Ik stel mijzelf even voor, ik ben Jeffrey en heb net als jullie allemaal hier een hart voor BMW's. Dit begon al op zeer jonge leeftijd, doordat familieleden met een BMW reden. Het begon met een prachtige BMW 520i E34 met een Alpina uitlaattraject. Totaal kwam het vermogen uit op een subtiele 170pk. Met deze auto, begon op vier-jarige leeftijd mijn liefde voor BMW. De onderstaande foto binnen de spoiler laat een BMW E34 zien met M5 throwingstar velgen en een heerlijke duistere kleur. Deze kleur is toch een van mijn favorieten geweest, zeker op een E34.
- Spoiler: Laat zien
De zoektocht was lang, na een aantal E34 en E39's gezien te hebben, viel mijn hart toch voor de E46 3 serie. Deze serie is wat mij betreft een van de meest tijdloze ontwerpen ooit, samen met de E39. De 3 serie is echter wat handzamer, waardoor ik toch liever naar een 3 serie neigde. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een 328i E46 uit december 1998. De auto is duidelijk van een liefhebber geweest, op wat gebruikssporen na zag de auto er namelijk subliem uit. Zeker als je beseft dat de auto al 13 jaar rijdt. Hij komt gelukkig alweer in handen van een liefhebber en hoop ik dat ik nog lang van deze 328i kan genieten! De auto staat op 18 inch E39 M5 velgen en werkt putjes en ribbeltjes weg door middel van een M-onderstel.
Een 'kloppende' auto
Daar gaan we dan, instappen, de juiste zitpositie vinden in de mooie sportstoelen, koppeling intrappen en voorzichtig de sleutel omdraaien. Het eerste wat opvalt is de mooie roffel die de zes cilinder maakt. Op de achtergrond, welteverstaan. De auto is zo mooi geïsoleerd, dat het geluid enigszins wel doordringt in het interieur, maar op zo'n manier dat het akoestisch klopt en nooit storend is. Verlichting aan, bak naar zijn één en voorzichtig het gas indrukken. Het gaspedaal voelt zwaar, hierdoor is het gas erg nauwkeurig te doseren. Ah fijn, laten we de motor maar eerst lekker rustig opwarmen.
BMW's hebben altijd al een reputatie hoog te houden als het om wegligging gaat. Meteen de eerste meters na vertrek merk je al dat de auto stevig is geveerd. Ik zeg stevig en niet stug, omdat het nog enigszins comfortabel is. Een zwaar stuur geeft je het gevoel een echte sportieve auto te rijden en dat blijkt helemaal te kloppen. Eenmaal op gang, zet de auto zich in bochten zo stevig dat je telkens eigenlijk nog een stukje harder wilt. Echter, we houden voorlopig het rustig, we willen immers nog langer met de auto doen! Natuurlijk is hij niet vies van een aantal flinke op en afritten en daar hadden we dan ook erg veel plezier mee.
Op een aantal rechte verlaten stukken heb ik het gas iets dieper ingetrapt om de zes cilinder eens te horen. Wat een fenomenaal geluid toch. Het valt op dat dit blok erg lineair opbouwt, dit geeft de auto een hoogwaardig karakter, waar veel blokken niet aan kunnen tippen. De auto blijft hierdoor voorspelbaar. De versnellingsbak is zoals een handbak hoort te zijn. Een 'klik' gevoel wanneer hij in een versnelling gezet wordt, bevestigt het aangrijpen van een nieuwe versnelling. Een koppelingspedaal met genoeg druk erachter maakt het verhaal compleet. Voeg hierbij ook een nagenoeg perfecte zitpositie aan toe en je hebt een auto die vrijwel op alle criteria van rijplezier een ruim voldoende scoort.
Na de eerste photoshoot stond er onderhand alweer 350km extra op de klok, een BMW hoor je met plezier te rijden en reken maar dat ik plezier had! Ik heb al een best aantal BMW's gereden voor mijn werk of van familie en elke keer weten ze weer te overtuigen, het zit hem vooral in de details en de merkbare aandacht die in het onderstel is gestoken, dat een BMW een BMW maakt. Het is een 'kloppende' auto, een auto voor een liefhebber van autorijden. Voordat er een dergelijke auto voor de deur staat, blijft een 'hart' hebben voor auto's toch een vrij abstract iets. Natuurlijk is je autoliefde ervoor niet minder, maar wanneer je echt een eigen trots hebt, snap je pas echt wat autoliefde betekent.
Wordt vervolgd
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Eerste fotoshoot || 28-02-2012
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Optielijst
- ABS
- Climate Control
- Cruise Control
- CD wisselaar
- Parrot Bluetooth Audio Systeem
- Bluetooth Audio Stream
- iPod/iPhone connectivity
- AUX ingang
- USB ingang
- Neerklapbare achterbank
- M-Sportonderstel
- 18" E39 M5 velgen
- Sportstoelen
- Stuur met bedieningsknoppen
- Leer
- TCS
- ESP
Periode 02-2012 tot 12-2012
Wat er afgelopen jaar is gebeurd:
- Bougies vervangen
- Koelvloeistofreservoir vervangen
- Koelvloeistof ververst
- Remschoenen vervangen
- GM5 Module gerepareerd
- Uitlaat bevestigd met nieuwe bouten
- Airco onderhoud
- Oliewissel
Uiterlijke aanpassingen:
- Koplampen gereinigd
- Philips BlueVision H7
- Uitlaatsierstuk
- OEM M pook
- Colourlock interieur
- Nieuwe titan tachoringen
- OEM Radio CD Speler 2003
- Parrot MKi9200 (Bluetooth, AUX, iPod, USB)
Er zullen ongetwijfeld meer foto's van updates of photoshoots komen, ik houd jullie op de hoogte!
Groeten,
Jeffrey