verwarming
verwarming
Hallo,
Mijn verwarming doet erg raar. Als ik de bijkachel helemaal koud zet, dan blaast hij koude lucht.
Maar opeens is het mogeijk dat bij de bijkachel toch warme lucht komt.
Wanneer ik de openingen van de bijkachel dicht doe, komt er lauwe lucht aan de zijkant en voel ik
Warme lucht aan de onderkant door kieren komen.
Maar wat ik ook doe, de lucht blijft warm.
De volgende dag kan het zijn dat het weer koud is en blijft.
Eigenlijk is de verwarming niet te regelen.
Wie weet raad ?
Mijn verwarming doet erg raar. Als ik de bijkachel helemaal koud zet, dan blaast hij koude lucht.
Maar opeens is het mogeijk dat bij de bijkachel toch warme lucht komt.
Wanneer ik de openingen van de bijkachel dicht doe, komt er lauwe lucht aan de zijkant en voel ik
Warme lucht aan de onderkant door kieren komen.
Maar wat ik ook doe, de lucht blijft warm.
De volgende dag kan het zijn dat het weer koud is en blijft.
Eigenlijk is de verwarming niet te regelen.
Wie weet raad ?
Re: verwarming
Wat is de bijkachel ??
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Boven de radio heb je 2 uitvoerkanalen en hier heh je een draaiknop met regeling van blauw naar rood over 7 stappen
- mevlut0405
Verwarming e46 318 eerst warm na 10 minuten gaat hij uit
Hallo,
De verwarming, climate controle, van mijn bmw doet het gewoon na het starten. Na een minuut of 10 blaast hij geen warme lucht meer de auto in. Je hoort hem wel de lucht circuleren maar dan "in" het dashboard. Precies hetzelfde doet hij met de airco. Dus eerst koud en daarna geen lucht meer in de auto maar in het dashboard. Kvs is op peil airco getest en gevuld en op druk. Motor wordt en blijft goed warm. Weet iemand wat dit kan zijn?
De verwarming, climate controle, van mijn bmw doet het gewoon na het starten. Na een minuut of 10 blaast hij geen warme lucht meer de auto in. Je hoort hem wel de lucht circuleren maar dan "in" het dashboard. Precies hetzelfde doet hij met de airco. Dus eerst koud en daarna geen lucht meer in de auto maar in het dashboard. Kvs is op peil airco getest en gevuld en op druk. Motor wordt en blijft goed warm. Weet iemand wat dit kan zijn?
Hallo, ik heb net de unit van de climate controle eruit gehad. Er zat een hoop stof bij het ventilator aan de achterzijde. Ik heb deze schoongemaakt en de unit teruggezet. Morgen moet ik weer een stuk rijden. Dus dan weet ik of hij het weer goed doet. Had ergens gelezen dat dit ook wel eens het euvel kon zijn. Ik laat nog iets weten.
Helaas het schoonmaken heeft niet geholpen. Ik heb het idee dat er ergens een klep dicht gaat na een minuut of 10. En dan minimaal lucht de cabine inblaast.
-
Egel (kachelweerstand) is dan kapot, als je hier een nieuwe voor plaatst is het probleem opgelost.
Net bij mijn garage geweest. Monteur kon hem niet goed uitlezen daar hij niet de juiste apparatuur had. Donderdag gaat hij naar een collega monteur van hem die de juiste uitleesapparatuur heeft voor de BMW en altijd BMW monteur is geweest. Afspraak staat al. De egel zal daar dan wel uitkomen. Ik laat iets weten zodra ik nieuws heb!
Het is even geleden maar het euvel is gevonden!
Mijn monteur had hem doorgebracht naar een BMW monteur. Deze heeft hem helemaal uitgelezen en metingen gedaan bij de kachelmotor maar kwam geen storingen tegen. De kachelmotor, kleppen e.d. werken goed. Ik had altijd de airco aan staan als ik reed. Zomer en winter. Nu blijkt een sensor van de airco kapot te zijn. Deze meet kennelijk temperatuur maar nu niet goed meer. Hierdoor stopt de airco niet en bevriezen de leidingen maar ook een klep die vast komt te zitten. Hierdoor komt er koude lucht binnen. De leidingen en klep zijn dus na een 20 minuten bevroren. Nu al even gereden zonder airco en het blijft heerlijk warm. Voorlopig laten we het even zo want de monteur gaf aan sensor 160 euro. Deze zit ergens onder het dashboard bij het kachelhuis. Dus dashboard moet er dan uit. Zou alles bij elkaar een dag werk zijn. Ik was deze constatering nog nergens tegen gekomen hoop dat ik er iemand mee kan helpen! De BMW monteur is er toch wel even mee bezig geweest maar hoefde niets af te rekenen. Service!
Mijn monteur had hem doorgebracht naar een BMW monteur. Deze heeft hem helemaal uitgelezen en metingen gedaan bij de kachelmotor maar kwam geen storingen tegen. De kachelmotor, kleppen e.d. werken goed. Ik had altijd de airco aan staan als ik reed. Zomer en winter. Nu blijkt een sensor van de airco kapot te zijn. Deze meet kennelijk temperatuur maar nu niet goed meer. Hierdoor stopt de airco niet en bevriezen de leidingen maar ook een klep die vast komt te zitten. Hierdoor komt er koude lucht binnen. De leidingen en klep zijn dus na een 20 minuten bevroren. Nu al even gereden zonder airco en het blijft heerlijk warm. Voorlopig laten we het even zo want de monteur gaf aan sensor 160 euro. Deze zit ergens onder het dashboard bij het kachelhuis. Dus dashboard moet er dan uit. Zou alles bij elkaar een dag werk zijn. Ik was deze constatering nog nergens tegen gekomen hoop dat ik er iemand mee kan helpen! De BMW monteur is er toch wel even mee bezig geweest maar hoefde niets af te rekenen. Service!