Sinds kort heb ik een probleem met de I-drive, en ik had gehoopt dat jullie mij hier wellicht mee kunnen helpen.
Op zich werkt mijn I-drive nog redelijk goed. Ik kan door de menu's navigeren en de knop indrukken en iets selecteren gaat ook goed. Nu is er toch een probleem. Het was altijd zo, dat als je bijvoorbeeld door de telefoonlijst scrolt, en aan het einde van de huidige weergave was, er een soort weerstand in de knop voelbaar was. Als je dan toch doordraait, dan voel je een soort kleine stootjes en kom je per stootje toch steeds bij een volgend record in de lijst.
Daar gaat nu dus iets mis. Als ik nu door draai, hoor je een snerpend, knarsend geluid, alsof er twee tandwieltjes langs elkaar schuren.
Hetzelfde is het geval als je bijvoorbeeld de kaart verder wilt inzoomen, terwijl je al op de meest ingezoomde stand bent. Dan voelde je vroeger gewoon weerstand en draai je niet verder. Nu is dat dus weer dat krakende geluid.
Ik ben benieuwd of iemand anders dit al eens heeft gehad, of wellicht zelfs een oplossing heeft. Ik heb al wel wat DIY items en foto's op internet opgezocht hoe die I-drive op zich uit te bouwen zou moeten zijn, maar niet hoe het mechaniek er verder van binnen uitziet. Ik ben bang dat als ik het ding zelf uit elkaar haal de tandwieltjes of veertjes mij om de oren vliegen, en dat ik misschien meer stuk maak dan heel. Dan denk ik

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.