OEM PDC
Re: OEM PDC
De nieuw prijzen zijn in vergelijking met een aftermarket setje niet in proportie.
Volgens mij iets van:
Computer: 150,-
4x sensor: 240,-
Bumperstrip: 30,-
Luidspreker: 40,-
Totaal 460,-
Volgens mij kan je beter een setje van 30,-/50,- en de bumperstrip van 30,- aanschaffen en aansluiten.
Is goedkoper, en veeeeel makkelijker aan te sluiten dan de OEM gezien bij de OEM ook de boardcomputer ingeleerd moet worden.
Volgens mij iets van:
Computer: 150,-
4x sensor: 240,-
Bumperstrip: 30,-
Luidspreker: 40,-
Totaal 460,-
Volgens mij kan je beter een setje van 30,-/50,- en de bumperstrip van 30,- aanschaffen en aansluiten.
Is goedkoper, en veeeeel makkelijker aan te sluiten dan de OEM gezien bij de OEM ook de boardcomputer ingeleerd moet worden.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.
oke bedankt voor de tip . maar die strip van 30,- heeft die dan uitsparingen waar normaal de oem sensoren in moeten of hebben we het nu over gewoon een strip die ik er nu in heb zitten (zonder uitsparingen voor de sensoren).
- lverstappenl
Speur anders even marktplaats of ebay af.. Hier worden voor een paar tientjes vaak sets geleverd inclusief de bumperstrip ed..
Snelheden behaald in het verleden, bieden geen voldoening voor de toekomst.
Gister ook maar even PDC aangesloten. Fluitje van een cent. Ziet er origineel uit en werkt perfect. Totale kosten nog geen 70,-
De sensors zijn iets kleiner dan de openingen in de sierlijst, maar daar is wel iets op te vinden, je kan ze vastlijmen, klemmen of zoals ik het heb gedaan, gewoon de kabels strak aantrekken. Er zit namelijk een soort flens op zodat de sensors er niet in kunnen vallen. Dan kan je ze ook nog individueel vervangen mocht dat nodig zijn. De oude sierlijst kan je zo losklikken met een platkop schroevendraaier en de nieuwe klik je net zo makkelijk er weer in. Links achter in de kofferbak (waar de navigatiecomputer zit) kan je een rubber plaatje verwijderen waardoor je makkelijk de kabels in je kofferbak krijgt. De opening hiervoor zit recht boven je uitlaatdemper. De boel vervolgens aansluiten op je achterlicht en het werkt al. ALs je het goed wil wegwerken dan moet je echter wel het een en ander losschroeven in je kofferbak.
De PDC set van Waeco heeft sensors die nagenoeg precies passen in de gaten van de sierlijst. Maar deze set is 200,-.
Maar is daar in tegen wel geschikt voor auto's met trekhaak. Te koop bij conrad.nl
Nu nog een mooie plek vinden voor dat stomme LED display. Maar ik denk dat ik het perfecte plekje al heb gevonden
De sensors zijn iets kleiner dan de openingen in de sierlijst, maar daar is wel iets op te vinden, je kan ze vastlijmen, klemmen of zoals ik het heb gedaan, gewoon de kabels strak aantrekken. Er zit namelijk een soort flens op zodat de sensors er niet in kunnen vallen. Dan kan je ze ook nog individueel vervangen mocht dat nodig zijn. De oude sierlijst kan je zo losklikken met een platkop schroevendraaier en de nieuwe klik je net zo makkelijk er weer in. Links achter in de kofferbak (waar de navigatiecomputer zit) kan je een rubber plaatje verwijderen waardoor je makkelijk de kabels in je kofferbak krijgt. De opening hiervoor zit recht boven je uitlaatdemper. De boel vervolgens aansluiten op je achterlicht en het werkt al. ALs je het goed wil wegwerken dan moet je echter wel het een en ander losschroeven in je kofferbak.
De PDC set van Waeco heeft sensors die nagenoeg precies passen in de gaten van de sierlijst. Maar deze set is 200,-.
Maar is daar in tegen wel geschikt voor auto's met trekhaak. Te koop bij conrad.nl
Nu nog een mooie plek vinden voor dat stomme LED display. Maar ik denk dat ik het perfecte plekje al heb gevonden
oke bocca dat is nog eens een duidelijke uitleg. welk setje heb jij zelf aangesloten? voor +/- 70,- kan je nog iets aansluiten (200,- bij conrad vind ik tog iets prijzig ;( )
ps: weet je toevallig welk onderdeel nr die strip heeft bij bmw dan zal ik die strip gelijk bestellen.
ps: weet je toevallig welk onderdeel nr die strip heeft bij bmw dan zal ik die strip gelijk bestellen.
Ik heb zelf de set van Lifetime cars. 40,- op marktplaats. Met 7 traps LED display en uitschakelbaar geluid.
Als je een ander setje koopt moet je goed opletten dat de sensors passen... Ik heb daarom ook eerst de bumperstrip gekocht en ben daarna langs winkels en particulieren gegaan om te kijken of ze een beetje passen.
Onderdeel voor mijn e46 touring uit 2000 is:
(De sedan heeft een ander nummer volgens mij)
05
Cover
for vehicles with park distance control
28,85 € Incl.
# 51 12 8 227 570
Als je een ander setje koopt moet je goed opletten dat de sensors passen... Ik heb daarom ook eerst de bumperstrip gekocht en ben daarna langs winkels en particulieren gegaan om te kijken of ze een beetje passen.
Onderdeel voor mijn e46 touring uit 2000 is:
(De sedan heeft een ander nummer volgens mij)
05
Cover
for vehicles with park distance control
28,85 € Incl.
# 51 12 8 227 570
oke bedankt bocca ik zal eens ff rond neuzen voor een goed setje. laat nog wel weten of het is gelukt
- JonasCoryn
http://www.carstyle.nl/index.php?go=pro ... 5289&cid=5
zijn deze ook makkelijk in te bouwen?
Je krijgt namelijk een boorkopje bijgeleverd waardoor je gewoon de gaten in je bumperstrip zelf kan boren.
en is dat lastig om die kabels van achter naar voor te krijgen zonder de helft van je auto te hoeven strippen?
Je krijgt namelijk een boorkopje bijgeleverd waardoor je gewoon de gaten in je bumperstrip zelf kan boren.
en is dat lastig om die kabels van achter naar voor te krijgen zonder de helft van je auto te hoeven strippen?
JonasCoryn schreef:http://www.carstyle.nl/index.php?go=pro ... 5289&cid=5
Ik heb geen flauw idee of deze sensors gaan passen in de originele BMW PDC bumper strip.
Als je van plan bent om gaten te boren dan zullen ze uiteraard wel passen. Maar ik ben niet zo'n voorstander van zelf gaten boren...
Daarnaast denk ik dat heel makkelijk is om de kabels van achter naar voor te krijgen zonder je auto te hoeven strippen. Het zal er echter niet mooi uit zien denk ik
Ik heb ook zo'n soort display, iets wat simpeler. Maar deze heb ik niet voorin de auto geplaatst. Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kijk toch echt naar achter wanneer ik achteruit rij. Mijn Display zit dan ook mooi weggewerkt achter in de auto. Scheelt ook weer kabels trekken...
- JonasCoryn
dus het is toch wel een heel werk om die kabels tot vooraan weg te werken?
je hebt er anders ook nog met geluid gewoon: http://www.carstyle.nl/index.php?go=pro ... 5291&cid=5
dat speakertje zou ik dan achteraan kunnen plaatsen zoals het trouwens ook hoort. Dat lijkt me makkelijker te installeren dan en het is tevens goedkoper. Je ziet trouwens ook dat zo'n display niet standaart is en dat knapt een beetje af vind ik.
je hebt er anders ook nog met geluid gewoon: http://www.carstyle.nl/index.php?go=pro ... 5291&cid=5
dat speakertje zou ik dan achteraan kunnen plaatsen zoals het trouwens ook hoort. Dat lijkt me makkelijker te installeren dan en het is tevens goedkoper. Je ziet trouwens ook dat zo'n display niet standaart is en dat knapt een beetje af vind ik.
Dat ben ik voor de volle 100% met je eens.
Iemand ervaring met een aftermarket PDC setje en een M-tech 2 achterbumper (coupe)?
Dan zitten de sensoren namelijk niet in een strip maar in de bumper zelf. Ik wil binnenkort zo'n bumper aanschaffen en zit te twijfelen of ik de bumper met of zonder gaatjes moet nemen.
Liever MET gaatjes natuurlijk....maar welke set past daar nu bij gezien de maat van de gaten/sensoren.
Iemand die hier iets over kan vertellen?
bm-appie
Dan zitten de sensoren namelijk niet in een strip maar in de bumper zelf. Ik wil binnenkort zo'n bumper aanschaffen en zit te twijfelen of ik de bumper met of zonder gaatjes moet nemen.
Liever MET gaatjes natuurlijk....maar welke set past daar nu bij gezien de maat van de gaten/sensoren.
bm-appie
-
Logischerwijs zelfde maat als origineel. Zou beetje vreemd zijn als je al parkeersensoren hebt en je bij een andere bumper ook weer andere sensoren moet kopen...bm-appie schreef:Iemand ervaring met een aftermarket PDC setje en een M-tech 2 achterbumper (coupe)?
bm-appie
Ik denk dat de sensors wel zullen passen, maar zoals ik eerder al aangaf, ze zijn wel iets kleiner waardoor je ze op de een of andere manier moet 'klemmen'. Maar persoonlijk denk ik dat mijn setje niet geschikt is om in een m-tech bumper te zetten, mijn verwachting is dat dit er alles behalve origineel uit zal zien. De sensors zelf zien er nogal goedkoop hoogglans plastic uit, ik denk dat dit erg gaat opvallen wanneer je ze op een bumper monteert. In de bumperstrip van de toering valt het gelukkig wel mee.
Zelf denk ik dat je naar het setje van Waeco moet gaan kijken, te koop bij Conrad.nl en ook bij Auto Electra in Delft en Naaldwijk. Deze kost echter 200,-. Maar de sensors passen beter (In mijn bumprstrip), zijn geschikt voor auto's met trekhaak en zijn een stuk kwalitatiever dan mijn setje. Daarnaast zien de sensor er een stuk originele uit.
Wellicht dat je bij de aankoop ook rekening moet houden of de sensors overspuitbaar zijn...
Zelf denk ik dat je naar het setje van Waeco moet gaan kijken, te koop bij Conrad.nl en ook bij Auto Electra in Delft en Naaldwijk. Deze kost echter 200,-. Maar de sensors passen beter (In mijn bumprstrip), zijn geschikt voor auto's met trekhaak en zijn een stuk kwalitatiever dan mijn setje. Daarnaast zien de sensor er een stuk originele uit.
Wellicht dat je bij de aankoop ook rekening moet houden of de sensors overspuitbaar zijn...