Upgrade pijltjes navigatie naar 4:3 scherm
- iSuperSSam
Upgrade pijltjes navigatie naar 4:3 scherm
Hallo,
Zoals de titel al aangeeft wil ik mijn navigatie upgraden van de pijtjes navigate met oranje scherm naar een 4:3 kleurenscherm. Momenteel gebruik ik de pijltjesnavigatie icm mk3 navigatie in de kofferbak.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar helaas niet een duidelijke omschrijving gevonden.
De 4:3 navigatiescherm heb ik al besteld en komt deze week binnen. Kan ik deze gewoon aansluiten en direct werkend krijgen? Moeten er andere kabels aangeschaft worden en moet ik de software van mn mk3 aanpassen?
Deze vragen zijn ws al eerder gesteld, maar ik heb het antwoord niet kunnrn vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om mijn navigatiesysteem werkend te krijgen.
Zoals de titel al aangeeft wil ik mijn navigatie upgraden van de pijtjes navigate met oranje scherm naar een 4:3 kleurenscherm. Momenteel gebruik ik de pijltjesnavigatie icm mk3 navigatie in de kofferbak.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar helaas niet een duidelijke omschrijving gevonden.
De 4:3 navigatiescherm heb ik al besteld en komt deze week binnen. Kan ik deze gewoon aansluiten en direct werkend krijgen? Moeten er andere kabels aangeschaft worden en moet ik de software van mn mk3 aanpassen?
Deze vragen zijn ws al eerder gesteld, maar ik heb het antwoord niet kunnrn vinden. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om mijn navigatiesysteem werkend te krijgen.
- iSuperSSam
Re: Upgrade pijltjes navigatie naar 4:3 scherm
Het navigatiesysteem is vandaag binnen gekomen. Hier ga ik straks dus mee aan de slag. Als iemand een link heeft naar een topic waar uitleg wordt gegeven dan is dat ook goed. Alvast bedankt!
- makeapullup
- iSuperSSam
Dank u zeer.
- iSuperSSam
Inmiddels heb ik de asbakhouder vervangen en de ECC naar beneden geplaatst zodat er ruimte is voor de 2din navigatie radio. Helaas passen de stekkers die in mijn oude navigatie zaten niet in de nieuwe.
Klopt het dat ik hiervoor een complete kabelboom moet aanschaffen en moet aanleggen of is er een soort van adapter/ converter die ik op de huidige kabels kan aansluiten?
Klopt het dat ik hiervoor een complete kabelboom moet aanschaffen en moet aanleggen of is er een soort van adapter/ converter die ik op de huidige kabels kan aansluiten?
- iSuperSSam
Pff. Het is niet makkelijk om informatie over de 4:3 navigatiesystemen te vinden. Ik ben bang dat ik een hele kabel van achter naar voren moet leggen.
Ik kwam op ebay het volgende tegen: http://www.ebay.nl/itm/BMW-E39-E38-E46- ... 3f37733a09
Misschien dat ik de huidige kabels kan solderen aan zo'n kabelsetje.
Ik kwam op ebay het volgende tegen: http://www.ebay.nl/itm/BMW-E39-E38-E46- ... 3f37733a09
Misschien dat ik de huidige kabels kan solderen aan zo'n kabelsetje.
-
- Contacteer:
Je moet hiervoor idd een andere kabel ;leggen en een BM54 module aanschaffen.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- erikselhorst
Het ombouwen van pijltjes (of standaard cassette/cd speler) kost veel tijd en geld. De pijltjes navigatie heeft namelijk een interne radio. De beeldnavigatie heeft dat niet, daarom moet er een losse radio/video/tmc module ingebouwd worden. Een BM54/BM53 of BM24 module. Deze zijn tweedehands vrij duur. Daarnaast moet er een aftermarket kabelboom gelegd worden van voor naar achter. Zo'n kabelboom is ongeveer net zo duur als de BM54 en vergt veel tijd om netjes in te bouwen. Ook moet de mk3 navigatie module geprogrammeerd worden beeld door te geven ipv alleen pijlen.
Kortom: een duur grapje (het scherm is het goedkoopste onderdeel) dat veel tijd kost. Mocht je toch willen weten hoe het allemaal in z'n werk gaat, dan kan ik je eventueel wel voorzien van wat extra informatie. Ik heb het systeem vorig jaar ingebouwd in m'n eigen e46.
Kortom: een duur grapje (het scherm is het goedkoopste onderdeel) dat veel tijd kost. Mocht je toch willen weten hoe het allemaal in z'n werk gaat, dan kan ik je eventueel wel voorzien van wat extra informatie. Ik heb het systeem vorig jaar ingebouwd in m'n eigen e46.
- iSuperSSam
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden.
Jammer om te horen, dan wordt het 4:3 scherm weer verkocht. Het kost me te veel geld en tijd om dit in orde te maken. Dat geld steek ik liever in andere zaken.
@erikselhorst
Mag ik vragen hoe lang je ongeveer bezif bent geweest met het leggen van de kabel onder de tapijt? Misschien dat ik in de toekomst op zoek ga naar een mooi 16:9 scherm of een dynavin.
Geldt het trouwens ook voor een dynavin dat er kabels gelegd moeten worden en dat er een radio module gemonteerd moet worden?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik kon er echt niets over vinden op het internet.
Jammer om te horen, dan wordt het 4:3 scherm weer verkocht. Het kost me te veel geld en tijd om dit in orde te maken. Dat geld steek ik liever in andere zaken.
@erikselhorst
Mag ik vragen hoe lang je ongeveer bezif bent geweest met het leggen van de kabel onder de tapijt? Misschien dat ik in de toekomst op zoek ga naar een mooi 16:9 scherm of een dynavin.
Geldt het trouwens ook voor een dynavin dat er kabels gelegd moeten worden en dat er een radio module gemonteerd moet worden?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, ik kon er echt niets over vinden op het internet.
-
- Contacteer:
Dynavin is plug and play.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
- iSuperSSam
Dan wordt het sparen voor een dynavin! Thanks
-
Als je al een navi heb zoals een 4:3 moet er wel een verlengkabel vanaf de kofferbak naar voren gelegd worden. Ik ben ook aant twijfelen voor een Dynavin zeg maar. Zit nu wel een dubbeldin 4:3 navi in.
Groeten Daniel