Motor storing.
Motor storing.
Hallo allemaal ,
Ik had gisteren voor het eerst startprobleem met mijn 316i e46, start motor draait vlot rond maar motor slaat niet aan. Nadat ik de accupool had los genomen starten zonder probleem motor loopt goed, na enkele kilometers inhouden
boven 3000 toeren ( noodloop pragramma?) Het lampje motor storing brandt op display wat zou duiden op slechte uitlaatgas waarden.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik had gisteren voor het eerst startprobleem met mijn 316i e46, start motor draait vlot rond maar motor slaat niet aan. Nadat ik de accupool had los genomen starten zonder probleem motor loopt goed, na enkele kilometers inhouden
boven 3000 toeren ( noodloop pragramma?) Het lampje motor storing brandt op display wat zou duiden op slechte uitlaatgas waarden.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
-
Re: Motor storing.
Motorlampje gaat niet alleen voor uitlaatgas waardes branden. Laat hem uitlezen dan weet je meer. Dit kan vanalles zijn.
Ik heb een piston die de bougi raakt tikkend geluid wat moet ik doen? Nieuwe motor of reparatie heeeeelp
-
Heb je soms telange bougies? Zo niet is het wel vreemd zou eerder denken aan een krukas lager die versleten is die dan ietsbhoger komt. Weet je zeker dat het je bougie is dat die raakt
Heb mijn storing uitgelezen, geeft fout code P0335 aan (krukas sensor)
Het is een 316i dus volgens mij 1796cc N42motor.
Weet iemand waar de sensor is gemonteerd en is dat zelf te vervangen ?
Het is een 316i dus volgens mij 1796cc N42motor.
Weet iemand waar de sensor is gemonteerd en is dat zelf te vervangen ?
Krukaslagers die versleten zijn, en dat dan de zuiger je bougie raakt is bullshit....
Je krukas sensor zit onder je inlaatstpruitstuk. Deze moet er af om hem te vervangen. Als je handig bent is het zelf te doen
Je krukas sensor zit onder je inlaatstpruitstuk. Deze moet er af om hem te vervangen. Als je handig bent is het zelf te doen
-
jb2002 .
Weet je zeker dat je motor een N42 is ??? lijkt mij niet
Weet je zeker dat je motor een N42 is ??? lijkt mij niet
Varen is fijner dan je denkt
Heb het nog eens nagekeken en het is een N46B18A motor.
Dat is van na 10-2003 en mijne is van 1-2005.
Ik ga morgen sleutelen,denk dat inlaatspruitstuk er bij mij ook af moet
Dat is van na 10-2003 en mijne is van 1-2005.
Ik ga morgen sleutelen,denk dat inlaatspruitstuk er bij mij ook af moet
-
Hij zegt zelf dat ze zuiger de bougie raakt?Harm14 schreef:Krukaslagers die versleten zijn, en dat dan de zuiger je bougie raakt is bullshit....
Gisteren de krukassensor vervangen, was even stoeien met inlaatspruitstuk (onderste 2 boutjes).
Maar draait weer prima nu, de sensor bij Schmiedmann besteld niet duur en snel geleverd.
Maar draait weer prima nu, de sensor bij Schmiedmann besteld niet duur en snel geleverd.
-
Wat is niet duur jb 2002 ? ik betaalde een goeie 90 euro bij de dealer
35 Euro incl. verzendkosten, staat alleen geen BMW op.
-
Zo JB 2002 voel in mij toch Ge n.......d minstens in het kruis getast ,geef mij het adres even door als je wilt .een fijn weekend
Goeden morgen,
BMW onderdelen kan je bestellen bij www.schmiedmann.nl
BMW onderdelen kan je bestellen bij www.schmiedmann.nl