voor Dynavin gekozen omdat het een duits bedrijf is en als je problemen hebt het met hun direct kan regelen.
Had een half jaar terug het probleem dat na een las aktie aan mijn auto mijn Dynavin niet meer aan ging, kon de unit gewoon naar duitsland op sturen en kreeg hem netjes gefixt terug voor een zeer net bedrag van 100 eu. Mobo en powersupply waren vervangen en hij doet het weer super.
Had een half jaar terug het probleem dat na een las aktie aan mijn auto mijn Dynavin niet meer aan ging, kon de unit gewoon naar duitsland op sturen en kreeg hem netjes gefixt terug voor een zeer net bedrag van 100 eu. Mobo en powersupply waren vervangen en hij doet het weer super.
Meeste Issues is toch software gerelateerd. Op hardware gebied zit de dynavin wel goed in elkaar alleen zou ik de pop geluid bij het starten van je auto niet erbij willen hebben om een voorbeeld te noemen.B.I.Jager schreef:Ik heb zelf een(non android) Dynavin d99+. En er mankeert nogal wat aan hoor.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Ik heb een aantal jaar geleden ook gezocht naar deze chinese radio's en toen een hualingan model aangeschaft.
deze is te vergelijken met de eerste dynavin versies, maar na een tijdje was ik de bugs al beu.
Het standaard geluid van de e46 modellen vond ik al wat magertjes en deze units verbeterde dat niet echt.
Ik heb uiteindelijk besloten om een Nexus 7 tablet in te bouwen en ben erg tevereden over het functioneren ervan.
Het heeft wel wat inbouw tijd gekost, maar achteraf had het allemaal wel eenvoudiger gekunt.
zie onderstaande link voor een simpele installatie die ook niet erg duur is in verhouding tot de dynavin en avin modellen.
http://www.ironlight.us/products/
Als er intresse is, wil ik mijn installatie ook weleens beschrijven.
Deze gaat verder dan in de link word beschreven, stuurwielbediening, offline radio etc.
deze is te vergelijken met de eerste dynavin versies, maar na een tijdje was ik de bugs al beu.
Het standaard geluid van de e46 modellen vond ik al wat magertjes en deze units verbeterde dat niet echt.
Ik heb uiteindelijk besloten om een Nexus 7 tablet in te bouwen en ben erg tevereden over het functioneren ervan.
Het heeft wel wat inbouw tijd gekost, maar achteraf had het allemaal wel eenvoudiger gekunt.
zie onderstaande link voor een simpele installatie die ook niet erg duur is in verhouding tot de dynavin en avin modellen.
http://www.ironlight.us/products/
Als er intresse is, wil ik mijn installatie ook weleens beschrijven.
Deze gaat verder dan in de link word beschreven, stuurwielbediening, offline radio etc.
- DJLeonardo
Het lijkt me heel zinnig om daar een DIY van te maken, daar ga je wel wat mensen blij mee maken naarmate er meer en meer 16:9 navi's van ouderdom sneuvelen. Het liefst zou ik zelf een ipad mini inbouwem maar meer dan er over mijmeren heb ik nog niet gedaan.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Dat ziet er niet verkeerd uit inderdaad. Heb je al zo'n unit besteld inmiddels?Joostb schreef:Ik kwam via een duitse site hier bij;
http://www.erisin.com/index.php?main_pa ... eyword=e46
prijzen tussen de 250 en 350 euro, toch een koopje en volgens de duitse site werkt het gewoon prima![]()
bron http://www.e46fanatics.de/car-hifi-mult ... eview.html
Klinkt wel als een aardig alternatief voor m'n business-cd die ik steeds minder gebruik door dat geklooi met cd's. Toch eens kijken of die dingen nog voor een fatsoenlijke prijs weg kunnen.
ken wel iemand voor je business cd unit hoor
van welk jaar is die unit?

Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Geen idee, heb er zelf tweedehands ook de hoofdprijs voor betaald omdat het één van de weinig units in omloop is die ook mp3-cd's afspeelt (die units werden pas einde van de cyclus geleverd).
Maar ik zal me eerst eens moeten verdiepen...pagina of 20 Duits gelezen en toen was ik het wel moe, nog een hoop te gaan dus
. Punt is dat ik altijd wel benieuwd ben naar ervaringen op de lange termijn... unit moet wel een paar jaar mee en moet meerdere uren per dag draaien, dus ik wil wel weten of huidige eigenaren na een tijdje nog tevreden zijn. 
Maar ik zal me eerst eens moeten verdiepen...pagina of 20 Duits gelezen en toen was ik het wel moe, nog een hoop te gaan dus

ja Avin Avant 2 zou zowat het beste zijn dat er nu te koop is voor E46 en E39vegito schreef:Dynavin is wel goed unit als je daarvoor gaat dan heb je wel een kwaliteit product. Ik zou je toch aanraden om naar AVIN 2 te gaan kijken deze is net beter afgewerkt op software.
op Vlaams bimmerboard.be forum, doen ze een Group buy, hier meer info.:
http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=48731.0
-
Als die business-versie mp3 af kan spelen dan hoef ik geen Dynavin, alhoewel het een heel mooi speeltje is.Mikkie schreef:Geen idee, heb er zelf tweedehands ook de hoofdprijs voor betaald omdat het één van de weinig units in omloop is die ook mp3-cd's afspeelt (die units werden pas einde van de cyclus geleverd).
Maar ik zal me eerst eens moeten verdiepen...pagina of 20 Duits gelezen en toen was ik het wel moe, nog een hoop te gaan dus. Punt is dat ik altijd wel benieuwd ben naar ervaringen op de lange termijn... unit moet wel een paar jaar mee en moet meerdere uren per dag draaien, dus ik wil wel weten of huidige eigenaren na een tijdje nog tevreden zijn.
Maar die dikke 700,- euro houden me gewoon tegen, ook al is t android.
Ik heb toen gekozen voor een nexus 7, omdat er iemand een speciale kernel heeft gemaakt voor auto installatie (Timur).DJLeonardo schreef:Het lijkt me heel zinnig om daar een DIY van te maken, daar ga je wel wat mensen blij mee maken naarmate er meer en meer 16:9 navi's van ouderdom sneuvelen. Het liefst zou ik zelf een ipad mini inbouwem maar meer dan er over mijmeren heb ik nog niet gedaan.
De nexus 7 (2013) is een hoogwaardig android toestel, wat supersnel reageert en oneindig veel mogelijkheden bied voor de toekomst.
Er zijn vele apps beschikbaar, die gebasseerd zijn voor auto install, zoals digital car en ultra car home.
Ik weet niet of je met andere apparaten hetzelfde kunt bereiken, heb ooit een youtube filmpje gezien van een ipad in een e46, zag er wel goed uit.
De chinese units, ik bedoel dus de avin en dynavins, ogen erg mooi, maar na een tijdje komen plots gebreken.
Iedereen stelt andere eisen aan apparatuur, ik ben in iedergeval meteen ziek als iets begint te haperen of niet meer werkt.
- DJLeonardo
Och ja, ik ben dr ook zo een... Alles moet perfect. Vermoeiend en duur kan dat soms zijn.Strike schreef:
ik ben in iedergeval meteen ziek als iets begint te haperen of niet meer werkt.

BMW E90 330iA, BMW E87 118i
hang m'n tabletje gewoon met Brodit ter hoogte vd middenste roosters,
ziet er zo ongeveer uit
http://www.abload.de/img/imag00270xlou.jpg
is niet zo proper als ingebouwd natuurlijk, maar heeft ook z'n voordelen, niet alleen de kost maar ook feit dat je geen ingebouwde toestellen moet beginnen terugsturen, die tablet gebruik ik ook als ik in stad wandel en weg niet ken...
ziet er zo ongeveer uit
http://www.abload.de/img/imag00270xlou.jpg
is niet zo proper als ingebouwd natuurlijk, maar heeft ook z'n voordelen, niet alleen de kost maar ook feit dat je geen ingebouwde toestellen moet beginnen terugsturen, die tablet gebruik ik ook als ik in stad wandel en weg niet ken...