lage topsnelheid lage toeren
lage topsnelheid lage toeren
Goedendag bmw liefhebbers,
Ik zit momenteel met een probleempje, namelijk dat mijn 330ci bij 240
Niet meer harder wilt rijden. Soms rijdt de auto 245 kmh maar schiet daarna
weer terug naar 240 kmh. De auto rijdt vlot naar de 230 kmh en schakelt dan naar de
5e versnelling waarbij deze terug valt naar 4600 rpm. Bij 240 kmh is dit 4900 rpm.
Ik zie menig 330ci waarbij zij veel hoger in de toeren zitten, waar kan dit aan liggen?
P.S De automaat schakelt boter zacht ik heb totaal geen problemen met de bak
Alvast bedankt
Ik zit momenteel met een probleempje, namelijk dat mijn 330ci bij 240
Niet meer harder wilt rijden. Soms rijdt de auto 245 kmh maar schiet daarna
weer terug naar 240 kmh. De auto rijdt vlot naar de 230 kmh en schakelt dan naar de
5e versnelling waarbij deze terug valt naar 4600 rpm. Bij 240 kmh is dit 4900 rpm.
Ik zie menig 330ci waarbij zij veel hoger in de toeren zitten, waar kan dit aan liggen?
P.S De automaat schakelt boter zacht ik heb totaal geen problemen met de bak
Alvast bedankt
- patjuh1978
Re: lage topsnelheid lage toeren
Begrenzer er nog op ?
-
De bak handmatig in de 4e versnelling zetten, de 5 is een soort overdrive om brandstof te besparen. En daardoor heeft de auto in deze versnelling geen puf meer.
- jheritterbeeks
Hoezo probleem? Je mag toch maar 130km/h in dit land? klinkt als de elek begrenzer.
http://www.mijnalbum.nl/Album-ZK8TWPGY-Foto's-van-Auto's-Bmw.html#IZCIHFXD
Wat streamline zegt! Een automaat rijdt in de sportstand harder als in d. In sportstand schakelt de bak met 4 versnellingen. btw wat boeit het eigenlijk, die 5 km op die snelheid?. De andere 330 wat je ziet kunnen ook handbakken zijn.
Wees blij met die overdrive. Op de snelweg is een automaat daardoor veel stiller aan boord.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
Zal wel niet heel serieus zijn dit
Als ik de auto in z'n S of 4 zet schakelt die uiteindelijk automatisch
naar de 5e versnelling.
Wellicht zit er een begrenzer op i don't know. Hoe krijg ik die eraf alleen
D.m.v. Chippen ?
naar de 5e versnelling.
Wellicht zit er een begrenzer op i don't know. Hoe krijg ik die eraf alleen
D.m.v. Chippen ?
Waarom niet serieus?tom3853 schreef:Zal wel niet heel serieus zijn dit
Omdat ik me niet voor kan stellen dat jij eerder thuis bent door 240 ipv 245 te rijden..330CTI schreef:Waarom niet serieus?tom3853 schreef:Zal wel niet heel serieus zijn dit
Als je een BMW koopt die 250 hoort te gaan volgens de specs en hij haalt 240 zou ik niet vrolijk zijn.tom3853 schreef:Omdat ik me niet voor kan stellen dat jij eerder thuis bent door 240 ipv 245 te rijden..
Ik zou er dan ook alles aan willen doen om te zorgen dat de auto presteert zoals hij behoort te doen...
Dus hij wil niet in de vierde versnelling blijven hangen? of is dit telkens als je van het gas gaat, hij weer opnieuw de 5 inschakelt?330CTI schreef:Als ik de auto in z'n S of 4 zet schakelt die uiteindelijk automatisch
naar de 5e versnelling.
Inderdaad de automaat schakelt hem toch naar zijn 5, als ik hem dan weer wil terug zetten naar de 4e versnelling wilt hij dit niet doen.NielsE36 schreef:Als je een BMW koopt die 250 hoort te gaan volgens de specs en hij haalt 240 zou ik niet vrolijk zijn.tom3853 schreef:Omdat ik me niet voor kan stellen dat jij eerder thuis bent door 240 ipv 245 te rijden..
Ik zou er dan ook alles aan willen doen om te zorgen dat de auto presteert zoals hij behoort te doen...
+1
Dus hij wil niet in de vierde versnelling blijven hangen? of is dit telkens als je van het gas gaat, hij weer opnieuw de 5 inschakelt?330CTI schreef:Als ik de auto in z'n S of 4 zet schakelt die uiteindelijk automatisch
naar de 5e versnelling.
240 km/h valt me echt tegen voor een 330ci mijn andere auto de F30 320i (wel gechipt) gaat hier dik overheen
bij topsnelheid is er natuurlijk vanalles dat meespeelt..
Gewicht (opties, volle tank enz.), Maat velgen en banden, bandenspanning, Is de motor nog wel vers? (levert ie wel vol vermogen, is de vanos nog wel goed, zuigt de inlaat misschien valse lucht aan), wat voor brandstof gebruik je? (zal niet heel veel schelen maar alle specs in het boekje zijn op basis van euro 98), wind, rij je berg op of af.
en als ik even de specs erbij pak, zou de 330CI automaat 247 km/u moeten halen, waarbij jou 245 er niet heel ver vanaf zit.
Gewicht (opties, volle tank enz.), Maat velgen en banden, bandenspanning, Is de motor nog wel vers? (levert ie wel vol vermogen, is de vanos nog wel goed, zuigt de inlaat misschien valse lucht aan), wat voor brandstof gebruik je? (zal niet heel veel schelen maar alle specs in het boekje zijn op basis van euro 98), wind, rij je berg op of af.
en als ik even de specs erbij pak, zou de 330CI automaat 247 km/u moeten halen, waarbij jou 245 er niet heel ver vanaf zit.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact