Zit er verschil tussen 330 en overige E46 draagarmen?JzAero schreef:Liefst houd ik de draagarmen en handrem origineel.
BMW 328i E46 || Nieuwe Motor M52B28TU Gekocht!
Re: BMW 328i E46 || Nieuwe Foto's P85 || Perfo Brakes?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: BMW 328i E46 || Nieuwe mod - Zimmermann, 330i remmen
En we zijn begonnen met het spuiten van de klauwtjes. Tot zo ver alleen de voorste klauwen 'af'. Koste een hoop tijd, ik ben met een staalborstel eroverheen gegaan om de roestplekken weg te krijgen. Vervolgens heb ik de remklauwen nog op verschillende plekken geschuurd. Dit kostte bij elkaar voor twee klauwen zo'n 3 uur. Eén van de twee klauwen is gestraald. Aan de buitenzijde zie je dat verschil nauwelijks, aan de binnenkant van de klauw is dat verschil wel duidelijk te zien. Natuurlijk zie je de binnenkant toch niet, dus maakt dat mij niet zoveel uit.
Eerst in de primer (2-laags)
Vervolgens de eerste laag kleur eroverheen
Dat ziet er al redelijk uit
Vervolgens na aanbrengen eerste laag blanke lak en een korte tijd drogen, het geheel omgedraaid voor de binnenkant!
De remzadel ook gespoten uiteraard!
Het eindresultaat na de laatste paar lagen blanke lak
Al met al vind ik het een redelijk zachte kleur, het valt niet ontzettend op zoals felgeel of rood, wat ook niet bij mijn auto past. Daarom toch voor een metallic kleur gekozen en ben er zelf erg tevreden mee. De twee voorste remklauwen hebben mij zo'n 5-6 uur totaal gekost, van voorbewerking tot aan blanke lak. Het zou nog langer duren als ze niet uit elkaar gehaald waren en eentje niet gestraald zou zijn. Morgen de twee andere klauwtjes in de primer zetten en ervoor zorgen dat ze 4 oktober gereed zijn voor montage! Mits ik de Ferodo DS2500 blokken op tijd ontvang dan!
Eerst in de primer (2-laags)
Vervolgens de eerste laag kleur eroverheen
Dat ziet er al redelijk uit
Vervolgens na aanbrengen eerste laag blanke lak en een korte tijd drogen, het geheel omgedraaid voor de binnenkant!
De remzadel ook gespoten uiteraard!
Het eindresultaat na de laatste paar lagen blanke lak
Al met al vind ik het een redelijk zachte kleur, het valt niet ontzettend op zoals felgeel of rood, wat ook niet bij mijn auto past. Daarom toch voor een metallic kleur gekozen en ben er zelf erg tevreden mee. De twee voorste remklauwen hebben mij zo'n 5-6 uur totaal gekost, van voorbewerking tot aan blanke lak. Het zou nog langer duren als ze niet uit elkaar gehaald waren en eentje niet gestraald zou zijn. Morgen de twee andere klauwtjes in de primer zetten en ervoor zorgen dat ze 4 oktober gereed zijn voor montage! Mits ik de Ferodo DS2500 blokken op tijd ontvang dan!
Re: BMW 328i E46 || Zimmermann, 330i remmen - Klauwen gespot
Ziet er super goed uit!
Zal in deze kleur ook goed bij je auto staan.
Ben benieuwd naar het vervolg
Zal in deze kleur ook goed bij je auto staan.
Ben benieuwd naar het vervolg
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Thanks! Van de week verder met de achterklauwtjes. Vandaag zijn de blokjes ook verzonden, dus voorremmen kunnen er zaterdag in ieder geval wel op denk ik! Achter wordt nog even puzzelen. Ben zelf ook erg benieuwd!
-
- Contacteer:
Ziet er netjes uit
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- GreyCooperS
- Contacteer:
Gouwe Klauwe Jonguh
Maar goed bezig kerel, ben benieuwd als het eronder zit...met jou lakkleur gaat dat vast dik staan!
Maar goed bezig kerel, ben benieuwd als het eronder zit...met jou lakkleur gaat dat vast dik staan!
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Ziet er al goed uit
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Re: BMW 328i E46 || Nieuwe Foto's P85 || Perfo Brakes?
?Dutchie schreef:Zit er verschil tussen 330 en overige E46 draagarmen?JzAero schreef:Liefst houd ik de draagarmen en handrem origineel.
Haha, weet ik niet maar zoals ik lees, is dat dus wel zo in verband met de handremtrommel.
Gold is the new white
Haha, ben echt benieuwd!
Naast de cosmetische en natuurlijk ook enigszins performance upgrade, ben ik vooral benieuwd naar hoe de auto weer rijdt na de VANOS revisie. Hoop echt dat ik er veel van merk! Aangezien de VANOS al foutcodes geeft, is hij echt aan vervanging toe. Foutcodes van de VANOS komen immers niet zo snel!
Auto wordt zaterdag dus weer fris en fruitig!
Naast de cosmetische en natuurlijk ook enigszins performance upgrade, ben ik vooral benieuwd naar hoe de auto weer rijdt na de VANOS revisie. Hoop echt dat ik er veel van merk! Aangezien de VANOS al foutcodes geeft, is hij echt aan vervanging toe. Foutcodes van de VANOS komen immers niet zo snel!
Auto wordt zaterdag dus weer fris en fruitig!
Zo, zoals gezegd, schijfjes zijn ook binnen. Nou vind ik de Zimmerman schijfjes wat kleine gaatjes hebben, dus heb ze licht verder geschuind om ze optisch een groter gat te geven.
Blokjes binnen!
Op mijn werk 'savonds laat nog maar even halfuurtje geklust. Opspannen maar!
En erna..
Voor schijven before
Voor schijven after
Verschil.. Het is niet overal super super super netjes, maar na 2x remmen zie je de oneffen randjes toch niet meer, maar effect blijft
Zullen ook wel ietsie harder slijten, maar dat vind ik niet erg
Blokjes binnen!
Op mijn werk 'savonds laat nog maar even halfuurtje geklust. Opspannen maar!
En erna..
Voor schijven before
Voor schijven after
Verschil.. Het is niet overal super super super netjes, maar na 2x remmen zie je de oneffen randjes toch niet meer, maar effect blijft
Zullen ook wel ietsie harder slijten, maar dat vind ik niet erg
Re: BMW 328i E46 || 330i remmen - Geperforeerde schijven!
mooie gedaan. misschien koelt het ook wat meer hahaha
gr
kotje
gr
kotje
- GreyCooperS
- Contacteer:
Mooi spul weer
En je VANOS ga je echt happy van worden. De mijne (in de 5) gaf 0 codes en rammelde niet, maar toch was de boel uitgedroogd en had speling..nu (samen met bougies en de disa) rijdt die weer als een kogel...
Als je toch bezig bent, zou ik je disa er ook ff afschroeven en checken of de flap nog goed vastzit...ik was bijna een 3 liter blok armer haha
En je VANOS ga je echt happy van worden. De mijne (in de 5) gaf 0 codes en rammelde niet, maar toch was de boel uitgedroogd en had speling..nu (samen met bougies en de disa) rijdt die weer als een kogel...
Als je toch bezig bent, zou ik je disa er ook ff afschroeven en checken of de flap nog goed vastzit...ik was bijna een 3 liter blok armer haha
1992 e36 325| Project | Hellrot
1995 e38 750i | Pimp Mobiel | Cosmoszwart Metallic
2002 e39 540i | Touring | Individual | Messing Metallic
2005 e90 330i | M Sport | Daily | Black Sapphire
Heb dat met die schijven toen ook laten doen inderdaad, toen ik ze af liet draaien. Ziet er beter uit!