Led achterknipperlicht defect?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Aykan

Led achterknipperlicht defect?

Bericht door Aykan » 05 okt 2014, 20:14

Bij mijn auto een E46 model 2003 is het achterlicht defect.
Het gaat hier om led verlichting. Het linker knipperlicht doet het niet meer, nu ben ik al bij 2 verschillende garages geweest en kreeg 2 keer een andere diagnose. Volgens de monteur van de eerste garage had het met vocht te maken en zou het vanzelf overgaan. Nadat de auto een hele dag in de zon had gestaan deed de verlichting het weer.
Ik blij :) ! 3 dagen later deed de lamp het weer niet weer naar een garage en deze vertelde mij dat er een breuk in de kabel zat. De monteur heeft het toen verholpen en nu een week later doet de lamp helemaal niets meer.
Weet iemand wat het probleem kan zijn? Of een garage in de buurt van Utrecht waar ze wel verstand hebben van led verlichting!

Jeremy

Re: Led achterknipperlicht defect?

Bericht door Jeremy » 05 okt 2014, 23:13

Als dit om een sedan gaat is dit een niet originele unit, aangezien de E46 sedan nooit met LED verlichting geleverd is. Mijn gok is dan ook dat je in dit geval DEPO achterlichten hebt. Dit kun je makkelijk controleren, want op het achterlicht zelf, onderaan bij de rode LEDjes zul je "DEPO" zien staan.

Indien dit het geval is is er helaas weinig wat je kunt doen, aangezien deze lampen hier om bekend staan. Mijn eerste setje in mijn E46 hadden ook last van LED uitval in de knipper en ik heb daarvoor een tweedehands setje op marktplaats gescored, al moet ik zeggen dat als je goed zoekt je ze voor €130 à €140 ook wel nieuw kunt vinden.

Trouwens, ik zie dat je nieuw bent op het forum. Het wordt erg gewaardeerd door iedereen als je je hier eventjes voorstelt. :duim:

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Led achterknipperlicht defect?

Bericht door matheeuwissen » 05 okt 2014, 23:19

De imitatie lampen kun je openmaken en nieuwe leds in zetten. Dit heb ik bij de mijne ook gedaan. Kit ze wel goed af, anders krijg je vochtproblemen en gaan nog meer leds stuk.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”